اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح افراطیون برای حذف وزیر توانمند از کابینه



اخبار,اخبار سیاسی,خواسته افراطیون از رئیس جمهور

 

اخبارسیاسی - طرح افراطیون برای حذف وزیر توانمند از کابینه

دو روز پیش مجلس شورای اسلامی شاهد دو اتفاق کم نظیر بود. در اتفاق اول بیش از 50 نماینده اصولگرا طی تذکری به وزیر خارجه نسبت به سخنان ایشان در دانشگاه تهران اعتراض نمودند.در پی انتشار تذکر نمایندگان انتظار می‌رفت که مجلسیان منتظر پاسخ وزیر خارجه بمانند یا وزیر را برای توضیحات بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی فرا بخوانند، چنین نشد و 20 نماینده تندرو که متمایل به طیف جبهه پایداری هستند در تذکری بی سابقه به رئیس جمهور خواهان حذف دکتر محمد جواد ظریف از دولت تدبیر و امید گردیدند.

  افراطیون سعی دارند فضای سیاسی مجلس را ضد دولت تدبیر و امید جلوه دهند و در روابط 2 قوه ایجاد خلل و بحران نمایند.


طبق برآوردهای میدانی در لایه‌های مختلف جامعه، فضای موجود مجازی و رسانه ای کاملاً مشخص است که اکثریت مطلق ملت از عملکرد تیم دیپلماسی روحانی بویژه وزارت خارجه رضایت خاطر دارند، توافق نامه ژنو بعنوان برگ درخشانی از کارنامه 3 ماه نخست دولت روحانی محصول عملکرد، تدبیر وزیر خارجه و دستیارانش می‌باشد

 

که توانستند در طی مدت کوتاه 3 ماهه قفل دیپلماسی هسته ای را باز نمایند شیب سیاست خارجی از تقابل به تعامل، حل مسئله هسته ای در ژنو وایجاد پنجره امید در مناسبات بین‌المللی و استفاده حداکثری از دیپلماسی نشانه‌های امید را در به ثمر رسیدن پروژه توافق ایران با جامعه جهانی بیش از پیش کرده.


تاکید بر حذف ظریف از قطار دولت یازدهم دقیقاً اقدامی بر خلاف منافع ملی و مصالح کشور است.ظریف با هوشمندی خارق العاده اش بعنوان یک وزیر خارجه کارآمد توانست در طی این مدت به پروژه ایران هراسی که ساخته و پرداخته لابی اسرائیلی‌ها در 8 سال گذشته بود، پایان دهد.


طی ماه گذشته مقامات رژیم اشغالگر و بویژه نخست وزیر این رژیم بیشترین حملات را به دستگاه دیپلماسی و شخص وزیر خارجه ما داشته اند.


نتانیاهو بعداز توافق بزرگ سوم آذر در ژنو عملاً در راس لشگری از مخالفان دولت تدبیر و امید قرار گرفته است وی درصدد می‌باشد که نگذارد توافق هسته ای ما با کشورهای 1+5 نهایی گردد.


افراطیون داخل همنوا با دشمنان مردم اینک در یکی از گذر گاههای حساس سیاسی کار آمدترین وزیر دولت روحانی را مورد تهاجم قرار داده اند و بدنبال قطع ارتباط ظریف با دولت هستند. مهره توانمندی چون ظریف که مورد وثوق رهبری، رئیس جمهور و مجلس نهم میباشد، با عملکرد مدبرانه اش در راس سیاست خارجی نظام اثبات کرده است که به چیزی جز منافع ملی و عزت جمهوری اسلامی نمی‌اندیشد،آیا چنین وزیری مستحق اخراج از دولت می‌باشد ؟


آیا عناصر افراطی با این حرکت همسو با دشمنان خارجی در جهت تخریب دولت و امید‌های ملت حرکت می‌کنند ؟ آیا افراطیون که در جریان انتخابات 24 خرداد نتوانستند به بیش از 10درصد آرای جامعه رای دهندگان ایرانی دست یابند، اکنون به جنگ آشکار با مطالبات ملت در 24 خرداد بر نخواسته اند ؟آیا افراطیون با اینگونه اقدامات مخل امنیت و منافع ملی بدنبال بحران آفرینی در جامعه نیستند؟


افراطیون در طرح اخیر مبنی بر حذف کارآمدترین وزیر دولت تدبیر و امید بدنبال پیشبرد پروژه ای هستند که دولت یازدهم از چهره‌های توانمند و اصلاح طلب محروم نمایند. بجاست که رئیس جمهور با حمایت قاطعانه دوباره از ظریف حربه نخ نمای تهاجم به چهره‌های کارآمد دولت را خنثی سازد و به این انتظار افکار عمومی لبیک گوید.
اخبار سیاسی - ابتکار


ویدیو مرتبط :
وزیر اطلاعات کابینه دوازدهم زلال ترین وزیر پیشنهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف سه ماده از طرح افزايش بهره‌وري



 

 

 

حذف سه ماده از طرح افزايش بهره‌وري

 

حذف سه ماده از طرح افزايش بهره‌وري بخش كشاورزي در جلسه علني امروز


بر اساس موراد محذوف، وزارت جهاد كشاورزي موظف مي‌شد حداكثر يك سال پس از تصويب اين قانون، راهبردهاي تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي را تعيين و جهت اجرا به مراكز ذيربط ابلاغ نمايد.

در جلسه علني امروز مجلس سه ماده از طرح افزايش بهره‌وري بخش كشاورزي حذف شد و اين طرح هيچ مصوبه‌اي تا لحظه مخابره اين خبر نداشته است.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا، طرح افزايش بهره وري بخش كشاورزي كه از چندي پيش در مجلس مورد بررسي قرار گرفته است، امروز نيز در دست بررسي نمايندگان بود كه سه ماده آن حذف شد.
بر اساس موراد محذوف، وزارت جهاد كشاورزي موظف مي‌شد حداكثر يك سال پس از تصويب اين قانون، راهبردهاي تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي را تعيين و جهت اجرا به مراكز ذيربط ابلاغ نمايد.
گفتني است در صورت تصويب اين مواد به سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي نيز اجازه داده مي‌شد نسبت به‌پذيرش دانشجو بر دوره‌هاي كارشناسي ارشد و دكتراي تخصصي پژوهشي براساس ضوابط و مقررات مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي و شوراي گسترش آموزش عالي كشور اقدام نمايد.
بررسي ديگر مواد اين طرح به پس از بررسي دو طرح دو فوريتي مطرح شده درصحن علني موكول شد...../تحلیل:ایلنا