اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح افزایش تعطیلات عید فطر از سوی مجلس شورای اسلامی منتفی شد



 

 

طرح افزایش تعطیلات عید فطر از سوی مجلس شورای اسلامی منتفی شد

طرح افزایش تعطیلات عید فطر از سوی مجلس شورای اسلامی مسترد شد.

طرح دادن اختیار به دولت برای تغییر ساعت كاری در ماه مبارك رمضان و افزایش تعطیلات عید فطر از سوی مجلس شورای اسلامی مسترد شد.

برپایه این گزارش این طرح دارای بیش از 50 امضا بود كه امضاكنندگان در جلسه امروز مجلس امضای خود را پس گرفتند به نحوی كه تعداد امضا‌كنندگان به كمتر از 15 نفر كاهش یافت و بر این اساس این طرح از مسترد شد.


ویدیو مرتبط :
ادامه بررسی طرح مالی دولت در مجلس شورای اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازتاب بین‌المللی طرح مجلس شورای اسلامی برای افزایش جمعیت



اخبار,اخبار سیاست خارجی,طرح مجلس شورای اسلامی برای افزایش جمعیت

 
اخبار سیاست خارجی - بازتاب بین‌المللی طرح مجلس شورای اسلامی برای افزایش جمعیت

واکنش عراقچی به انتشار فایل صوتی منتسبت به خود، برنامه وزیر خارجه ایران برای سفر به روسیه، بازتاب سخنان روحانی درباره روابط ایران با کشورهای همسایه، سخنان وزیر دفاع ایران درباره موشک های بالیستیک کشور و بازتاب طرح جدید مجلس برای افزایش جمعیت، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش تابناک ، انتشار یک فایل صوتی منتسب به معاون وزارت خارجه ایران، موضوعی است که در سطح بین المللی نیز مورد توجه قرار گرفته است. در این زمینه، خبرگزاری «رویترز» واکنش سید عباس عراقچی به انتشار فایل مذکور را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری به نقل از عراقچی می نویسد: «نگرانم که این طور بازی با منافع ملی تا کجا می خواهد پیش برود؟». از سوی دیگر، این خبرگزاری اشاره می کند که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز گفته نگرانی نسبت به مخالفت تندروها ندارد و نسبت به رسیدن به توافقی جامع با کشورهای عضو گروه 1+5 خوشبین است. رویترز این سخنان را به مثابه دفاع مذاکره کنندگان هسته ای ایران از عملکرد خود در مقابل انتقادات تندروها دانسته است.

برنامه وزیر خارجه ایران برای سفر به مسکو، موضوع دیگری است که امروز مورد توجه برخی مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. خبرگزاری «ترند» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز 22 آوریل به منظور شرکت در اجلاس کشورهای ساحلی دریای خزر به مسکو سفر خواهد کرد. قرار است در جریان این سفر، وی علاوه بر شرکت در اجلاس مذکور، با همتایان خود از کشورهای همسایه نیز دیدار کرده و درباره تحولات منطقه ای و بین المللی به گفت و گو و تبادل نظر بپردازد. قرار است اجلاس وزرای خارجه، مقدمه ای بر اجلاس سران کشورهای مذکور باشد که طی ماه های آتی برگزار خواهد شد.

در مطلب دیگری در حوزه سیاست خارجی دولت، خبرگزاری کویت سخنان رئیس جمهور ایران را بازتاب داده که از عزم ایران برای بهبود روابط با کشورهای همسایه سخن گفته است. این خبرگزاری می نویسد حسن روحانی روز گذشته اعلام کرده کشورش خواستار برقراری روابط بهتر با همسایگان و همچنین کشورهای مختلف دنیاست که به حقوق و منافع ملی مردم ایران احترام بگذارند. وی همچنین گفته ایران گام های نخستین را در جهت برقراری روابط خوب با همسایگان و ارتباط با جهان برداشته است. این خبرگزاری در ادامه به نقل از روحانی می نویسد: «هیچ کشوری نمی تواند در انزوا به اهداف خود دست یابد». 


سخنان وزیر دفاع ایران درباره احتمال طرح موضوع موشک های بالیستیک ایران در مذاکرات هسته ای، موضوع دیگری است که مورد توجه برخی از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. خبرگزاری «آناتولی» ترکیه می نویسد حسین دهقان، وزیر دفاع ایران، گفته موشک های بالیستیک ایران هرگز موضوع مذاکره با کشورهای عضو گروه 1+5 قرار نخواهند گرفت. دهقان تأکید کرده موضوع موشک ها، یک موضوع داخلی ایران است و دولت هیچ گونه مداخله خارجی را در این زمینه نخواهد پذیرفت. وی همچنین تأکید کرده که ایران هرگز به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نخواهد بود.

در نهایت، باید اشاره کرد که در حوزه اخبار اجتماعی مربوط به ایران، تهیه طرحی در مجلس شورای اسلامی برای افزایش جمعیت، بازتاب فزاینده ای در سطح جهان پیدا کرده است. روزنامه «گاردین» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد ایران به منظور افزایش نرخ زاد و ولد، در حال بررسی ممنوعیت عمل وازکتومی است. این روزنامه می نویسد مجلس ایران در پی ممنوع کردن وازکتومی و همچنین تشدید مقررات مربوط به سقط جنین است و به این ترتیب، با هدف افزایش نرخ تولد، از برنامه های مترقی ایران در زمینه کنترل جمعیت فاصله می گیرد. گاردین در ادامه به جزئیات بیشتری از این طرح اشاره کرده است.
اخبارسیاست خارجی - تابناک