اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح جامع «پنبه» تهیه می‌شود



 

 

 

طرح جامع «پنبه» تهیه می‌شود

 

 

مدیرعامل اتحادیه پنبه‌كاران كشور با بیان اینكه فاكتورهای بسیاری در تولید و اقتصادی شدن تولید پنبه موثر است، خاطرنشان كرد: برای ساماندهی وضعیت پنبه جلساتی را با وزیرجهاد كشاورزی داشته‌ایم و قرار شده یك طرح جامع پنبه تهیه شود كه البته قرار است در تهیه این طرح اتحادیه و تشكل‌های پنبه‌كاران نیز حضور داشته باشند؛ ولی تاكنون این طرح‌ به دست ما نرسیده است تا بتوانیم آن را اعمال كنیم.

 


بهرام نظری در گفت‌وگو با خبرنگار كشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: با توجه به اینكه پنبه یك محصول صنعتی است بنابراین باید در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با این محصول تمام صنایع وابسته به آن از جمله صنعت نساجی، ‌روغن كشی، فرآوری پنبه و...، در كنار هم دیده شوند.

 


وی با اشاره به این‌كه چند روز پیش نشستی با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیرجهاد كشاورزی، وزیر صنایع و معاون، نمایندگی ولی فقیه، استاندارگلستان و برخی مسئولین دراین استان برگزار و صحبت‌هایی در مورد پنبه مطرح شده است، افزود: متاسفانه با توجه به این كه نماینده اتحادیه پنبه كاران و تشكل‌ها در این نشست حضور نداشته‌اند، به نظر می‌رسد اطلاعات داده شده در این نشست بسیار استانی بوده است.

 


نظری با تاكید بر این كه ما مخالف تفویض اختیارات دولت درپنبه به استانداران شمال كشورنیستم، تصریح كرد: هر قدمی كه در رابطه با پنبه برداشته می شود، قدم مثبتی است؛ اما برداشتن این قدم‌ها باید با شنیدن مشكلات تولید پنبه از زبان تولیدكنندگان و همراهی آن‌ها باشد؛ چرا كه در نهایت اجرای كار با تولید كننده‌هاست ضمن این كه باید یك نگاه ملی به این قضیه باشد و نگاه استانی داشتن كافی نیست.


نظری درادامه با بیان اینكه در حال حاضر نیمی از پنبه مورد نیاز كشور در داخل تهیه و تولید می‌شود، گفت: پنبه یك محصول استراتژیك است كه باید در تناوب محصولاتی همچون گندم قرار گیرد؛ چراكه از زمان كاهش سطح زیر كشت پنبه در استان گلستان، عملكرد گندم نیز كاهش یافته است.

 


گفتنی است، پنج شنبه هفته گذشته محمد رضا رحیمی درنشست كارگروه بررسی وضعیت مركبات، پنبه و ابریشم كه با حضور وزرای بازرگانی، صنایع و معادن و كشاورزی، مدیران عامل بانك ها و مجمع نمایندگان استان گلستان اختیارات خود را دربخش پنبه به استاندارگلستان واگذار كرد.

 


معاون اول رییس جمهور اعلام كرده كه دولت اختیارات خود را در خصوص مركبات، پنبه و ابریشم به استانداران شمال كشور تفویض می كند و تا زمانی كه خللی در تنظیم بازار به‌وجود نیاید، وزرای مربوط دخالت نمی كنند.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
رکود صنعت پنبه استان گلستان و کاهش سطح زیر کشت پنبه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس سازمان امور مالیاتی اعلام كرد:نمی‌توان فرار مالیاتی را كتمان كرد/پایان دو فاز طرح جامع مالیاتی تا پایان سال



رییس سازمان امور مالیاتی,فاز طرح جامع مالیاتی



معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینكه طرح تحول مالیاتی از 5 پروژه تشكیل شده كه همه آنها در دست انجام است و عمده آنها پیشرفت مناسبی داشته‌ است، گفت: در مورد دریافت مالیات از خانه‌های خالی ما مجری قانون هستیم و هر چیزی را كه قانون تكلیف كند اجرا می‌كنیم.

علی عسكری –رییس سازمان امور مالیاتی درباره حذف مالیاتی نهادها و بنیادها و سپس بازپرداخت درآمدهای حاصل از این اقدام به عنوان كمك به آنها، اظهار كرد: نهادها و بنیادها مشمول پرداخت مالیات هستند و مالیاتشان را به خزانه واریز می‌كنند اما ما به خزانه تاییدیه می‌دهیم تا به میزان تایید شده به آنها پرداخت كند.

وی در ادامه درباره دریافت مالیات 25 درصدی از افرادی كه در طول سال درآمدی بیش از 100 میلیون تومان دارند، تصریح‌ كرد: در اصلاح قانون مالیات آمده كه افرادی كه گردش مالی آنها در سال كمتر از 60 میلیون تومان است را جزو مودیانی می دانیم كه نیاز به رسیدگی ندارند و توافقی قبول می‌كنیم اما در مورد درآمدهای بالای 60 میلیون تومان ممكن است رسیدگی كنیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره انتقاد برخی نسبت به توافقی بودن مالیات اصناف و این‌كه مالیاتی كه از حقوق كسر می‌شود در مجموع بیشتر از مالیات اصناف است، گفت: رویه جدیدی اتخاذ كردیم كه بر اساس آن توافق با اصناف در مورد مشمولان بند (ج) صورت می‌گیرد به این صورت كه اگر مالیاتشان را 15 درصد بیشتر از مالیات سنوات قبل پرداخت كنند، نمونه گیری می‌كنیم و از بین كسانی كه اظهارنامه داده‌اند، اظهارنامه‌ها را می‌پذیریم. البته اگر در چارچوب توافق عمل كنند.

رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به این‌كه توافق خوداظهاری شرایطی دارد، گفت: اگر مشمولان بند (ج) به این شروط عمل كنند و 15 درصد هم اضافه مالیات بدهند و 4 درصد هم ما رسیدگی كنیم در چارچوب توافق خواهد بود.

وی با بیان این‌كه برای مشمولان بند الف و ب در سال جاری توافقی نكرده‌ایم، افزود: بر اساس ماده 158 قانون مالیات‌‌های مستقیم به صورت خود اظهاری، رویه را اعلام كردیم به این صورت كه هر كس در این چارچوب مالیات بدهد می‌پذیریم و خودمان تعدادی را به عنوان نمونه می‌پذیریم بنابراین در این مورد توافق امضا شده‌ای با اصناف نداریم اما بر اساس خوداظهاری اظهارات مودیان را می‌پذیریم مگر اینكه خارج از چارچوبی كه اعلام كرده‌ایم عمل كرده باشند.

عسكری در ادامه با اشاره به این كه در سال جاری بیش از 4 میلیون و 700 هزار اظهارنامه گرفته‌ایم، اظهار كرد: تعداد اظهارنامه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و همچنین 95 درصد مودیان اظهار نامه خود را به صورت الكترونیكی ارائه كرده‌اند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درمورد دریافت مالیات از خانه‌های خالی تصریح كرد: ما مجری قانون هستیم و هر چیزی را كه قانون تكلیف كند اجرا می‌كنیم.

رییس سازمان امور مالیاتی همچنین درباره فرار مالیاتی گفت: با اجرایی شدن ماده 120 قانون برنامه و همچنین اجرای طرح جامع مالیاتی مسیر بخش عمده‌ای از فرار مالیاتی را كنترل می‌كنیم اما در شرایط فعلی نمی‌توان فرار مالیاتی را كتمان كرد در واقع مانند اقتصادهای دیگر اقتصاد ما هم با فرار مالیاتی روبرو است كه البته ممكن است در مقایسه با كشورهای توسعه‌یافته در ایران بیشتر باشد كه ناشی از نقصان موجود در دسترسی به اطلاعات است اما با برنامه‌ریزی در سنوات آینده این مسائل بر طرف خواهد شد.

وی درباره طرح تحول مالیاتی و زمان اجرای آن خاطرنشان كرد: طرح تحول مالیاتی از چند پروژه تشكیل شده كه در مورد قانون مالیات بر ارزش افزوده مسیرهای كاری پیگیری می‌شود.

عسكری با بیان این‌كه اصلاح قانون نیز در دست دولت است كه به زودی به مجلس می‌رود، گفت: در مورد طرح جامع مالیاتی نیز در فاز چهارم هستیم و دو فاز دیگر تا پایان سال به اتمام می رسد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی زیرساخت های لازم برای نظام مالیاتی تا 90 درصد پیشرفت كرده است، افزود:اگر این زیرساخت‌ها موجود نبود در سال جاری نمی توانستیم این تعداد از اظهارنامه الكترونیكی را بگیریم.

به گفته او پروژه دیگر تجدید ساختار نیروی انسانی است كه روی آن كار می كنیم./ایسنا