اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح گروه تروریستی داعش برای تصرف برخی از کشورهای مهم اروپایی



اخبار,اخباربین الملل,  گروه تروریستی داعش


 اخبار بین الملل -  ورد نت دیلی گزارش داد:
طرح گروه تروریستی داعش برای تصرف برخی از کشورهای مهم اروپایی

مسئولان سازمان اطلاعات اتریش از طرح گروه تروریستی داعش برای سلطه بر برخی از کشورهای مهم اروپایی، براساس نقشه منتشرشده از سوی داعش خبر دادند.

به گزارش «انتخاب»، امریکا به نقل از مسئولان سازمان اطلاعات اتریش نوشت: بسیاری از چچنی ها از روسیه به اتریش آمده اند و از جمله عناصر تروریستی هستند که در درگیری های سوریه مشارکت فعال داشته یا خواهان اعزام به این کشور هستند.

این پایگاه آمریکایی افزود: اتریش به کانون اصلی توجه عناصر تروریست از اروپا تبدیل شده است که خواهان رفتن به سوریه هستند و موقعیت اتریش به علت واقع شدن در مرکز اروپا، این مساله را تسهیل می کند.

گزارش سازمان اطلاعات اتریش بر این باور است که این کشور به کانون برای جذب عناصر تروریست اروپایی تبدیل شده که قصد سفر به سوریه را دارند و از طریق بالکان غربی به ترکیه و از آن جا به سوریه می روند و دولت ترکیه هم با وجودی که اخیراً داعش را گروهی تروریست نامیده، از ورود این افراد به سوریه هیچ ممانعتی به عمل نمی آورد.

این در حالی است که گروهک داعش حمله به مناطق جنوب ترکیه را آغاز کرده و هنگام سلطه بر شهر موصل در شمال عراق، نسبت به بازداشت دیپلمات های ترک اقدام کرد.

در همین حال، گزارش یک روزنامه اتریشی و نیز گزارش مرکز "گلادستون" حاکی از آن است که اتریش به نقطه آغازی برای حرکت عناصر "جهادی" جهانی تبدیل شده است.

به نوشته این پایگاه آمریکایی، پس از آن که اتریش به مرکزی برای صادر کردن عناصر "جهادی" اروپایی به سوریه تبدیل شد، دولت وین جمع آوری اطلاعات با هدف بررسی اوضاع کنونی را آغاز کرده و گزارش سازمان اطلاعات اتریش حاکی از آن است که عناصر جذب شده برای عضویت در داعش، از تابعیت ها و نژادهای مختلف هستند، اما به نظر می رسد که هدفشان واحد است.

نگرانی اتریش از تمایل جوانان اتریشی به افکار و گرایشات تندروانه و تبدیل شدن آنان به حامیان گروه تروریستی داعش، پس از بازداشت 9 نفر از عناصر چچنی که قصد داشتند از این کشور و از طریق بالکان به سوریه بروند، تشدید شده است.

دراین حال، انتظار می رود که برخی از آنان به روسیه بازگردند، جایی که در آن آماده باش امنیتی اعلام شده است؛ چرا که چچنی ها طی سال های گذشته حملاتی را در داخل خاک روسیه اجرا کردند که از جمله آن می توان به حمله به مترو مسکو و فرودگاه بین المللی این شهر اشاره کرد.

منابع امنیتی در وزارت کشور اتریش نیز اعلام کرده اند که حدود 130 نفر از عناصر اتریشی در سوریه می جنگند و آن ها بخشی از حدود 4000 عنصر موسوم به "جهادی" اروپایی هستند که در کنار داعش به جنگ مشغول هستند.

این پایگاه آمریکایی اعلام کرد: داعش اخیراً اعلام کرده که زمینه آموزش عناصر "جهادی" اروپایی برای بازگشت به کشورهایشان و اجرای حملات در آن جا را فراهم می کند.

 

 اخبار بین الملل - انتخاب


ویدیو مرتبط :
سخنان مهم سرلشکر فیروزآبادی درمورد گروه تروریستی داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارشناسان از تحول مهم در گروه تروریستی داعش خبر می‌دهند



اخبار,اخبار بین الملل,گروه تروریستی داعش

اندیشکده انگلیسی 'مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی و خشونت سیاسی' در گزارشی عنوان کرد ده ها تن از داعشی های ناراضی و سرخورده به دلایل مختلف از جمله اقدامات وحشیانه و دروغ بودن وعده های گروه تروریستی داعش، از این گروه جدا شده اند.

به گزارش ایرنا، در گزارش این اندیشکده که تحت عنوان 'قربانیان، مرتکبین، دارایی: روایت هایی از جداشدگان گروه داعش' منتشر شده، عنوان شده است سرخوردگی این افراد از گروه تروریستی داعش به دلیل واقعیت های زندگی در محدوده تحت تسلط این گروه و دروغ از آب درآمدن وعده های فریبنده آن، در زمینهٔ دادن زندگی خوب همراه با کالاها و خودروهای لوکس بوده است.

اندیشکده مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی و خشونت سیاسی( ای سی اس آر) که مقر آن در لندن است، در این گزارش تحقیقاتی، تلاش داشته است با گفت وگو با 58 عضو سابق گروه داعش از 17 کشور مختلف، دلیل تغییر باور افراد پیوسته به گروه داعش و تصمیم آنها برای ترک این گروه بیابد.

براساس یافته های این اندیشکده، چهار دلیل عمده باعث جدا شدن این افراد شده که نخستین آن واقعیت های خشن و ناامیدکننده زندگی در مناطق تحت کنترل داعش بوده است.

به گزارش این اندیشکده، افراد یادشده براساس تبلیغات صورت گرفته ازجمله بهره مندی از یک زندگی لوکس و آرمانی جذب گروه تروریستی داعش شده بودند اما در عمل و واقعیت، زندگی در قلمرو این گروه را بسیار ' خسته کننده و غیرقابل تحمل ' و همراه با 'بهره کشی و سوءاستفاده ' یافتند.

در این گزارش عنوان شده است: علاوه بر مسایل مادی، بسیاری از داعشی ها، به دلیل خشونت های وحشیانه داعش به ویژه علیه افراد غیرنظامی و بی گناه و اسرا، از این گروه جدا شده اند .


براساس گزارش یادشده، وجود فساد، اعدام اعضای داعش توسط فرمانده هان خود، افکار و اعمال نژادپرستانه، تأکید بر درگیری با سایر گروه های معارض به جای مبارزه با نیروهای دولتی، دایم در معرض اتهام 'خیانت 'و 'جاسوسی ' بودن ، از دیگر دلایلی بوده که سبب نارضایتی و جدا شدن افراد از این گروه تروریستی شده است.

در این گزارش عنوان شده است: یکی از موارد انتقادی به گروه داعش اعمال تبعیض آمیز و افکار نژادپرستانه است به نحوی که یک داعشی هندی تنها به دلیل رنگ پوستش مجبورش کرده بودند که توالت ها را تمیز کند.


در ابتدای این گزارش، همچنین به تشریح زمانی پرداخته شده است که یک انگلیسی داعشی در تماس با 'ماهر شیراز' محقق این اندیشکده، با شکایت از واقعیت های داعش گفته که از نظر این گروه تروریستی، 'جهاد' به معنای 'جنگ مسلمانان علیه مسلمانان' است و در این میان حکومت سوریه امری فراموش شده است.

اندیشکده مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی و خشونت سیاسی ابراز امیدواری کرده است که بیان واقعیت های گروه تروریستی داعش بتواند مانع از افراط گرا شدن مردان وزنان جوان و پیوستن آنها به این گروه در سوریه شود.


این اندیشکده به دولت ها توصیه کرده است که ضمن توجه به ابعاد این گزارش، راهی برای گفت وگو با افراد جداشده از گروه داعش بیابند و به آنها برای استقرار مجدد کمک کرده و موانع حقوقی که ممکن است مانع از جدا شدن آنها از این گروه و بازگشت به خانه می شود، مرتفع سازند.


روزنامه تایمز اخیرا گزارش داد: براساس برآوردهای صورت گرفته از سال 2011 میلادی تاکنون، در حدود یک هزار انگلیسی برای پیوستن به گروه های افراطی به سوریه رفته اند و از کل این افراد 300 نفرشان به انگلیس بازگشته اند و 70 نفرشان در جریان درگیری ها در سوریه و عراق کشته شده اند.

این روزنامه در همین حال به نقل از منابع امنیتی نوشت: دستگاه جاسوسی داخلی انگلیس 'ام آی 5 ' و پلیس ضد تروریسم، در حال رصد 3 هزار انگلیسی که دیدگاه های افراط گرایانه دارند، هستند.


تایمز به نقل از این منابع افزود: این سه هزار نفر که در میان آنها جوانان و نوجوانان انگلیسی نیز حضور دارند، به نقطه ای رسیده اند که می توانند در آینده نزدیک اقدام به عملیات در خاک انگلیس کنند.

'اندرو پارکر' رییس دستگاه جاسوسی 'ام آی 5' انگلیس نیز اخیرا هشدار داد که کشورش با بالاترین و جدی ترین تهدیدات تروریستی طی 3 دهه گذشته به ویژه از زمان حملات یازده سپتامبر سال 2001 میلادی به آمریکا، مواجه شده است.


'اندرو پارکر' عنوان کرد که در طی یک سال گذشته شش توطئه تروریستی در انگلیس خنثی شده است.


گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب و برخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند.

براساس برآورد اندیشکده مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی و خشونت سیاسی ، بیش از 20 هزار خارجی که یک پنجم آنها از کشورهای غربی هستند به گروه های افراطی و تروریستی از جمله داعش در سوریه و عراق پیوسته اند.

  اخبار بین الملل  -  ایرنا