اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف:نتانیاهو منزوی ترین فرد در سازمان ملل است/دوستان در داخل بازی​های جناحی را کنار بگذارند



بنیامین نتانیاهو ,دیدار ظریف با وزیر امور خارجه کوبا

ظریف:نتانیاهو منزوی ترین فرد در سازمان ملل است/دوستان در داخل بازی​های جناحی را کنار بگذارند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امروز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی منزوی ترین فرد در سازمان ملل است، اظهار داشت : دولت تدبیر و امید منویات رهبر معظم انقلاب در سیاست خارجی را پیگیری خواهد کرد اما با زبانی با دنیا حرف می زند که بهانه به دست جنگ طلبان، آتش افروزان و دروغگوهایی مثل نتانیاهو نیفتند.

جواد ظریف در حاشیه ملاقات با وزیر خارجه کوبا و رییس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل اظهار داشت: مردم ایران یقین داشته باشند که دولت دکتر روحانی سیاست خارجی را بر اساس منویات مقام معظم رهبری پیگیری خواهد کرد و ذره ای در مورد آرمان ها، اهداف و حقوق مردم کوتاه نخواهد آمد و حقوق آنان را با جدیت و دقت پیش می برد.

وی با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید در عرصه دیپلماسی رسمی و عمومی افزود : شرایط عوض شده است، باید از این شرایط پاسداری کنیم و اجازه ندهیم کسانی که ۶۰ سال است مردم فلسطین را به خاک و خون کشیده اند و بیشترین ظلم را به مردم این سرزمین کرده اند و با سلاح های اتمی خطری برای منطقه ما و جهان هستند، به نام طرفداری از خلع سلاح و حقوق بشر از دنیا باج بگیرند.

وی افزود : ذات رژیم صهیونیستی بر اساس دروغ گویی استوار است، رژیمی که ۲۲ سال است به جامعه جهانی اعلام می کند که ایران شش ماه دیگر سلاح هسته ای تولید خواهد کرد و ادامه بازیهایش دروغ گویی، فریب، آتش افروزی و ایجاد ترس است.

دکتر ظرف با تاکید بر اینکه بعد از این همه وقت باید دنیا واقعیت ها را درک کند، افزود : نباید اجازه داد که این رژیم هوش و فهم جامعه بین المللی را به سخره بگیرد و بتواند سیاست های ضد انسانی خود را به پیش ببرد.

ظریف به سخنرانی دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت : سخنرانی با صلابت رییس جمهوری اسلامی ایران مورد تایید همه ملت ایران بود، دنیا از آن استقبال کرد و کسی جلسه را ترک نکرد.

وی افزود :همه دولت ها و مقام های بین المللی از سخنرانی دکتر روحانی استقبال کردند و آن را فصل جدیدی از سیاست خارجی ایران دانستند و این روش کاری ما در صحنه های بین المللی خواهد بود.

وزیر امور خارجه اضافه کرد امیدوارم دوستان در داخل بازیهای جناحی را کنار بگذارند و پشت سر رییس جمهور بر آمده از آرای مردم قرار بگیرند تا بتوان با لطف خدا، رهبری مقام معظم رهبری و عنایت ایشان و دعای خیر مردم اهداف کشور را به پیش ببریم.

ظریف به ملاقات و برنامه های فشرده کاری خود ظرف هفته گذشته و هفته جاری اشاره کرد و گفت : به علاوه سخنرانی در جلسات مختلف با وزرای خارجه حدود ۶۰ کشور جهان اعم از کشورهای مهم اروپایی، آسیایی و آمریکای لاتین ملاقات های دو جانبه داشته ام که بیشترین این ملاقات ها به درخواست آنها انجام شده است .

وی تاکید کرد مقام ها و سران کشورهای مختلف جهان بسیار علاقمند بودند تا دیدگاههای دولت تدبیر و امید را در عرصه سیاست خارجی و مسایل مهم جهانی و بین المللی بشنوند./ایرنا

 

 


ویدیو مرتبط :
سخنرانی دکتر ظریف در سازمان ملل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: فلسطین باید به عضویت کامل سازمان ملل درآید/تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از نزدیک شدن روابط تهران- واشنگتن



وزیر امور خارجه فلسطین,ظریف,جنبش عدم تعهد

نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد
ظریف: فلسطین باید به عضویت کامل سازمان ملل درآید

جلسه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد، روز پنجشنبه به وقت محلی در حاشیه برگزاری شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

 جمهوری اسلامی ایران، فلسطین، هند، کلمبیا، زیمباوه، مصر، مالزی، اندونزی، کوبا، الجزایر، بنگلادش، سنگال و آفریقای جنوبی اعضای سیزده‌گانه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد را تشکیل می‌دهند.

در این نشست که وزرا و نمایندگان عالی کشورهای عضو حضور داشتند، اعلامیه کمیته درباره مسائل فلسطین به تصویب اعضا رسید.

محمدجواد ظریف رئیس جلسه کمیته فلسطین با اشاره به اینکه جنبش عدم تعهد بطور سنتی از آرمان فلسطین حمایت کرده است، تصریح کرد که ما آماده ارائه هرگونه حمایت از فلسطین در مجامع بین‌المللی هستیم.

وی با اشاره به عضویت فلسطین در سازمان ملل به عنوان عضو ناظر، تاکید کرد: فلسطین باید به عضویت کامل سازمان ملل درآید و جنبش عدم تعهد در این خصوص سابقه طولانی دارد.

وزیر امور خاجه کشورمان افزود: باید کمک شود تا پروسه عضویت فلسطین تکمیل شود.

در این جلسه همچنین وزیر امور خارجه فلسطین، آخرین تحولات فلسطین را تشریح کرد و اعضا چگونگی راه‌های کمک به حل مسأله فلسطین را مورد بررسی قرار دادند.

اعضای کمیته همچنین درباره تحولات جاری فلسطین از جمله شهرک‌سازی توسط رژیم اشغالگر قدس و نحوه جلوگیری از آن، زندانیان فلسطینی از جمله کودکان، حملات رژیم صهیونیستی به اماکن مقدسه، مساجد و مدارس سخنرانی کردند.

تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از نزدیک شدن روابط تهران- واشنگتن

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به دنبال ممانعت از نزدیکی روابط تهران –واشنگتن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بر اساس اعلام رسانه‌های صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو فردا (شنبه) به نیویورک می‌رود تا علاوه بر سخنرانی در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا دیدار و مانع از نزدیکی روابط غرب به ویژه آمریکا با ایران شود.

بنابرگزارش روزنامه‌ الحیات چاپ لندن، این رسانه‌ها اعلام کردند که نتانیاهو دوشنبه آینده با اوباما دیدار خواهد داشت و سه‌شنبه نیز در مجمع عمومی سخنرانی می‌کند، هم‌چنین انتظار می‌رود که با بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل و تعدادی از رهبران یهودی آمریکا ملاقات داشته باشد.

گمانه‌زنی‌ها در سرزمین‌های اشغالی بر این است که نتانیاهو در سخنانش در مجمع عمومی بر برنامه‌ هسته‌یی ایران و مذاکرات فلسطینی- اسراییلی متمرکز شود.

بر اساس اعلام رسانه‌های صهیونیستی، در رابطه با ایران، نتانیاهو به شکست در مذاکرات قبلی میان آمریکا و کره شمالی اشاره خواهد کرد و به طرف آمریکایی خواهد گفت که بهتر است تفاهمی با ایران صورت نگیرد تا به معامله بدی تبدیل نشود.

به نوشته الحیات، با توجه به دیدارهای میان وزیر امورخارجه ایران و کشورهای 1+5، رژیم صهیونیستی با نگرانی بسیاری تحولات و پیشرفت‌های حاصله اخیر در نزدیکی روابط تهران و غرب را دنبال می‌کند

 

و علاوه بر آن نسبت به نتایج تبلیغات رسانه‌ای حسن روحانی، رییس جمهور ایران و گفت‌وگوهایش با رسانه‌های مطرح آمریکا و تاثیرگذاری آن بر حل مساله‌ هسته‌یی ایران بدون فشار آوردن به تهران برای توقف همه فعالیت‌های هسته‌یی‌اش آن‌گونه که رژیم صهیونیستی خواهان آن است، نگران است.

روزنامه‌ی یدیعوت آحارانوت نیز در شماره اخیر خود نسبت به احتمال موفقیت نتانیاهو ابراز تردید کرد و به نقل از یک مقام در دولت آمریکا نوشت که فضا در واشنگتن حاکی از باز شدن صفحه جدیدی از روابط با تهران بعد از گذشت 34 سال است.

شمعون شفر، تحلیلگر سیاسی این روزنامه نیز ابراز امیدواری کرد که نتانیاهو همانند سخنرانی سال گذشته‌اش در سازمان ملل بمبی را نقاشی نکند./ایسنا