اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طالبان پاکستان به صف مخالفان داعش پیوست



اخبار,اخباربین الملل, گروه داعش

در حالی که اخباری از اختلاف شدید میان طالبان افغانستان و گروه داعش منتشر شده، طالبان پاکستان نیز به صف مخالفان خلافت داعش پیوست.

به گزارش تسنیم، «ابو عثمان سالارزی» با نوشتن یک مقاله 60 صفحه‌ای با هدف انتشار اشتباهات «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش، در «عمر نیوز» پایگاه رسمی طالبان پاکستان، خلافت وی را رد کرد.

سالارزی در این مقاله «ملا محمد عمر» رهبر طالبان افغانستان، «بن لادن» رهبر سابق القاعده و جانشین وی «ایمن ظواهری» را ستود.

بیانیه طالبان پاکستان درگیری گروه القاعده و گروه تروریستی داعش در کشورهای جنوب آسیا را به عنوان آخرین پیچ نبرد میان این دو گروه عنوان کرد.

بیانیه افزود: در حالی که گروه ترویستی داعش با شکار غیرقانونی فرماندهان طالبان ناراضی افغانستانی و پاکستانی به تاخت و تازش ادامه می‌دهد، گروه القاعده همچنان روابط دیرینه و عمیق خود با جهادی‌های سراسر منطقه را حفظ کرده است.

این در حالی است که گروه ترویستی داعش تلاش می‌کند که مورد حمایت طالبان و القاعده قرار گیرد. در ماه ژانویه تعدادی از فرماندهان رده میانی طالبان پاکستان با بغدادی بیعت کردند. در ماه فوریه نیز امیر گروه طالبان در منطقه قبیله‌نشین «باجور» در برابر تبلیغات ابوبکرالبغدادی تسلیم شد. گفته می‌شود این بیعت پس از اختلافات میان طالبان پاکستان در سال گذشته اتفاق افتاده است.

اما در ماه مارس سال گذشته میلادی شاخه اصلی طالبان پاکستان که «جماعت الاحرار» نام دارد، تصمیم به پیوستن مجدد به گروه اصلی طالبان را گرفت و در پی آن نیز گروه جهادی دیگری با نام «لشکر اسلام» به طالبان پاکستان ملحق شد.

در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی از تلاش گروه القاعده برای اتحاد مجدد جهادی‌ها منتشر شده است.


در اوایل ماه جاری میلادی، «متیور رحمان» یکی از رهبران باسابقه القاعده، 3 گروه جهادی را تحت فرماندهی خودش متحد کرد و سپس به بیعت طالبان پاکستان درآورده بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا از رحمان به عنوان مدیر برنامه‌ریزی گروه القاعده یاد کرد. وی در چندین حمله برنامه‌ریزی شده علیه غرب مانند توطئه ربودن هواپیمای مسافربری لندن در سال 2006 میلای و تلاش برای بمب‌گذاری در قطار در شهر نیویورک در سال 2009 میلادی دست داشته است.

عمر نیوز همچنین گزارشی از روابط نزدیک طالبان پاکستانی و القاعده در زمینه‌های مختلف را منتشر کرد.


در ماه آوریل، «محمد خراسانی» سخنگوی طالبان پاکستان، یادداشتی را در مدح استاد «محمد فاروق» و «قاری عمران» دو رهبر القاعده در شبه‌قاره هند، که در ماه ژانویه در حملات پهپهادی جداگانه آمریکا کشته شدند، منتشر کرد.

خراسانی گفت: فاروق بر محتوای عمر نیوز نظارت می‌کند به عنوان نمونه، در دیدارهای ما اگر خطایی در تولیدات پایگاه اطلاع رسانی و یا هریک از بیانیه‌هایی که من به عنوان سخنگو منتشر می‌کنم، مشاهده کند، به ما گوشزد می‌کند.

خراسانی در مورد عمران نیز گفت: وی یکی از بزرگترین معلم‌های طالبان پاکستان است و خودش به همراه هزاران جنگجوی این گروه توسط وی تربیت شده‌اند.


خراسانی افزود: هزاران جوان پیش از یادگیری حملات سنگین علیه مراکز دشمن، آموزش‌های لازم را از عمران می‌بینند.

در مقاله نوشته شده توسط ابوعثمان سالارزی در مورد رد خلافت داعش، انتقاداتی از عملیات‌های این گروه تروریستی نیز به چشم می‌خورد.


سالارزی ضمن انتقاد از هدف قرار دادن مکان‌های مقدس شیعیان و غیرنظامیان توسط داعش، این حملات را «غیرعقلانی» خواند.


مدارک یافت شده در مقر بن لادن نشان می‌دهد که القاعده روابط نزدیک و دیرینه با طالبان پاکستان دارد.


  اخبار  بین الملل  - تسنیم 


ویدیو مرتبط :
درخواست طالبان از مخالفان و اعلام آمادگی طالبان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام حمایت طالبان پاکستان از داعش / نخستین قربانی ائتلاف‌ ضدداعش



اخبار,حمایت طالبان پاکستان از داعش


اخبار بین الملل - اعلام حمایت طالبان پاکستان از داعش

طالبان پاکستان اعلام کرده است، از داعش در عراق و سوریه تبعیت می‌کند و از تمام شبه‌نظامیان در سراسر جهان خواسته تا به داعش در خاورمیانه کمک کنند تا کمپینی را که برای ایجاد یک خلافت اسلامی جهانی به راه انداخته، به ثمر برساند..

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این بیانیه از جانب طالبان پاکستان پس از اقدام ایمن الظواهری،‌ رهبر القاعده در سپتامبر سال جاری میلادی و انتصاب عاصم عمر به عنوان امیر شاخه آسیای جنوبی این گروه شبه‌نظامی صورت گرفت.

اگرچه هنوز شواهدی کم درباره ائتلاف میان طالبان و داعش وجود دارد، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که تعدادی از فعالان داعش در پیشاور پاکستان اقدام به توزیع جزواتی برای عضوگیری و جلب حمایت کرده‌اند.

در بیانیه طالبان پاکستان همچنین آمده است که این گروه به طور کامل از داعش و اقداماتش حمایت می‌کند.

شهیدالله شهید، سخنگوی طالبان پاکستان در این بیانیه آورده است:‌ برادران، ما از پیروزی‌های شما بسیار مفتخر هستیم. ما در شادی‌ها و غم‌هایتان شریک هستیم. در این روزهای سخت، ما خواستار صبر و شکیبایی هستیم؛ به ویژه در زمانی که دشمنانمان علیه ما متحد شده‌اند. اختلافات را کنار بگذارید. تمامی مسلمانان جهان باید در کنار هم باشند.

 

------------------------

نخستین قربانی ائتلاف‌ ضدداعش

یک هفته نامه آلمانی از کشته شدن نظامی 21 ساله آمریکایی به عنوان نخستین قربانی عملیات ارتش این کشور علیه تروریست های داعش خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از اشپیگل، یک نظامی نیروی دریایی ارتش آمریکا نخستین قربانی عملیات نظامی این کشور علیه تروریست های داعش است. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است "جردن ال. اسپیرس" در حین عملیات برخاستن هواپیما از عرشه ناو آمریکایی در آبهای خلیج فارس کشته شده است.

بر این اساس این نظامی 21 ساله در سانحه ای که روز چهارشنبه گذشته هنگام بلندشدن یک هواپیما عمود پرواز اوسپری از عرشه ناو آمریکایی رخ داد، به دریا افتاده و جان باخته است. گویا این هواپیما به علت نقص فنی در آستانه سقوط قرار گرفته و به علت تکان های شدید سرنشینان آن به دریا پرت شده اند، اما سرانجام خلبان توانسته با زحمت بسیار آن را بر روی عرشه ناو بنشاند.

پس از این سانحه، نیروهای امداد به کمک نظامیان رفته و متوجه ناپدید شدن این نظامی اهل ایالت ایندیانا شده اند. پنتاگون در حالی مرگ این نظامی را تایید کرده که از اظهار نظر در مورد ارتباط این پرواز با عملیات علیه داعش در عراق و سوریه خودداری کرده است. با این حال اشپیگل تاکید دارد مرگ این نظامی در راستای عملیات ارتش آمریکا علیه داعش که از ماه آگوست در عراق آغاز شده، بوده است.


اخبار بین الملل - ایسنا،مهر