اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طالبان پاکستان با داعش بیعت کرد



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - طالبان پاکستان با داعش بیعت کرد

طالبان پاکستان در پایان یک پیام ویدئویی که با بریدن سر یک سرباز پاکستانی همراه بود، اعلام کرد از این پس به عنوان داعش فعالیت خواهد کرد.

به گزارش فارس در اسلام‌آباد، رهبران سابق طالبان پاکستان با پخش یک کلیپ ویدئویی اعلام کردند که با داعش بیعت کرده‌اند.

طبق این گزارش طالبان در پایان پیام ویدئویی خود با بریدن سر یک سرباز پاکستانی اعلام کردند از این به بعد به عنوان داعش فعالیت خواهند کرد.

گفتنی است قبل از این شاهد‌الله‌شاهد سخنگوی سابق طالبان با انتشار یک کلیپ ویدئویی حمایت خود را از داعش اعلام کرده بود.

بعد از اینکه شاهد‌الله‌شاهد اعلام کرد که داعش را همراهی می‌کند از عضویت در طالبان محروم شد.

پیش از این گزارش‌هایی در خصوص انتصاب عبد‌الرحیم مسلم‌دوست به عنوان نماینده داعش در خراسان بزرگ منتشر شده بود که با تکذیب وی همراه شد.

مسلم‌دوست یکی از مولوی‌های افغان است که مدتی را در زندان گوانتانامو به سر برده است.

برخی رسانه‌های افغانستان گزارش دادند که مسلم دوست از اعلام بیعت طالبان پاکستانی با داعش حمایت کرده است.

رسانه های پاکستانی با انتشار خبرهایی در خصوص بیت طالبان با داعش از متحد شدن گروه های شبه نظامی منطقه به ویژه طالبان افغانستان و پاکستان زیر پرچم داعش اظهار نگرانی کردند. 

اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو مرتبط :
بیعت ده گروه از طالبان افغانستان و پاکستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام حمایت طالبان پاکستان از داعش / نخستین قربانی ائتلاف‌ ضدداعش



اخبار,حمایت طالبان پاکستان از داعش


اخبار بین الملل - اعلام حمایت طالبان پاکستان از داعش

طالبان پاکستان اعلام کرده است، از داعش در عراق و سوریه تبعیت می‌کند و از تمام شبه‌نظامیان در سراسر جهان خواسته تا به داعش در خاورمیانه کمک کنند تا کمپینی را که برای ایجاد یک خلافت اسلامی جهانی به راه انداخته، به ثمر برساند..

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این بیانیه از جانب طالبان پاکستان پس از اقدام ایمن الظواهری،‌ رهبر القاعده در سپتامبر سال جاری میلادی و انتصاب عاصم عمر به عنوان امیر شاخه آسیای جنوبی این گروه شبه‌نظامی صورت گرفت.

اگرچه هنوز شواهدی کم درباره ائتلاف میان طالبان و داعش وجود دارد، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که تعدادی از فعالان داعش در پیشاور پاکستان اقدام به توزیع جزواتی برای عضوگیری و جلب حمایت کرده‌اند.

در بیانیه طالبان پاکستان همچنین آمده است که این گروه به طور کامل از داعش و اقداماتش حمایت می‌کند.

شهیدالله شهید، سخنگوی طالبان پاکستان در این بیانیه آورده است:‌ برادران، ما از پیروزی‌های شما بسیار مفتخر هستیم. ما در شادی‌ها و غم‌هایتان شریک هستیم. در این روزهای سخت، ما خواستار صبر و شکیبایی هستیم؛ به ویژه در زمانی که دشمنانمان علیه ما متحد شده‌اند. اختلافات را کنار بگذارید. تمامی مسلمانان جهان باید در کنار هم باشند.

 

------------------------

نخستین قربانی ائتلاف‌ ضدداعش

یک هفته نامه آلمانی از کشته شدن نظامی 21 ساله آمریکایی به عنوان نخستین قربانی عملیات ارتش این کشور علیه تروریست های داعش خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از اشپیگل، یک نظامی نیروی دریایی ارتش آمریکا نخستین قربانی عملیات نظامی این کشور علیه تروریست های داعش است. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است "جردن ال. اسپیرس" در حین عملیات برخاستن هواپیما از عرشه ناو آمریکایی در آبهای خلیج فارس کشته شده است.

بر این اساس این نظامی 21 ساله در سانحه ای که روز چهارشنبه گذشته هنگام بلندشدن یک هواپیما عمود پرواز اوسپری از عرشه ناو آمریکایی رخ داد، به دریا افتاده و جان باخته است. گویا این هواپیما به علت نقص فنی در آستانه سقوط قرار گرفته و به علت تکان های شدید سرنشینان آن به دریا پرت شده اند، اما سرانجام خلبان توانسته با زحمت بسیار آن را بر روی عرشه ناو بنشاند.

پس از این سانحه، نیروهای امداد به کمک نظامیان رفته و متوجه ناپدید شدن این نظامی اهل ایالت ایندیانا شده اند. پنتاگون در حالی مرگ این نظامی را تایید کرده که از اظهار نظر در مورد ارتباط این پرواز با عملیات علیه داعش در عراق و سوریه خودداری کرده است. با این حال اشپیگل تاکید دارد مرگ این نظامی در راستای عملیات ارتش آمریکا علیه داعش که از ماه آگوست در عراق آغاز شده، بوده است.


اخبار بین الملل - ایسنا،مهر