اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح برقراري عدالت آموزشي در...



 

 

با راي نمايندگان؛

طرح برقراري عدالت آموزشي در پذيرش دانشجو اصلاح شد


هرگونه سهميه‌بندي جديد با تصويب مجلس شوراي اسلامي از متن اين مصوبه حذف شد/تخصيص سهميه براي زنان در پذيرش دستياري رشته‌هاي تخصصي پزشكي لغو گرديد.

طرح برقراري عدالت آموزشي در پذيرش دانشجو در دوره تحصيلات تكميلي و تخصصي اصلاح شد.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا، نمايندگان مجلس طرح برقراري عدالت آموزشي جهت پذيرش دانشجو در دوره‌هاي تحصيلات تكميلي و تخصصي را كه از سوي شوراي نگهبان به مجلس شوراي اسلامي اعاده داده شده بود، اصلاح كردند.
گفتني است براساس اين اصلاحيه، هرگونه سهميه‌بندي جديد با تصويب مجلس شوراي اسلامي از متن اين مصوبه حذف شد. همچنين بر اين اساس كليه قوانين و مقررات سهميه‌بندي براي تحصيلات تكميلي به جز موارد مصرح در اين قانون - از جمله قانون تخصيص سهميه براي زنان در پذيرش دستياري رشته‌هاي تخصصي پزشكي- لغو گردد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
طرح توسعه عدالت آموزشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای طرح تحول اقتصادی موجب برقراری عدالت در جامعه می شود



 

 

تحول اقتصادی

 

 

 

مراغه- نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول اقتصادی و قانون هدفمند كردن یارانه‌ها گامی بلند به سمت برقراری عدالت در جامعه است.

غفار اسماعیلی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها پشتوانه عظیم برای ایجاد اشتغال بوده و منابع مالی آن در راه افزایش سرمایه گذاری و اشتغال هزینه خواهد شد.

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش میزان اشتغال و تولید در جامعه باید سرمایه گذاری زیادی صورت گیرد، چرا كه وقتی سرمایه گذاری و نرخ تشكیل سرمایه ثابت كم می شود، می توان پیش بینی كرد كه بیكاری افزایش یابد.

اسماعیلی ادامه داد: انتظار نمایندگان مجلس و مردم از دولت این است كه منابع مالی هدفمندی یارانه ها در راه افزایش سرمایه گذاری و اشتغال صرف شود.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی اظهاركرد: اجرای این قانون جسارت زیادی را می‌طلبد و اگر دولت در اجرای آن موفق عمل كند، گام مثبتی را در اقتصاد برداشته است.

وی افزود: دولت احمدی نژاد تنها دولتی است كه توافق سیاسی و اجماع نظر را برای اجرای این قانون جلب كرده و این برنامه می تواند با كمترین هزینه سیاسی، اجرایی شود.

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این برنامه طبق قانون مصوب مجلس،‌ طی پنج سال اجرا می شود و به تدریج قیمت حامل‌های انرژی واقعی و یارانه دولت به كسانی كه استحقاق آن را دارند، پرداخت خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به اینكه همه مردم، اقشار و اصناف گوناگون در اجرایی كردن قانون هدفمند كردن یارانه ها دخیل و تاثیرگذار هستند، گفت: این قانون از شاخه های طرح تحول نظام اقتصادی كشور و مورد توجه و تأكید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور بوده و همه مردم، مسوولان و اقشار مختلف جامعه در اجرای آن باید مشاركت كنند.

شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در جنوب شرقی تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است..../تحلیل:ایرنا