اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طراح ترور "ربانی" دستگیر شد



 

 

سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان از دستگیری طراح ترور برهان الدین ربانی و کشف اسناد مهمی از این فرد که نشان می‌دهد ترور وی در "کویته" طراحی شده است، خبر داد.

به گزارش فارس، "لطف‏الله مشعل" امروز در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت: با دستگیری فرد سازمان دهنده حمله انتحاری به ربانی، اطلاعات و اسناد مهمی بدست آمده است.

سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان خاطر نشان کرد: این اسناد شامل ویدئو، تصویر و صدا است که آن را به سفارت پاکستان در کابل تحویل داده ‏اند.

مشعل تصریح کرد: برنامه ترور رئیس شورای عالی صلح افغانستان در منطقه "ستلایت تاون" شهر کویته پاکستان طراحی شده بود.

در همین حال رئیس جمهور افغانستان نیز در گفت‌وگویی که با تلویزیون "نور" افغانستان انجام داد، اظهار داشت که ترور ربانی در کویته پاکستان طراحی شده است.

برهان‏الدین ربانی رئیس جمهور سابق و رئیس شورای عالی صلح افغانستان، 10 روز پیش در منزلش توسط مردی که خود را حامل پیامی مهم از رهبر گروه طالبان برای مذاکره صلح معرفی کرده بود، هدف حمله انتحاری قرار گرفت و جان باخت..... /تحلیل : عصر ایران



ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مالکی: عوامل ترور مهندسان ایرانی دستگیر شدند



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,حادثه تروریستی

 

اخبار سیاست خارجی - مالکی: عوامل ترور مهندسان ایرانی دستگیر شدند

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه ملاقات‌های خود در سفر به عراق با نوری المالکی، نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

 دکتر حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه کشورمان در این دیدار درباره حادثه تروریستی اخیر که منجر به شهادت تعدادی از مهندسان و کارگران ایرانی شد، از اقدام و دستورات ویژه نخست‌وزیر عراق درباره پیگیری موضوع و دستور بازداشت عاملان این اقدام تروریستی تشکر و قدردانی کرد و افزود: این اقدامات تروریستی در عزم جدی جمهوری اسلامی ایران بر پیگیری روابط راهبردی با عراق خللی وارد نخواهد کرد.

او با اشاره به اهمیت تقویت روابط فرهنگی و تبادل زوار بین دو کشور افزود: با توجه به تردد زوار ایرانی در مناسبت‌های مختلف به عراق و حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های اقتصادی این کشور، اتخاذ تدابیر ویژه برای تامین امنیت آنان ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت مبارزه با تروریسم گفت که اجازه نخواهیم داد تروریست‌ها با اقدامات خود منطقه را دچار بحران کرده و آن را تخریب کنند.

نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم خود به مقامات کشورمان اظهار کرد: دستور پیگیری سریع موضوع حمله به مهندسان ایرانی را صادر کردم و در کم‌تر از 72 ساعت نیروهای امنیتی عراق عوامل اصلی این حادثه را بازداشت کردند.

او تاکید کرد: به تروریست‌ها اجازه نمی‌دهیم که ثبات و امنیت عراق و منطقه را به بازی بگیرند و آن‌ها قادر نخواهند بود که روند توسعه اقتصادی و زیربنایی عراق را متوقف کنند.

نخست‌وزیر عراق با انتقاد از برخی کشورهای حامی تروریسم، بر اهمیت توسعه عمیق‌تر روابط با ایران تاکید کرد و امنیت و استقرار در منطقه را در گرو همکاری‌های دسته جمعی همه کشورهای منطقه دانست.

وی با اشاره به عزم دولت عراق برای تامین بیش‌تر امنیت زوار و شرکت‌های ایرانی گفت که زوار ایرانی لازم است از مسیرهای قانونی و توافق شده و با حمایت‌های امنیتی لازم وارد عراق شوند.

مالکی افزود که نیروهای عراقی به خوبی از عهده تامین امنیت زوار در اربعین برخواهند آمد.

دو طرف هم‌چنین درباره تحولات منطقه به‌ویژه سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کرده و بر دیدگاه مشترک خود در زمینه ضرورت تقویت راه‌حل سیاسی، توقف خشونت‌ها و پایان دادن روند ارسال سلاح و تروریسم به سوریه تاکید کردند.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا