اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طاقت بریده مردم از قطع شدن اینترنت



اخبار,اخباراجتماعی  ,سرعت اینترنت

حاتمی با انتقاد از خدمات اینترنت شرکت مخابرات لرستان تصریح کرد: اپراتور این شرکت در پاسخ به گلایه بنده به صراحت اظهار کرد این قضیه به ما ربطی ندارد!

 در سال 1993 ایران دومین کشوری در خاورمیانه بود که به اینترنت متصل شد. از آن زمان شمار کاربران اینترنت در ایران روند فزاینده‎ای داشته اما براساس آمار دسامبر 1202 ایران به لحاظ سرعت اینترنت در دسترسی برای کاربران خانگی در بین 178 کشور در جایگاه 164 قرار داشت.

به گزارش ایسنا همچنین ایران در میان کشورهای جهان دارای کندترین سرعت اینترنت است و متأسفانه این قضیه در خرم‎آباد سبب نارضایتی و کلافگی بسیاری از کاربران شده و در این میان میزان قطعی اینترنت شرکت مخابرات بیش از دیگر شرکت‎هاست.

شهروندان خرم‎آبادی در طول روز شاهد اختلال در شبکه اینترنت مخابرات هستند و سرعت لاک‎پشتی اینترنت‎های خانگی تحت پوشش این شرکت داد بسیاری از مردم را درآورده است به طوری‌که مشترکان از سرویس‎دهی این شرکت راضی نیستند.

این قضیه در حالی است که با وجود تماس‎های مکرر کاربران با سامانه 2020 مخابرات یا با پیام «در حال حاضر هیچ کدام از پاسخگویان مرکز فعال نمی‎باشند» و یا با بی‎توجهی اپراتورها مواجه می‎شوند و برخی از شهروندان خرم‎آبادی در خصوص این موضوع به ایسنا اعلام کردند که قطعی اینترنت این شرکت به یک امر طبیعی برای آنها تبدیل شده است و این قضیه باعث گلایه شدید مردم شده است.

قطعی اینترنت در محله قاضی‎آباد به صورت روزانه است
علی رضایی یکی از شهروندان خرم‎آبادی از نوسان و قطعی اینترنت مخابرات به شدت گلایه کرد و گفت: شرکت مخابرات پاسخگوی این اختلال نیست.

وی افزود: در حال حاضر دیگر شرکت‎های خدمات‌دهنده‌ی اینترنت استان بدون هیچ مشکلی به ارائه خدمات ادامه می‎دهند و کاربران این شرکت‎ها برای استفاده از اینترنت مشکلی ندارند.

این شهروند خرم‎آبادی ادامه داد: ماهانه حجم بسیار زیادی از ترافیک خود را به‌علت پایان یافتن دوره و عدم استفاده به دلیل قطعی‎ها از دست می‎دهیم و انتظار می‎رود مخابرات استان نسبت به هزینه‎های بی‎ثمر ما نیز چاره‎ای بیندیشد.

حاتمی با انتقاد از خدمات اینترنت شرکت مخابرات لرستان تصریح کرد: اپراتور این شرکت در پاسخ به گلایه بنده به صراحت اظهار کرد این قضیه به ما ربطی ندارد!

هیچ مرجعی پاسخگوی وضعیت نامناسب اینترنت استان نیست

«محمد مرادی» دیگر شهروند خرم‎آبادی به خبرنگار ایسنا گفت: حدود 2 هفته‎ای است که صبح تا غروب چراغ اینترنت مودم منزل ما قرمز شده و اینترنت قطع می‎شود.

وی می‎گوید: بعد از تماس با پشتیبان اینترنت و انتظار 25 دقیقه‎ای نه تنها مشکل حل نشد بلکه بدهکار هم شدیم.

این شهروند خرم‎آبادی اضافه کرد: هیچ مرجعی پاسخگوی وضعیت نامناسب اینترنت استان نیست و مسئولان خود را در این قضیه پاسخگو نمی‎دانند.

مرادی اظهار کرد: به‌واسطه‌ی شغلم استفاده زیادی از اینترنت دارم و طی مدت اخیر مشکلات اینترنت مخابرات به کارم لطمه وارد کرده است.

قطعی اینترنت و خطوط تلفن همراه و شهر خرم‎آباد مشکلی است که شهروندان خواستار پیگیری این موضوع بوده و مسئولان نباید بیش از این دست دست کنند، چون مردم از پاسخگو نبودن این شرکت به تنگ آمده‎اند و دیگر با دلایل گاها توجیه نداشته اینترنت‌ها وصل نشده امیدواریم هر چه سریعتر شاهد حذف این نوسانات باشیم.

تهیه و تنظیم از ساناز رباطی خبرنگار ایسنا منطقه لرستان


 اخبار ا جتماعی  -   ایسنا


ویدیو مرتبط :
وقتی اینترنت قطع میشه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اینترنت باید در دفاع كامل قطع شود



 

اینترنت باید در دفاع كامل قطع شود

 

فرماندهی سایبری آمریكا خطاب به نمایندگان كنگره /اینترنت باید در دفاع كامل قطع شود.ژنرال الكساندر فرمانده سایبری ارتش آمریكا گفت: در فضای سایبر تنها دفاع "كامل " یك دفاع ایستا است، كه به معنای قطع كردن اینترنت و قربانی كردن حوزه‌ سایبر و مزایای اقتصادی و اجتماعی آن برای دشمنان است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، ژنرال "كیت الكساندر " مسئول فرماندهی سایبری آمریكا طی مراسمی در حضور كمیته‌ نیروهای مسلح مجلس سنای آمریكا در تاریخ 23 سپتامبر 2010 به تشریح وضعیت فرماندهی سایبری ایالات متحده پرداخت.

در فضای سایبر تنها دفاع كامل یك دفاع ایستا است/ اینترنت باید بطور كامل در دفاع سایبری قطع شود

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به این آمریكا باید دفاع خود را فعال كند، یادآور شد: در فضای سایبر تنها دفاع "كامل " یك دفاع ایستا است، یعنی قطع كردن اینترنت و در نتیجه قربانی كردن حوزه‌ سایبر و مزایای اقتصادی و اجتماعی آن برای دشمنان.

الكساندر با بیان اینكه این كار برای آمریكا یا وزارت دفاع ممكن نیست، گفت: در واقع گزینه‌ "قطع كردن " برای جامعه‌ آمریكا وجود ندارد؛ خانه‌ها، مشاغل، مدارس، بیمارستان‌ها، دفاتر حكومتی و در واقع سبك زندگی ما اكنون به داشتن دسترسی به شبكه‌ها بستگی دارد. حتی اگر كامپیوتر نداشته باشید، شما به همسایگان، همكاران و نهادهایی كه كامپیوتر دارند وابسته هستید.

درگیری سایبری مدیریت آسیب‌ها و شناسایی خطر است

وی افزود: درگیری سایبری ما یك مدیریت محتاطانه‌ آسیب‌پذیری و شناسایی خطر است. از آنجا كه امنیت در یك دنیای شبكه‌ای یك سیستم برای مدیریت آن خطر است، ما در فرماندهی سایبری آمریكا سیستمی از تدابیر امنیتی برای شبكه‌های وزارت‌خانه‌ها داریم.

این ژنرال آمریكایی تصریح كرد: این سیستم عبارت است از رصد شبكه‌ آگاهی از اوضاع؛ هشدارها، بسته‌های مكمل (patch) و به روز رسانی؛ برنامه‌های ضدویروس، فایروال‌ها؛ ارزیابی‌های امنیتی عینی؛ امكان شناسایی خودكار مزاحم و مسدود كردن آن؛ جستجوهای فعال برای بدافزارها؛ و تیم‌های پاسخ قانونی. ما همه‌ این‌ها را با آنچه كه "عملیات‌های پویای دفاع شبكه‌ای " می‌نامیم مدیریت می‌كنیم، و این سنگ بنای كار ما است.

این گزارش می‌افزاید: حفاظت را به زیرساخت‌های حیاتی‌مان گسترش دهید، حدود یك نسل پیش، هنگامی كه استفاده از كامپیوترها از حالت اختیاری خارج شده و برای عملكردهای اصلی ضروری گشت، زیرساخت تقویت كننده‌ جامعه و اقتصاد ما از یك نقطه‌ عطف عبور كرد، رئیس‌‌جمهور اوباما حفاظت از آن زیرساخت را یك اولویت امنیت ملی ساخته است. امروز منابع انرژی، تاسیسات، حمل‌و‌نقل عمومی، بانكداری، دفاتر ثبت و خیلی چیزهای دیگر ما در "نت " هستند.

ارتش آمریكا برای ارتباطات بیشتر به شبكه‌های طبقه‌بندی نشده وابسته است

فرماندهی سایبری ارتش آمریكا در بخش دیگری از سخنان خود تأكید كرد: ارتش ما نیز برای ارتباطات بیشتر و عملكردهای تداركاتی خود به شبكه‌های طبقه‌بندی نشده وابسته است. اتوماسیون و شبكه‌سازی اگرچه فرماندهی و كنترل چنین سیستم‌هایی را تسهیل می‌سازد، اما بُعدی از پیچیدگی و همراه با آن آسیب‌پذیری را نیز به آن می‌افزاید كه بوجود آورندگان آن هرگز پیش‌بینی نمی‌كردند. به همین خاطر محفاظت و دفاع از سیستم‌های قدیمی كه زیرساخت‌های حیاتی ما را می‌چرخانند ذاتا مشكل‌تر از سیستم‌های مدرنی هستند كه امروزه ساخته می‌شوند.

این ژنرال آمریكایی در ادامه با بیان اینكه "هیچ‌كس تاكنون به طور جدی به این‌ها حمله نكرده اما ما شاهد كاوش آن سیستم‌ها از سوی دشمنان خود بوده‌ایم، " افزود: ما به اندازه‌ كافی شواهد آسیب‌پذیری آنها در نتیجه‌ بلایای طبیعی و اشتباهات تصادفی را مشاهده كرده‌ایم كه اكنون در مورد آثار بالقوه‌ یك حمله‌ واقعی علیه بخش‌هایی از زیرساخت شبكه‌ای خود نگران باشیم.

الكساندر در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: وزارت امنیت داخلی این وظیفه‌ خطیر را بر عهده داشته كه با همیاری با نهادهای دولتی، خصوصی و بین‌المللی امنیت فضای سایبر را تامین نماید و دارایی‌ها و سیستم‌های سایبری آمریكا و همكاران ما در آنجا در راه رسیدن به این هدف هستند.

در صورت حمله تمامی نهادهای دولتی باید هماهنگ واكنش نشان دهند

فرماندهی سایبری ارتش آمریكا تصرح كرد: نیاز آمریكا بالاست و زمانی برای از دست رفتن وجود ندارد، چراكه حملات و آثار بالقوه‌ آنها تفاوتی بین كاربران نظامی و غیرنظامی قائل نخواهند شد.ممكن است از جانب یك كشور دشمن، یك گروه تروریستی، یا حتی یك فرد شرور صورت بگیرند. وزارت امنیت داخلی ممكن است به ابزار و مشاوره‌ تخصصی از جانب NSA و فرماندهی سایبری نیاز داشته باشد؛ هر دوی این سازمان‌ها آماده‌ مساعدت هستند. به علاوه، در صورت وقوع یك حمله باید تلاش نماییم كه در سرتاسر دولت به صورت هماهنگ واكنش نشان دهیم.

كیت الكساندر در ادامه با تأكید بر اینكه آمریكا باید دفاع گروهی را تقویت كند، گفت: من دوست دارم سایبر را یك ورزش تیمی بخوانم؛ دفاع موفق در هر قسمت به تلاش‌های مشترك دستگاه‌ها، صنعت، هم‌پیمانان، و همكارانی بستگی دارد كه از شبكه‌های خود در مقابل مشكلاتی كه می‌توانند همه‌ آنها را تحت تاثیر قرار دهند، مراقبت می‌كنند. هر یك از ما، و همكاران، دوستان، و خانواده‌های ما، همگی شركت‌كننده هستیم.

الكساندر: برای اینكه قربانی نشویم، باید نرم‌افزارهای مكمل را در سیستم‌های خانگی نصب كنیم.

وی افزود: برای اجتناب از قربانی شدن، باید گام‌هایی مثبت و مداوم جهت جلوگیری از این نتیجه برداریم. ما همگی بخشی از یك راه‌حل مركب برای یك مشكل مشترك هستیم. همه‌ ما سهم خود را انجام می‌دهیم تا پیچیدگی دنیای جدیدمان را درك كرده و آسیب‌پذیری خود را كاهش دهیم. اگر كاربران در خانه‌ها و دفاتر خود بسته‌های نرم‌افزاری مكمل (patch) و به روز رسانی‌های توصیه شده توسط سازندگان را دانلود و نصب كنند، بسیاری از مسائلی كه ما را شب‌ها و اواخر هفته سر كار نگه می‌دارند حل خواهند شد.

فرماندهی سایبری ارتش آمریكا تأكید كرد: این چیز تازه‌ای نیست، خیلی دشوار است كه نگاهمان به امنیت همانند نگاهمان به قفل و میله و نگهبان باشد. امنیت همیشه ناراحت‌كننده است و این ناراحتی در فضای سایبر بیش از دیگران مشهود است چرا كه "به روز بودن " مستلزم صرف وقت است. با این حال، هزینه‌ حمله‌ موفق خیلی بیشتر از هزینه‌ اتصال و استفاده از نرم‌افزار و سخت‌افزار برای متصل بودن است.

به گفته الكساندر، برقراری امنیت نیازمند استانداردها و اصطلاحات مشترك و به اشتراك‌گذاری حجم‌های عظیمی از اطلاعات به موقع است، ما در فرماندهی سایبری همكاری‌های نظامی و اطلاعاتی قوی و آزمایش ‌شده‌ای با هم‌پیمانامان داریم كه در شكل دادن به یك تصویر عملیاتی مشترك كمك می‌كند و ما در صددیم این حلقه‌ همكاری‌ها را گسترش دهیم. هیچ یك از ما آن‌قدر اختیار، توانمندی‌، یا منابع در اختیار ندارد كه بتواند به تنهایی كار كند. ما باید با یكدیگر كار كنیم.

تأكید بر استفاده از برتری‌های تكنولوژیكی آمریكا

این ژنرال آمریكایی در ادامه سخنان خود یادآور شد: بیشتر كارهای اولیه برای ساختن اولین شبكه‌های اشتراك داده‌های كامپیوتری را آمریكا انجام داده و بسیاری از نو‌آوری‌ها در بخش‌های نرم‌افزار و سخت‌افزار هنوز هم از این كشور منبعث می‌شوند. با این وجود، پیشگامی ما هرگز صرفاً تكنولوژیكی نبوده است.

نقاط ضعف آمریكا در فضای سایبر ابتدا فرهنگی خواهد بود

وی تأكید كرد: من متقاعد شده‌ام كه راه‌حل نقاط ضعف ما در فضای سایبر در وهله‌ اول فرهنگی خواهد بود، ما الزاماً به تكنولوژی "بهتر " نسبت به دیگران در زمینه‌هایی مانند پهنای باند، ذخیره‌سازی، نسخه‌های نرم‌افزار، سرعت‌های عملیاتی، حجم حافظه و غیره نیاز نداریم، در هر صورت، برتری‌های صرفاً تكنولوژیكی احتمالا در دنیای شبكه‌ای ما زیاد دیرپا نخواهند بود.

فرمانده سایبری ارتش آمریكا در ادامه گفت: برتری ما باید در نحوه‌ كنار هم گذاشتن این ابزارها در سیستم‌ها نهفته باشد؛ بویژه سیستم‌های افراد، پروتكل‌ها، و ماشین‌هایی كه بتوانند به طور قابل اطمینانی در كنار یكدیگر به سرعت كار كنند تا ضعف‌ها را شناسایی كنند، اطلاعات را به اشتراك بگذارند، ریسك‌ها را ارزیابی نمایند، تدابیری را توصیه نمایند و راه‌حل‌های جدید را بكار بگیرند.

وی افزود: اگرچه فرماندهی سایبری آمریكا اختیاری در رفع نیازمندی‌های خود نخواهد داشت اما ما در تعریف نیازمندی‌ها به فرماندهی راهبردی آمریكا كمك خواهیم كرد. ما همچنین در فرماندهی سایبری در "چهارچوب امنیت پایدار " شركت خواهیم كرد. این چهارچوب گروهی متشكل از نمایندگان وزارت‌خانه‌های دفاع و امنیت كشور و مدیر امنیت ملی است كه به طور مرتب با سران بخش خصوصی و كارشناسان عرصه‌ سایبر ملاقات‌هایی انجام می‌دهند.

فرماندهی سایبری آماده است تا با هرگونه حمله سایبری به آمریكا و منافعش مقابله كند

الكساندر با بیان اینكه فرماندهی سایبری آمریكا این همكاری را برای كمك به بخش خصوصی در پرداختن به تهدید امنیت سایبر اساسی قلمداد می‌كند، خاطرنشان كرد: این قرارگاه با "آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته‌ دفاعی " همكاری كرده و از یك محیط "دامنه‌ سایبری ملی " برای ساختن توانمندی‌های خود در این زمینه پشتیبانی می‌كند و بالاخره، یك الزام دیگر ایجاد توانمندی "نیروی كار سایبری " در نیروهای مسلح است.

فرماندهی سایبری آمریكا در نتیجه گیری سخنان خود با تأكید بر اینكه متقاعد شده‌ام كه با ایجاد این فرماندهی گامی مهم برای ملتمان برداشته‌ایم، گفت: من فلسفه‌مان درباره‌ مدیریت فعالانه‌ شبكه‌ اطلاعات جهانی را - نه تنها برای دفاع از آن، بلكه برای استفاده از آن به عنوان ابزاری جهت كمك به جنگجویان، طراحان و فرماندهان خود بواسطه‌ حفظ وسعت آزادی عمل آنها تا حد ممكن - توضیح دادم و گفتم كه تا جایی كه بتوانیم و هنگامیكه از ما خواسته شود، آماده خو‌اهیم بود تا از توانمندی‌های خود برای مقابله با هرگونه استفاده‌ خصمانه از فضای سایبری علیه آمریكا، منافع و زیرساخت‌های آن، یا دولت‌های دیگر استفاده كنیم.

ژنرال الكساندر وعده داد: ما این فرماندهی جدید را مطابق با تمام قوانین حاكم بر حریم خصوصی و آزادی‌های مدنی شهروندان آمریكا، و بر اساس رهنمون‌های مقامات فرماندهی ملی و در ارتباط نزدیك با همكاران عملیاتی خود در وزارت‌های خارجه، دفاع، و امنیت كشور، نیروی انتظامی، جامعه‌ اطلاعاتی، و صنعت و دانشگاه به راه انداخته ایم.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان كرد: ما باید این كار را درست انجام دهیم، چرا كه معتقدم امنیت ملت ما به آن بستگی دارد. ما تلاش می‌كنیم این چالش را حل كنیم تا شایستگی اعتماد شما را داشته باشیم. با كمك و راهنمایی شما شكی ندارم كه می‌توانیم موفق شویم.../فارس