اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: اکثر آمریکاییان به راه حل سیاسی موضوع هسته‌ای ایران معتقدند



محمد جواد ظریف , راه حل سیاسی موضوع هسته‌ای ایران

ظریف: اکثر آمریکاییان به راه حل سیاسی موضوع هسته‌ای ایران معتقدند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: طبق آخرین نظرسنجی در آمریکا که دو روز پیش صورت گرفت،75 درصد از مردم آمریکا معتقدند موضوع هسته ای ایران راه حل سیاسی دارد و این درحالیست که چند ماه پیش، فضای افکار عمومی آمریکا چنین نبود.

محمد جواد ظریف شامگاه چهارشنبه و در آخرین روز سفر خود به نیویورک افزود: ما به نتانیاهو اجازه نخواهیم داد برای نوع مذاکره موضوع هسته ای ما تصمیم گیری کند چون ما خودمان تصمیم می گیریم.

وی هدف نتانیاهو و هدف جنگ افروزان را ایجاد اختلاف و برهم زدن امکان رسیدن به تفاهم میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک دانست و گفت: ما این اجازه را نخواهیم داد که آنها به این هدف برسند البته روی حقوق مردم ایستادگی خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد به ذره ای از این حقوق بی توجهی شود.

ظریف با تاکید بر اینکه بر عزت و احترام مردم ایران پافشاری خواهیم کرد، افزود: هرگونه بی احترامی به مردم ایران را نیز با پاسخی مناسب جواب خواهیم داد و البته در حوزه ادب دیپلماتیک باقی خواهیم ماند و آنچه شایسته مردم ایران است نشان خواهیم داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به درخواست بیشترکشورهای مهم برای دیدار با همتای ایرانی خود گفت: در این دیدارها به جای اینکه ما را نصیحت و دیدگاهایشان را برای ما بیان کنند، بیشتر از ما می خواستند نظراتمان و بویژه روش رسیدن به راه حل در سوریه و سایر موضوعات را بیان کنیم و این تحولی عمده در نوع برخورد جامعه بین المللی با جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر اهمیت صبر در روابط بین المللی گفت: روابط بین الملل روند بسیار کندی را طی می کند و این روند نیاز به دقت، دور اندیشی، صبر و تحمل دارد و ما معتقدیم باید این روند را با همین روش پیگیری کنیم و اهداف جمهوری اسلامی را پیش ببریم.

وزیر امور خارجه درباره دیگر دست آوردهای سفرش به نیویورک نیز گفت: سفر بسیار خوب و فرصت مناسبی بود که ما پیام صلح و اراده قوی ملت ایران برای نقش آفرینی فعال، موثر و سازنده در صحنه بین المللی را به اعضا و مقامات سازمان ملل و نیز جامعه آمریکا معرفی کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان گفت: فکر می کنم این سفر و دیگر اقدامات، مجموعه فضای جدیدی را ایجاد کرده که اگرچه به معنی حل موضوعات نیست بلکه فضا را تغییر داده و باید از این فضای جدید که مردم ایران با حضور حماسی و انتخاب هوشمندانه خود در انتخابات ایجاد کردند استفاده کنیم و مسیر را با کمک خدا، دعای مردم، دقت، حوصله و اعتماد به نفس پیش ببریم./انتخاب


ویدیو مرتبط :
موضوع هسته ای ، موضوعی کاملا سیاسی است نه فنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: درصورت اراده سیاسی طرف مقابل موضوع هسته ای ایران به سرعت قابل حل است



 موضوع هسته ای ایران,حل  موضوع هسته ای ایران

ظریف: درصورت اراده سیاسی طرف مقابل موضوع هسته ای ایران به سرعت قابل حل است

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد در صورت اراده سیاسی طرف مقابل موضوع هسته ایران به سرعت قابل حل است و معتقدم در یك روند زمانی كمتر از سه تا شش ماه می توان به این موضوع خاتمه داد.

ظریف در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در نیویورك اظهار داشت: همان گونه كه مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی بارها تاكید كرده اند، ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست، آن را مفید نمی داند و تصور نمی كنیم این سلاح ها نه تنها برای كشور ما كه صلابت و قدرت مبتنی و متكی بر اراده مردم دارد، بلكه برای هیچ كشور دیگری هم منشا تولید قدرت باشد.


وزیر خارجه ایران افزود: معتقدیم این سلاح ها برای هیچ كس امنیت نمی آورد و امنیتی كه سلاح هسته ای ایجاد می كند، در ناامنی است.


جان كری وزیر امور خارجه آمریكا روز گذشته تاكید كرده بود كه توافق هسته ای با ایران می تواند زودتر از شش ماه صورت بگیرد.


ظریف در ادامه مصاحبه با ایرنا افزود: ایران برای این كه به دنیا نشان دهد در پی ساخت سلاح هسته ای نیست و هیچ برنامه ای در این راستا ندارد، پیشگام شده است و اكنون تنها نیاز به اراده سیاسی طرف مقابل وجود دارد كه به جای بهانه طلبی و بهانه جویی به دنبال راه حل باشد.


وی با یادآوری اظهارات روز گذشته جان كری وزیر امور خارجه آمریكا گفت: خوشحالیم كه بعد از بیانیه ها و اظهارنظرهای نامعقول دو روز گذشته برخی در آمریكا، كری تا حدی تلاش كرد كه آن حرف ها و بیانیه ها را جبران كند و به سمت یك فضای مناسب تر پیش رفت.


ظریف اظهار داشت: ما هم معتقدیم كه موضوع هسته ای ایران به سرعت قابل حل است، اما تاكید می كنیم كه در این مسیر با قدرت، صلابت، اطمینان و حفظ حقوق مردم پیش خواهیم رفت و در این راستا هیچ شتابی هم نداریم، اما تاخیر را به نفع كسی نمی دانیم و امكان این كه كارها را با سرعت جلو برد تا منجر به نتیجه شود، وجود دارد. /ایرنا