اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: نمایندگان جزییات توافق ژنو را از لاریجانی بپرسند



اخبار, مراسم چهلم درگذشت مادر ظریف

 

اخبار سیاسی - ظریف: نمایندگان جزییات توافق ژنو را از لاریجانی بپرسند

مهمترین محورهای سخنان محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه که در پاسخ به خبرنگاران در حاشیه مراسم چهلم درگذشت مادر خود بیان کرد بدین شرح است:

- مقاومت ملت باعث شده که آقای اوباما رسما اعلام کند اگر میتوانستم تمام پیچ و مهره های تاسیسات هسته ای ایران را نابود می کردم اما به این نتیجه رسیده ام که چنین چیزی غیرممکن است.

- مردم ما در انتخابات پاسخ خود را به همه اینها داده اند و یک بار دیگر نیز مردم در 22 بهمن پاسخ خود را خواهند داد.

- ما با اعتماد به نفس و بدون نگرانی از این حرف ها به مذاکرات ادامه میدهیم.

- آمریکایی ها به دلیل ملاحظات داخلی که دارند حرفهایی می زنند اما توقع ما از دوستان داخلی این است که این حرف ها را جدی نگیرند.

- آمریکایی ها حرف های زیادی و خارج از قاعده ای زده اند، حرف هایی که در شان ملت ایران نبوده است.

- آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که در پای میز مذاکره غنی سازی ایران را بپذیرند.

- انتقاداتی که شده بر اساس واقعیت نیست و متاسفانه برخی دوستان ما به جای اینکه به متن توافقنامه را که دولت خودشان صادر کرده استناد کنند به کاغذ بی ارزشی که از کاخ سفید صادر شده استناد میکنند.

- برخی خیال میکنند کاخ سفید اعتبارش از دولت جمهوری اسلامی ایران بیشتر است؛ این باعث شرمندگی است.

- نمایندگان پرونده توافقنامه ژنو را از رئیس مجلس بپرسند که کل متن را در اختیار دارد.

- نگرانی ها مبنی بر اینکه ما دارای سلاح هسته ای هستیم را رفع خواهیم کرد.

اخبار سیاسی  - تسنیم


ویدیو مرتبط :
سخنان ظریف بعد از توافق ژنو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس:لاریجانی ادعای ظریف را درباره توافق‌نامه ژنو تائید نمی‌کند



اخبار,اخبار سیاسی,ادعای ظریف را درباره توافق‌نامه ژنو

 

 

 

اخبار سیاسی - نماینده مجلس:لاریجانی ادعای ظریف را درباره توافق‌نامه ژنو تائید نمی‌کند

نماینده مردم بجنورد در واکنش به اظهارات محمدجواد ظریف گفت‌: ما بارها از آقای لاریجانی درباره ژنو سوال کردیم که وی می‌گوید من به عنوان عضو، در شورای عالی امنیت ملی هستم اما رابط شورا یا دولت با مجلس نیستم.

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به اظهارات اخیر محمد جواد ظریف مبنی بر اینکه «ما جزئیات کامل توافقات ژنو را داده‌ایم و نمایندگان محترم باید از رئیس مجلس سوال کنند»، گفت: ما بارها از آقای لاریجانی در این باره سوال کردیم که وی می‌گوید من به عنوان عضو، در شورای عالی امنیت ملی هستم اما رابط شورا یا دولت با مجلس نیستم. بنابر این آقای لاریجانی ادعای آقای ظریف را درباره توافق‌نامه ژنو تائید نکرده است.

وی با بیان اینکه وزیر امورخارجه از پاسخگویی به مجلس طفره نروند، اظهار داشت: اگر آقای ظریف از پاسخگویی طفره برود مجلس شورای اسلامی از ظرفیت قانونی خود استفاده خواهد کرد.

جعفری همچنین تاکید کرد: ابراز تاسف از انتقادهای دوستان داخلی برای کسی که به جای پاسخ به تهدیدات غربی‌ها خطاب به منتقدان ابراز تاسف می‌کند، جای گلایه دارد.
 اخبار سیاسی - فارس