اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: اظهارات اوباما بی‌احترامی به مردم ایران، قلدرمآبانه و نادرست است



وزیر امور خارجه,سازمان ملل,اظهارات اخیر باراک اوباما در دیدار با نتانیاهو

واکنش وزیر امور خارجه به اظهارات ضد ایرانی اوباما در دیدار با نتانیاهو ؛
ظریف: اظهارات اوباما بی‌احترامی به مردم ایران، قلدرمآبانه و نادرست است

وزیر امور خارجه ایران در صفحه توئیتر خود اظهارات اخیر باراک اوباما در دیدار با نتانیاهو را بی‌احترامی به مردم ایران و نادرست دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛  محمد جوادظریف، در صفحه توییتر خود در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه گزینه نظامی علیه ایران همواره روی میز است، نوشت:

"اوباما باید برای تقویت اعتماد متقابل انسجام داشته و ثابت قدم باشد. زیگزاگ رفتن‌ها اعتماد را از بین می برد و به اعتبار آمریکا لطمه می‌زند".

وزیر امور خارجه در پیام دیگری نوشت: "استنباط  اوباما که ایران به دلیل تهدیدها و تحریم‌های غیرقانونی او مذاکره می‌کند، بی‌احترامی به مردم ایران، قلدرمآبانه و نادرست است".

وزیر امور خارجه,سازمان ملل,اظهارات اخیر باراک اوباما در دیدار با نتانیاهو


باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو "نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی" که برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر کرده، بار دیگر  در سخنانی ضد ایرانی تاکید کرد  گزینه نظامی علیه ایران همچنان روی میز است و مدعی شد ایران به دلیل تحریم‌ها اکنون برای مذاکره از خود آمادگی نشان می‌دهد./باشگاه خبر نگاران

 


ویدیو مرتبط :
‫روایت یک شاهد عینی از دیدار ظریف و اوباما/ کری، ظریف را به اوباما معرفی کرد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در واکنش به اظهارات «ظریف» در توئیتر/ کاخ سفید: اوباما برای رسیدن به راه حل با ایران، قاطع و پایدار است



واکنش کاخ سفید به اظهارات ظریف در توئیتر

در واکنش به اظهارات «ظریف» در توئیتر
کاخ سفید: اوباما برای رسیدن به راه حل با ایران، قاطع و پایدار است

در حالی که وزیر خارجه ایران در واکنش به اظهارات اخیر اوباما مبنی بر اینکه گزینه نظامی روی میز است، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست ثبات داشته باشد، سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که اوباما در رسیدن به راه حل با ایران پایدار و قاطع است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن اگزماینر»، «جی کارنی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز گذشته (سه شنبه) وجود هرگونه تنش جدید بین ایران و آمریکا بعد از دیدار اخیر «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید را کم اهمیت جلوه داد.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که نتانیاهو در نشست اخیر خود با اوباما خواستار تشدید تحریم های ضد ایرانی شد و اوباما نیز که اخیرا با دکتر روحانی مکالمه تلفنی داشته و به حقوق هسته ای مردم ایران اذعان کرده است، بعد از دیدار با نتانیاهو، در تغییر رویکردی آشکار در قبال ایران مدعی شد که تمام گزینه ها از جمله گزینه نظامی همچنان روی میز است.

بر اساس این خبر، «جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران بعد از ظهر روز دوشنبه هفته جاری با استفاده از شبکه «توئیتر»، تحریم های ضد ایرانی را غیرقانونی خواند و نوشت که رئیس جمهور آمریکا در تمایل خود برای شرکت در مذاکرات پیرامون برنامه هسته ای ایران تغییر فکر ناگهانی داشته است.

ظریف در توئیتر نوشت: تصور رئیس جمهور اوباما مبنی بر اینکه ایران به دلیل تهدیدات غیر قانونی او (اوباما) و تحریم ها در حال مذاکره است، بی احترامی به یک ملت محسوب می شود و رفتاری مبتکرانه و غلط است؛ رئیس جمهور اوباما باید در راستای ترویج اعتماد متقابل، ثبات داشته باشد. تغییر ناگهانی طرز فکر و حرکات زیگزاگ، اعتماد را نابود و اعتبار آمریکا را تضعیف می کند.

بر اساس این خبر، چنین اظهار نظراتی از سوی وزیر خارجه ایران بعد از نشست اخیر نتانیاهو و اوباما صورت گرفت.

کارنی روز گذشته در واکنش به این اظهار نظر ظریف و در حمایت از نظام تحریم های ضد ایرانی، به خبرنگاران گفت: اجرای این تحریم ها به نوبه خود تا اندازه ای منجر شده است که ما امروز در این جایگاه قرار داشته باشیم به طوریکه دولت جدیدی در ایران وجود دارد که تمایل خود را برای مذاکره به منظور پیدا کردن راهی برای این مشکل به شیوه ای دیپلماتیک نشان داده است.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید با اشاره به اینکه اگرچه کلمات معنی دار هستند، اما اقدامات معنای بیشتری دارند، گفت: تنها از طریق رفع قابل اثبات و شفاف این چالش (برنامه هسته ای ایران) است که جامعه بین المللی می تواند مطمئن شود که ایران بلندپروازی های سلاح هسته ای خود را رها کرده است؛‌ از این طریق ما می توانیم به یک راه حل برسیم و رئیس جمهور در این زمینه بسیار پایدار و قاطع است./فارس