اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح حمله به ایران آماده است اما...



 

 

 

طرح حمله به ایران آماده است اما...

 

رییس ستاد مشترك ارتش آمریكا : طرح حمله به ایران آماده است اما...

این مقام نظامی آمریكایی حمله به ایران را ایده ای بد خواند اما افزود كه اگر كار به جایی برسد كه نیاز به حمله باشد ، طرح حمله آماده شده است . وی توضیح بیشتری درباره طرح حمله نظامی به ایران نداد .

دریاسالار مایكل مولن رییس ستاد مشترك ارتش آمریكا از وجود طرحی نظامی در ارتش آمریكا برای حمله به ایران خبر داد .

به گزارش عصر ایران و به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس ، مولن در مصاحبه با شبكه تلویزیونی "  NBC" آمریكا با اشاره به این موضوع افزود : حمله به ایران دارای پیامدهای ناگوار و تبعات پیش بینی ناپذیر است كه ممكن است كل منطقه خاورمیانه را تحت تاثیر قرار دهد .

این نخستین بار است كه یك مقام نظامی عالی رتبه در آمریكا به صراحت از وجود طرحی نظامی برای حمله به ایران سخن به میان می آورد .

با این حال این مقام نظامی آمریكایی  حمله به ایران را ایده ای بد خواند اما افزود كه اگر كار به جایی برسد كه نیاز به حمله باشد ، طرح حمله آماده شده است . وی  توضیح بیشتری درباره طرح حمله نظامی به ایران نداد .

مولن در عین حال افزود كه ایالات متحده آمریكا به هیچ وجه ایده ایران اتمی را نمی پذیرد . وی ایران مجهز به سلاح هسته ای را برای واشنگتن " غیر قابل پذیرش " توصیف كرد .

ایالات متحده آمریكا و متحدان غربی این كشور به ماهیت برنامه های هسته ای ایران مشكوك بوده و تهران را متهم به تلاش برای دست یابی به تكنولوژی تولید بمب اتم می كنند ، اما جمهوری اسلامی ایران ضمن صلح آمیز خواندن فعالیت های هسته ای خود ، آمریكا و غرب را به جلوگیری از پیشرفت علمی و هسته ای ایران متهم می كند .

تا كنون هیچ مرجع رسمی بین المللی مدركی دال بر انحراف فعالیت های هسته ای ایران از مسیر صلح آمیز ارایه نكرده است ...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
طرح پنتاگون برای حمله به ایران و سوریه و لیبی و سودان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رجزخوانی فرمانده اسراییلی علیه ایران : برای حمله آماده ایم



فرمانده نیروی هوایی اسرائیل در اظهاراتی تهدید كرد نیروی هوایی این رژیم آماده پاسخگویی به تهدیدات پیش روی اسراییل به ویژه تهدید ایران است.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه اسراییلی جروزالم پست، ژنرال "ایدو نهوشتان" فرمانده نیروی هوایی اسراییل روز سه شنبه طی اظهاراتی با اشاره به اینكه سال 2011 " سالی حساس " در برخورد با برنامه هسته ای ایران است  افزود :‌"‌ نیروی هوایی اسراییل وظیفه مهمی دارد تا برای هر ماموریت لازم آماده باشد."

این ژنرال 53 ساله اسراییلی كه در یك كنفرانس خبری در پایگاه هوایی "رامون " اسراییل سخن می گفت ، با اشاره به این موضوع گفت :‌"‌ما همواره پیگیر تحولات اطراف خود هستیم و از این رو همواره آماده ایم ".

وی با اشاره به اینكه بزرگ ترین چالش نیروی هوایی اسراییل  حفظ توان عملیاتی این نیرو  در چند جبهه علیه حماس در غزه ، حزب الله در لبنان و سوریه و ایران است ، افزود :‌" ما برای سناریوهای مختلف آماده ایم و بر مبنای تحلیل ها و اطلاعات روزانه توان عملیاتی خود را در جبهه های مختلف ( علیه حماس ، حزب الله ، سوریه و ایران) بررسی می كنیم ".

ژنرال نهوشتان با اشاره به اینكه حزب الله در سال های اخیر به توان موشكی لازم برای هدف قرار دادن پایگاه های نیروی هوایی اسراییل دست یافته ، گفت :‌"‌ ما می دانیم كه با این توانمندی ها حزب الله لبنان پایگاه های هوایی ما را در تیر رس دارد . ما از این موضوع اطلاع داریم و در حال آماده سازی خود برای مثابله با این تهدید هستیم ".

این فرمانده اسراییلی برای نمونه به افزایش صد در صدی برگزاری مانورهای نیروی هوایی اسراییل در سال جاری در مقایسه با سال گذشته اشاره كرد و گفت كه این مانورها در راستای آمادگی نیروی هوایی برای مقابله با تهدیدات موشكی حزب الله است .

گفتنی است مقامات مختلف سیاسی و نظامی اسراییل در سال های گذشته بارها بر احتمال حمله هوایی به تاسیسات هسته ای ایران اذعان كرده اند ، اما بسیاری از ناظران این گونه تهدیدات را بیشتر در راستای جنگ روانی دانسته و بر این نكته تاكید می كنند كه اسراییل به تنهایی توان حمله موثر به تاسیسات هسته ای پراكنده ایران را ندارد.../عصر ایران