اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح تدوین وتنقیح ومقررات كشوراصلاح شد



 

 

 

طرح تدوین وتنقیح ومقررات كشوراصلاح شد

 

به منظور تامین نظر شورای نگهبان؛

طرح تدوین و تنقیح و مقررات كشور اصلاح شد


براساس این اصلاحات، یكی از وظایف معاونت در امور تنقیح ویراستاری مصوبات مجلس و كمیسیون‌ها قبل از تصویب نهایی بدون تغییر در مراد مقنن برابر آیین‌نامه داخلی مجلس خواهد بود.

نمایندگان طرح تدوین و تنقیح و مقررات كشور را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح كردند.
در جلسه علنی امروز مجلس بررسی طرح تدوین و تنقیح قوانین و مقررات كشور كه از سوی شورای نگهبان اعاده داده شده بود در دستور كار مجلس قرار گرفت كه نمایندگان ایرادات آن را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح كردند.
براساس این اصلاحات، یكی از وظایف معاونت در امور تنقیح ویراستاری مصوبات مجلس و كمیسیون‌ها قبل از تصویب نهایی بدون تغییر در مراد مقنن برابر آیین‌نامه داخلی مجلس خواهد بود.
همچنین شناسه‌گزاری قوانین و اصلاح فصول و شماره مواد آن بدون تغییر در متن آن بعد از اقدامات تنقیحی یكی دیگر از وظایف معاونت در امور تنقیح است.
براساس مصوبه مجلس نمایندگان مجلس، دولت و شورای عالی استان‌ها قبل از تقدیم طرح یا لایحه به مجلس از معاونت استعلام می‌شود كه این استعلام مانع طی مراحل تصویب طرح‌ها و لوایح نخواهد شد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
سفر نوروز ومقررات راهنمایی ورانندگی3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: اجازه نمی‌دهیم کسی برای ما طرح تدوین کند



ایران و 1+5

ظریف: اجازه نمی‌دهیم کسی برای ما طرح تدوین کند

وزیر خارجه ایران گفت: نگرانی‌های ایران و 1+5 باید در تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه پیش از دیدار سه جانبه با اشتون و لاوروف در جمع خبرنگاران با بیان این که مذاکرات در سومین روز خود وارد مرحله حساسی شده است که این مرحله رسیدن به یک متن است که هر هفت کشور بتوانند روی آن توافق کنند تصریح کرد: این مرحله‌ای دشوار است.هم نگرانی‌های ایران باید مورد توجه قرار گیرد و هم دیدگاه‌های داخل 1+5.

 

از این رو کار قدری با دشواری پیش می‌رود و مقدار زیادی از وقت در مشکلات داخل 1+5 گرفته می‌شود که این هم طبیعی است. ما آمادگی داریم اگر طرف مقابل آمادگی دارد به راه حل برسیم و در این مسیر هم درحد خوبی پیشرفت داشتیم.

وی درباره مذاکرات با آمریکایی‌ها اظهار کرد: یک تاریخ طولانی بی‌اعتمادی با آمریکا وجود دارد. در عین حال در این گفت‌وگوها حدود هفت ساعت مذاکرات جدی با آمریکایی‌ها داشتیم؛ در سطح وزیر خارجه. علاوه بر این با انگلیس و آلمان و فرانسه و روسیه نیز مذاکره داشتیم.

ظریف درباره اظهارات وزیر خارجه فرانسه که بر مساله غنی‌سازی و راکتور اراک به عنوان پیش شرط توافق تاکید کرده بود، با بیان این که درباره جزییات مذاکرات در رسانه‌ها صحبت نمی‌کنم افزود: دیدگاه‌ها متفاوت است و فرانسه هم دیدگاه‌هایی دارد. در عین حال از نظر ما کشورها باید بدانند که این یک روند بر اساس احترام متقابل و توجه به حقوق مردم ایران به نتیجه برسد و گرنه پایداری نخواهد داشت. ما به نمایندگی از مردم ایران که سلاح هسته‌یی را نه تنها مخالف اصول خود بلکه مخل امنیت خود می‌دانند آماده‌ایم طرح مناسبی که حقوق مردم ما را حفظ کند را با هم تدوین کنیم.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که از ابتدا گفته‌ایم اجازه نمی‌دهیم کسی برای ما طرح تدوین کند.

ظریف گفت که مذاکرات سه جانبه ادامه دارد و برای یک تنفس کوتاه و مشورت گروه 1+5 با یکدیگر با توجه به اختلافاتی که بین این گروه است متوقف شد که به زودی از سر گرفته می‌شود.

وی با بیان این که کار دشوار و زمان‌بر است افزود: امکان این بود و شاید هنوز هم باشد که اگر حسن نیت وجود داشته باشد به یک متن مورد توافق برسیم و همان طور که قبلا گفتم این مذاکرات یک روند و مسیر است، اگر امروز به نتیجه برسیم رسیدیم اگر نه روند یک هفته یا 10 روز دیگر ادامه پیدا می‌کند.

/ایسنا