اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح مجلس: جریمه 100 هزار تومانی برای کشف حجاب



اخبار,اخبار اجتماعی,کشف حجاب

سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس از مصوبه این کمیسیون مبنی بر جریمه یکصد هزار تومانی پلیس برای رانندگان مزاحم نوامیس و کشف حجاب در خودرو خبر داد .

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه امروز کمیسیون، گفت: در جلسه امروز کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس برای بررسی طرح عفاف و حجاب، 2 ماده این طرح مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
 
وی افزود: طبق ماده یک طرح عفاف و حجاب، رانندگان یا سرنشینان وسیله نقلیه‌ای که اقدام به کشف حجاب و روزه‌خواری و یا رانندگانی که مزاحمت‌هایی را برای نوامیس مردم ایجاد می‌کنند و یا حرکات غیر متعارف خلاف عفت عمومی از خودشان بروز می‌دهند، متخلف محسوب شده و مأموران راهنمایی و رانندگی می‌توانند با آنها برخورد کنند.
 
سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس در همین زمینه تصریح کرد: براساس ماده یک طرح عفاف و حجاب، مأموران راهنمایی و رانندگی می‌توانند با آن دسته از رانندگانی که برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد کرده و یا در خودروی خود اقدام به کشف حجاب و یا در ایام ماه مبارک رمضان اقدام به روزه‌خواری می‌کنند، برخورد کرده و جریمه 100 هزار تومانی برای آنها لحاظ کنند.
 
حجت‌الاسلام پژمان‌فر ادامه داد: البته برای این دسته از رانندگان متخلف، علاوه بر جریمه یکصد هزار تومانی، در صورت تکرار این تخلفات 10 نمره منفی، طبق موضوع ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نیز لحاظ شده و وسیله نقلیه آنها نیز به مدت 72 ساعت توقیف خواهد شد.
 
وی در پایان به ماده 2 طرح عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: براساس ماده 2 این طرح، دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل تمامی کارکنان دولت می‌شود، در صورت ارتکاب به تخلف مندرج در بند 20 ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری، مشمول طرح عفاف و حجاب، توبیخ کتبی و درج در پرونده استخدامی شده و باید در مورد شخص متخلف تصمیم‌گیری شود؛ البته در صورت تکرار تخلف، به کسر حقوق فوق‌العاده شغل و یا عناوین مشابه و کسر یک سوم از حقوق یک ماه محکوم می‌شوند.

اخبار اجتماعی - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
جریمه 900 هزار تومانی بخاطر بد حجابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بسته ویژه عیدی دولت و مجلس نهایی شد/ کمک نقدی 70 تا 100 هزار تومانی هفته اول اسفند واریز می‌شود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بسته ویژه عیدی دولت و مجلس نهایی شد/ کمک نقدی 70 تا 100 هزار تومانی هفته اول اسفند واریز می‌شود

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس جزییات نهایی بسته ویژه عیدی دولت و مجلس را ارایه کرد.

رضا رحمانی اظهار داشت: جلسه مشترک دولت و مجلس از عصر امروز در نهاد ریاست جمهوری آغاز و دقایقی پیش به پایان رسید که در آن موضوعات مختلفی از جمله پرداخت بسته ویژه عیدی به مردم بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا برای سهولت و شفافیت در پرداخت این کمک و نیز اینکه نیازهای هر خانواده با یکدیگر متفاوت است مبلغی بین 700 تا یک میلیون ریال به صورت نقدی برای هر نفر پرداخت شود.

وی ادامه داد: این مبلغ به ازای هر نفر هفته اول اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی و افرادی که استحقاق آن ها برای عضویت در این نهادها تایید شده ولی هنوز در آن ها عضونشده اند نیز 20 درصد بیشتر از سایر گروه ها از این بسته ویژه بهره‌مند خواهند شد.

دکتر رحمانی اضافه کرد: این مبلغ علاوه بر یارانه بوده و قرار است یارانه اسفند ماه نیز در هفته آخر این ماه پرداخت شود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه با حضور افرادی که قبلا مطرح شده بود برگزار شد و دوشنبه هفته جاری نیز جلسه دیگری خواهیم داشت./فارس