اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: کسی نباید به شعله‌های خشونت فرقه‌ای دامن بزند



خشونت فرقه‌ای

ظریف: کسی نباید به شعله‌های خشونت فرقه‌ای دامن بزند

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که تنش‌های فرقه‌ای بین مسلمانان شیعه و سنی احتمالا جدی‌ترین تهدید برای امنیت جهان است.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی برخی کشورها را به خاطر «ایجاد رعب و وحشت» سرزنش کرد و گفت: برخی افراد به خاطر منافع سیاسی کوتاه‌مدت به خصومت‌ها دامن زده‌اند.

سوریه، عراق و پاکستان از کشورهایی هستند که در حال حاضر با افزایش خشونت‌های فرقه‌ای دست به گریبانند.

ظریف گفت که درگیری بین سنی‌ها و شیعه‌ها جدی‌ترین تهدید امنیتی نه تنها برای منطقه بلکه برای کل جهان است.

وزیر امور خارجه ایران گفت: من فکر می‌کنم ما باید به این درک برسیم که تفرقه‌های فرقه‌ای در جهان اسلامی تهدیدی برای همه ماست.

ظریف با اشاره به بحران سوریه و جنگ‌های داخلی آن گفت که همه طرف‌ها باید اختلافاتشان را در زمینه سوریه فراموش کنند تا با فرقه‌گرایی بجنگند.

وزیر امور خارجه ایران گفت: من فکر می‌کنم همه ما، صرف نظر از اختلافاتمان در زمینه سوریه باید در زمینه فرقه‌گرایی با یکدیگر همکاری کنیم.

ظریف که با شبکه خبری بی.بی.سی گفت‌وگو می‌کرد، گفت: مساله ایجاد رعب و وحشت بسیار گسترش یافته کسی نباید سعی کند به شعله‌های خشونت فرقه‌ای دامن بزند. ما باید آن را کنترل کنیم، به پایان برسانیم و سعی کنیم از یک درگیری‌ که به ضرر امنیت همه خواهد بود دوری کنیم.

/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
کشیشِ ایتالیایی:«دامن های کوتاه» دلیل افزایش خشونت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: بعضی کشورهای منطقه به خاطر توهم به خشونت دامن می‌زنند



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, محمدجواد ظریف

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین مرحله از سفر خود به عراق، شامگاه دوشنبه با حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا  در این دیدار وزیر امورخارجه کشورمان با متفاوت خواندن روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق، اظهار داشت: مردم عراق در خط مقدم مبارزه با افراط و تروریسم قرار دارند و ما هم در این راه همواره در کنار دولت و ملت عراق خواهیم ایستاد.

ظریف گفت: منطقه ما گرفتار خشونت و افراط است و احساس می کنیم بعضی کشورهای منطقه هم بدون دلیل و به خاطر توهم به آن دامن می‌زنند.

وی با بیان اینکه ما امنیت منطقه و کشورهای آن را امنیت خودمان می‌دانیم، تاکید کرد: ما و همه کشورهای منطقه دارای دشمن مشترک هستیم؛ دشمنی که برای او شیعه، سنی، کرد، ترک و عرب فرقی ندارد.

سید عمار حکیم نیز در این دیدار ضمن تبریک توافق هسته ای کشورمان با کشورهای 1+5 گفت: توافق اخیر شما فصل جدیدی از همکاری ها بر پایه گفت‌وگو و دیپلماسی در دوران معاصر را پایه گذاری کرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر اینکه این توافق منافع زیادی برای منطقه در بر دارد، از خواست و نیت جمهوری اسلامی ایران برای برقراری و حفظ آرامش در منطقه از طریق گفت‌وگو ابراز خرسندی کرد.


 اخبار  سیاست  خارجی  -   ایسنا