اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طلا در آستانه سقوطی دیگر/ تقویت دلار ادامه دارد



طلا در آستانه سقوطی دیگر/ تقویت دلار ادامه دارد

انتشار گزارش کاهش بیکاری در آمریکا همزمان با تشدید زمینه های بحران اقتصادی اروپا شرایط را برای تقویت بیشتر دلار و کاهش قیمت طلا فراهم کرد.

انتظارها برای تعیین سرنوشت بازار جهانی طلا در هفته کاری آینده به پایان رسید و تازه ترین گزارش بیکاری از سوی وزارت کار آمریکا منتشر شد. گزارشی که نشان داد که نرخ بیکاری این کشور در ماه فوریه با 0.2 درصد کاهش به 7.7 درصد رسیده است. نرخی که از سال 2009 تاکنون بی سابقه است.

کاهش نرخ بیکاری آمریکا طی ماه فوریه آن هم در شرایطی که رکود بخش اعظم اقتصاد جهان به ویژه اروپا را همچنان می آزارد، کافیست تا ارزش دلار با جهش کم سابقه ای در برابر سایر ارزهای عمده جهان مواجه شود.

به طوری که بلومبرگ اعلام کرد:" افزایش متوالی ارزش دلار در پنج هفته اخیر از ژوئن 2012 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است." افزایش ارزشی که در بیشتر اوقات به زیان قیمت طلا تمام می شود.

گذشته از این، اجرای سیاستهای انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا در سالهای اخیر تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است ولی اکنون با بروز نشانه هایی از بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا سرمایه گذاران بین المللی نگران متوقف شدن اجرای این سیاست ها هستند. چرا که پیش بینی ها از تحقق رشد 3 درصدی در سال جاری میلادی خبر می دهند.

برهمین اساس، سیر خروج از بازار طلا به سمت بازار سهام شدت گرفته است، تنها طی یک ماه گذشته نرخ جهانی طلا حدود 100 دلار کاهش یافته است. حالا هم که با تقویت بیش از پیش دلار در برابر یورو به نظر می رسد، با آغاز معاملات هفته کاری جدید، قیمت جهانی طلا با نزول تازه ای مواجه شود.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

چرا که همزمان با بهبود شرایط اقتصاد آمریکا، تصمیم اخیر بانک مرکزی اروپا برای حفظ نرخ بهره بانکی در سطح 0.75 درصد در حالی اتخاذ شد که نرخ بیکاری اروپا با افزایش روبرو شده و اقتصاد منطقه یورو با کاهش رشد 0.6 درصدی مواجه است و نگرانی های زیادی نسبت به ادامه کاهش این رشد، وجود دارد.

با این وجود رئیس بانک مرکزی اروپا  همچنان تاکید دارد که شرایط اقتصادی منطقه یورو آن قدرها بد نیست که نیازی به کاهش نرخ بهره بانکی باشد.

اما در مقابل از کاهش 0.3 درصد دیگر از نرخ رشد اقتصادی اتحادیه اروپا طی سال میلادی 2013 خبر می رسد و ثبت رکورد 5 میلیون بیکار در اسپانیا.

در همین حال پارلمان اروپا از مخالفت با بودجه هفت ساله اتحادیه اروپا خبر می دهد. بودجه ای که پس از مجادلات بسیار، 27عضو اتحادیه اروپا، ماه گذشته توافق کردند تا بودجه سالهای 2014 تا 2020 این اتحادیه به رقم 960 میلیارد یورو (برابر با یک تریلیون و دویست و پنجاه میلیارد دلار) کاهش دهند.

بدین ترتیب ارزش یورو در برابر دلار به پایین ترین حد خود از ماه دسامبر تاکنون رسید، یعنی ارزش برابری هر یورو در برابر دلار به 1.3 رسید. اتفاقی که به باور کارشناسان می تواند نرخ جهانی طلا را وارد محدوده 1530 تا 1550 دلار کند. نرخی که در حال حاضر 1579 دلار و 20 سنت است و طی یک ماه گذشته یک بار دیگر هم به سمت 1550 دلار حرکت کرده بود. حال سرمایه گذاران چشم به راه دوشنبه ای هستند که می تواند سرآغاز نزول بهای جهانی طلا به سمت قیمت های سال 2011 باشد./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
طلا بهتر است یا دلار ؟؟؟؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه افزایش قیمت دلار، یورو، طلا و سکه!


قیمت دلار در روزهای اخیر بالاترین نرخهای خود را تجربه کرده است، روند افزایشی قیمت دلار در حالی ادامه دارد که قیمت مشخصی در این بازار برای دلار متصور نیست.

قیمت دلار امروز دوباره اوج گرفت و خود را به 1700 تومان رساند، نرخ سکه و طلا نیز افزایش یافت، به طوری‌که قیمت سکه طرح جدید 635 هزار تومان شد.

 قیمت دلار در روزهای اخیر بالاترین نرخهای خود را تجربه کرده است، روند افزایشی قیمت دلار در حالی ادامه دارد که قیمت مشخصی در این بازار برای دلار متصور نیست.

صرافان نرخ خاصی را برای دلار اعلام نمی کنند و از خرید و فروش ارز امتناع می ورزند، اما با این وجود، همان نرخ هایی هم که در بازار ارز مطرح می شود، در حال حاضر حدود 1700 تومان است.

این در حالی است که مقامات بانک مرکزی اواخر هفته گذشته اعلام کرده بودند که بازار ارز تا یکی، دو روز آینده به ثبات و تعادل می رسد، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

قیمت دلار روز گذشته 1650 تومان بود که با افزایش 50 تومانی در روز جاری مواجه شده است، افزایش قیمت دلار بی‌توجه به قیمت اعلام شده توسط کانون صرافان بالغ بر 1400 تومان است.

نرخ دلار روز شنبه هفته جاری حدود 1595 تومان بود، بر این اساس نرخ دلار طی دو روز گذشته با افزایش 105 تومانی همراه بوده است.

بانک مرکزی نرخ رسمی دلار را امروز کمی افزایش داد و آن را 1124 تومان تعیین کرد، اما نرخ یورو با اندکی کاهش 1427 تومان تعیین شد.

صرافی ها در حالی از خرید و فروش دلار امتناع می کنند که بانک مرکزی مدعی است که بازرسان خود را به سطح بازار اعزام کرده و در صورت مشاهده تخلف با صرافی های متخلف برخورد می کند.

علاوه بر نرخ دلار، نرخ یورو نیز طی روزهای اخیر روند افزایشی داشته و امروز به نرخ 2135 تومان رسیده است.


منبع: مهر