اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح پیشنهاد ارائه دیپلم زودرس به دختران



اخبار,اخبار اجتماعی ,دیپلم زودرس

 

اخبار اجتماعی - طرح پیشنهاد ارائه دیپلم زودرس به دختران

استاندار اردبیل گفت: طرح ارائه دیپلم زودرس به دختران به نهادهای متولی پیشنهاد خواهد شد.

به گزارش مهر، مجید خدابخش شامگاه شنبه در جلسه بررسی وضعیت استخدام نیروهای فارغ التحصیل تاکید کرد: در برخی حوزه ها از جمله آموزش و پرورش کشور استانداردهای بین المللی را رعایت می کند.

وی معتقد است این مهم در حوزه آموزش و پرورش خروجی مطلوبی نداشته و به تفاوت بلوغ جسمی دختران و پسران توجه نمی شود.

استاندار اردبیل تاکید دارد که بلوغ جسمی دختران پنج الی شش سال زودتر از پسران بوده و بر همین اساس ترخیص از تحصیل نیز باید متفاوت باشد.

خدابخش با بیان اینکه امروز اتمام تحصیلات و اخذ دیپلم به اشتباه بلوغ دختر حتی برای ازدواج معنی می شود، اضافه کرد: باید به دختران دیپلم زودتر از پسران ارائه شود.

وی افزود: تا کلاس نهم دختران می توانند دیپلم خود را دریافت کنند و لازم نیست بسیاری از آموزش ها از جمله فیزیک و ریاضی که فردا در زندگی به درد دختر نمی خورد به وی ارائه شود.

رئیس شورای اداری استان با تاکید به آسیب های فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار که دختران بیشترین سهم را در آن دارند، بیان داشت: این طور عمل کردن و آموزش آموزه های به درد نخور حتی بر خلاف خلقت عمل کردن است.

وی تاکید کرد: اینها عوارض اجرای استانداردهای جهانی آموزش و پرورش است که در امر اشتغال و ازدواج مشکل ایجاد کرده است.

خدابخش اذعان دارد که در قرآن ازدواج به عنوان یک موضوع امری است و با گرفتن دیپلم و لیسانس محدود نمی شود.

وی افزود: ما طرح دیپلم زودرس را پیشنهاد خواهیم داد تا آموزه های دختران متناسب با نیازهایشان در زندگی آینده باشد.

اخبار اجتماعی - مهر


ویدیو مرتبط :
طرح جامع تفصیلی شهرگیوی جلد چهارم (ارائه پیشنهاد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانشگاه پیام نور پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان را در دو رشته ارائه كرد



 

 دانشگاه پیام نور پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان را در دو رشته ارائه كرد

 

دانشگاه پیام نور پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان را در دو رشته ارائه كرد

رییس دانشگاه پیام نور اعلام كرد: پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته دانشگاهی به وزارت علوم ارائه شده كه درصورت تصویب، همه دانشجویان می توانند یكی از رشته های پیام نور را به عنوان رشته دوم تحصیلی خود انتخاب كنند.

'حسن زیاری' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: تاكنون مجوز تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاهی تنها به دانشجویان نخبه تعلق می گرفت اما چنانچه پیشنهاد پیام نور به تصویب شورای عالی گسترش آموزش عالی و وزارت علوم برسد دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های دولتی و غیردولتی می توانند همزمان در یكی از رشته های پیام نور نیز به تحصیل بپردازند.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه پیام نور یك دانشگاه محتوا محور بوده و نیاز چندانی به حضور فیزیكی دانشجویان نیست افراد می توانند دركنار رشته تحصیلی دانشگاهی خود، واحدهای درسی پیام نور را نیز بدون هیچ مشكل خاصی بگذرانند.

رییس دانشگاه پیام نور، تحقق این امر را موجب افزایش توان علمی دانشجویان و جامعه علمی كشور و پاسخگویی به تقاضاهای موجود دانست و گفت: تعداد قابل توجهی از داوطلبان كنكور، رشته دانشگاهی خود را بنا به توصیه خانواده و اطرافیان انتخاب می كنند و بعضا به رشته ای كه در آن پذیرفته می شوند علاقه چندانی ندارند كه با عملی شدن امكان تحصیل همزمان در یك رشته دانشگاهی دیگر، دانشجویان می توانند در رشته های مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوند.

وی با اشاره به مذاكره خود با رییس جمهور در رابطه با آمادگی دانشگاه پیام نور برای انجام این كار، اظهار داشت: آقای محمود احمدی نژاد نیز با كلیت این موضوع و فراهم شدن امكان تحصیل همزمان همه دانشجویان در دو رشته دانشگاهی اعلام موافقت كردند.

زیاری ابراز امیدواری كرد كار بررسی پیشنهاد پیام نور برای تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته دانشگاهی هرچه سریعتر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نتیجه برسد...../تحلیل:ایرنا