اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: پشت میز مذاکره راجع ‌به اصل غنی‌سازی مذاکره نخواهیم کرد



برنامه شب آفتابی,مذاکره درباره برنامه غنی سازی ایران

در برنامه شب آفتابی
ظریف: پشت میز مذاکره راجع ‌به اصل غنی‌سازی مذاکره نخواهیم کرد

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه منافع کشور را پشت میز مذاکره دنبال می‌کنم، تصریح کرد که در پشت میز مذاکره راجع ‌به اصل غنی‌سازی مذاکره نخواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان امشب (شنبه) در برنامه شب آفتابی شبکه پنج سیما به تشریح فعالیت‌هایش در نیویورک پرداخت و در خصوص مذاکره آتی با گروه 1+5 در ژنو تصریح کرد: ما برای مذاکره جدی هستیم و قبلاً‌ نیز ثابت کرده‌ایم که روی حرف‌مان می‌ایستیم اما اجازه نمی‌دهیم نتانیاهو برای ما دستور کار مذاکره را تعیین کند یا افرادی با حیثیت ملی ما بازی کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به 60 سال مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها برای تضعیف حقوق مردم فلسطین تصریح کرد: نباید اجازه مظلوم‌نمایی به صیهونیست‌ها بدهیم.

وی همچنین درباره مذاکرات ژنو عنوان کرد:‌ با یاری خدا و با گام‌های استوار بدون اینکه از حقوق مردم کوتاه بیایم وارد مذاکرات خواهیم شد. ما با باور در مذاکرات شرکت می‌کنیم و از مذاکره نمی‌ترسیم چون چیزی نداریم که از دست بدهیم. باورمان هست که قدرتمندیم و قدرت ما ناشی از توپ و تانک نیست بلکه برگرفته از استقلال و سرمایه‌ اجتماعی‌مان است.

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر ایستادگی بر حقوق ملت ایران در پاسخ به این پرسش که بر سر چه چیز مذاکره خواهید کرد، افزود: ما منافع کشور را پشت میز مذاکره دنبال می‌کنیم و پشت میز مذاکره راجع‌ به اصل غنی‌سازی مذاکره نخواهیم کرد.

ظریف درباره بحران سوریه نیز با بیان اینکه یک ماه پیش منطقه با خطر جنگ مواجه بود، عنوان کرد:‌ امروز نه تنها خطر جنگ از بین رفته حتی برای مذاکرات صلح نیز امیدهایی ایجاد شده است.

وی افزود: از دیپلماسی که به کار بردیم و همکاری با دیگران از جمله روسیه بسیار خوشحالم و امیدوارم زمینه‌ای برای ریشه‌کن کردن تروریسم و صلاح‌های کشتار جمعی و برقراری آرامش در سوریه فراهم شود./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
مذاکره راجب بلبل های خاورمیانه ! کلا اصل مذاکره خوبه !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: من و روحانی پشت میز مذاکره ایم


ظریف گفت: من و حسن روحانی ، رییس جمهور ایران از نو به پای میز مذاکره بازگشتیم و مواضع ما تغییری نکرده اما متاسفانه موضع طرف (مقابل)هم تغییری نکرده است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که در صورت تلاش غرب برای ایجاد راه حل وسطی که مرضی الاطراف باشد، ایران آماده تحقق پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای است.

محمد جواد ظریف در مقاله‌ای که در روزنامه لوموند چاپ فرانسه و پیش از برگزاری آخرین دور از مذاکرات میان ایران و 1+5 منتشر شده، آورده است: ایران برای رسیدن به یک راه حل قابل قبول و تصمیم‌گیری دراز مدت، از اراده سیاسی برخوردار است اما در صورتیکه غرب به بحث درباره راه حل‌هایی که تضمین کننده مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است، نپردازد، این مذاکرات نمی‌تواند به راه حل مثبتی بیانجامد.

او در بخشی از این مقاله آورده است: ایران چیزی برای مخفی کردن ندارد و برنامه هسته‌ای‌اش جنبه صلح آمیز دارد و پاسخگوی خواسته‌های شهروندان ایرانی در زمینه بهداشت، انرژی و سایر زمینه‌ها است.

بنابر گزارش روسیا الیوم، ظریف نوشت: غرب در ارزیابی وضعیتی که ما اکنون در آن به سر می‌بریم اشتباه کرده است.

او تاکید کرد: من و حسن روحانی ، رییس جمهور ایران از نو به پای میز مذاکره بازگشتیم و مواضع ما تغییری نکرده اما متاسفانه موضع طرف (مقابل)هم تغییری نکرده است.