اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طائب: 4 تا بدحجاب را می‌شود یک روزه جمع کرد!



طائب: 4 تا بدحجاب را می‌شود یک روزه جمع کرد!

حجت‌الاسلام طائب اثرات انقلاب اسلامی در بیداری‌های اسلامی در کشورهای منطقه را برشمرد و گفت: تاثیر انقلاب ما تا حدی بوده که در میدان التحریر مصر کلمات رهبر انقلاب دست به دست می‌شود.

 

خبرگزاری فارس: مسئول قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به اینکه جامعه مقابل تهاجم فرهنگی غرب ایستاده است، گفت: ‌توده ملت پای ارزش‌ها هستند و اگر چهار تا بدحجاب هم باشد، می‌شود آن را یک‌روزه از جامعه جمع کرد.

حجت‌الاسلام مهدی طائب شامگاه یکشنبه در یادواره 54 شهید مسجد جامع مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: دشمن برای تهاجم فرهنگی هزینه‌های زیادی کرده است با این وجود جامعه اسلامی ما مقابل این تهاجم جانانه ایستادگی کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه توده مردم در مسیر نظام اسلامی و انقلاب حرکت می‌کنند، افزود تا زمانی که مردم در پای صحنه بوده و از اصول و آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنند، دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند.

حجت‌الاسلام طائب اثرات انقلاب اسلامی در بیداری‌های اسلامی در کشورهای منطقه را برشمرد و گفت: تاثیر انقلاب ما تا حدی بوده که در میدان التحریر مصر کلمات رهبر انقلاب دست به دست می‌شود.

 

وی همچنین سرنوشت حکام ظلم و جور که در جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق را مورد حمایت قرار می‌دادند، اظهار کرد: مبارک‌ها، علی عبدالله‌ صالح و قذافی‌ها که یک روزی با تجهیز صدام بچه‌های ما را شهید می‌کردند و ویسکی خورده و شادمانی کردند امروز یکی پس از دیگری در قعر جهنم افکنده شده‌اند.

مسئول قرارگاه عمار با طرح این سوال که چه کسی در این میان برنده و چه کسی بازنده شد، افزود: ما در مقابل خدای خود عهد و پیمان بستیم تا به عنوان سرباز امام زمان (عج) و تا زمان ظهور حضرتش باشیم.

وی همچنین با اشاره به جایگاه شهدا تصریح کرد: شهدا به خاطر ارزش والایی که دارند از دنیا مستقیم به قیامت می‌روند. از این رو امام علی (ع) و امام حسین (ع) با آن مقام، همواره آرزوی شهادت داشته و سرانجام به آرزوی خود رسیدند.

 

طائب با بیان اینکه شهدا زنده هستند و بر اعمال ما نظارت می‌کنند، گفت: باید با تمام وجود آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی را حفظ و در مقابل تهاجم فرهنگی غرب ایستادگی کرد.

وی از ماهواره به عنوان سم مهلک برای تزلزل بنیان‌های فرهنگی و خانوادگی یاد کرد و افزود: ماهواره‌هایی که در برخی از خانه‌ها راه یافته سم مهلکی برای تزلزل بنیان‌های اعتقادی بوده لذا باید از استفاده ابزار ضد فرهنگی دشمنان که می‌تواند اثرات منفی داشته باشد، پرهیز شود.

 

مسئول قرارگاه راهبردی عمار همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان در استفاده حداکثری از فیوض این ماه تاکید کرد.

وی گفت: ماه رمضان ماه مهمانی خدا و ماه خودسازی بوده و باید از لحظه‌ لحظه این ماه پرفضیلت برای نزدیک شدن به خدا حداکثر استفاده شود.

حجت‌الاسلام طائب همچنین عمر را تنها سرمایه‌ای عنوان کرد که قابلیت دپو را ندارد.

وی اظهار کرد: در آخرت نیز نحوه صرف عمر از انسان سوال و جواب می‌شود از این رو باید عمر را مغتنم شمرده و از لحظه لحظه آن برای خوشنودی خداوند متعال بهره جست.

به گزارش فارس یادواره 54 شهید مسجد جامع بجنورد با حضور خانواده معظم شهدا، هم‌رزمان، اقشار مختلف مردم و مسئولان خراسان شمالی در این مسجد برگزار شد./فارس


ویدیو مرتبط :
اقدام فوری 7 روزه شهرداری ها برای جمع آوری سگ های ولگرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز ساخت مسكن ۴۵ روزه



 

ساخت مسکن 45 روزه

 

 

نهاد تحقیقاتی وابسته به وزارت مسكن توانست ظرف ۴۴ روز یك ساختمان مسكونی دو طبقه تك واحدی ساخته و آن را برای افتتاح توسط وزیر مسكن، آماده بهره‌برداری كند.

 

 

آنچه برای ساخت این خانه به كار گرفته شده تكنولوژی ۱۰۰ درصد بومی است كه تحت عنوان «ساخت مسكن در ۶۰ روز» در دولت قبل تعریف شد، اما حالا این پروژه به «ساخت مسكن در ۴۵ روز» تغییر ماهیت داده و پیمانكار طرف همكار با وزارت مسكن آمادگی دارد ۱۰۰۰ واحد مسكونی را از این طریق ظرف یك ماه و نیم ساخته و تحویل دهد. خانه‌هایی كه با تكنولوژی ۴۵ روزه ساخته می‌شود ۷۵ متر مربع مساحت دارد و دیوارهای آن به جای گچ و سیمان و آجر، از جنس جدیدی كه در ظاهر لایه نازكی دارد تشكیل شده است.

 


علی نیكزاد دیروز صبحانه را در خانه‌ای كه ساخت آن ۴۴ روز پیش توسط مركز تحقیقات شروع شده بود، صرف كرد و به خبرنگار «دنیای اقتصاد» گفت: برای اینكه این شیوه ساخت را به تولید انبوه‌ برسانیم به نیروی كار ماهر و آموزش‌دیده نیاز داریم.همزمان با افتتاح ساختمان دو طبقه با استفاده از «فن‌آوری‌های نوین در ۴۴ روز» فاز دیگری از اجرای صنعتی‌سازی کلید خورد.به فاصله دو هفته از آغاز اجرای صنعتی‌سازی در شهر جدید پرند، شهر جدید هشتگرد نیز شاهد کلنگ‌زنی پروژه‌ای است که قرار است بالغ‌بر هزار واحد مسکونی صنعتی‌سازی طی حداکثر ۶ ماه در آن ساخته شود.

 


به گزارش دنیای اقتصاد، همزمان با آغاز این دو پروژه بزرگ صنعتی‌سازی به نظر می‌رسد که موج استفاده از صنعتی‌سازی در ساخت‌وسازها در حال گسترش است و اگر پیشتر نتیجه تاکید مکرر کارشناسان بر استفاده از فن‌آوری‌های نوین در ساخت‌وسازها در حد برپایی چند کنفرانس، همایش و سمینار علمی بود، اما این بار این مهم جنبه اجرایی پیدا کرده است.مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان مسوول مستقیم ترویج سازه‌های نوین در امر ساخت‌‌وساز است. بر این اساس کارشناسان تاکید دارند: این مرکز در ترویج و نهادینه کردن امر صنعتی‌سازی باید دقت کند که در انتخاب سازه‌های نوین، اقلیم، فرهنگ و خواست مردم را در نظر گیرد تا در این مسیر بتواند موفقیت‌های لازم را کسب کند.

 


همچنین صاحبنظران بر این مساله متفق‌القول هستند که امر صنعتی‌سازی فقط در قالب انبوه‌سازی توجیه اقتصادی دارد. البته کلید خوردن صنعتی‌سازی در شهر جدید پرند و هشتگرد حاکی از آن است که مسوولان مفهوم صنعتی‌سازی را به درستی دریافته‌اند و باید منتظر بود که اجرای آن نیز به درستی اعمال شود.

 


به گزارش «دنیای اقتصاد» پیش‌تر رییس مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان در آذر ماه سال گذشته به منظور ترویج صنعتی‌سازی طی یک کنفرانس خبری وعده داد ساخت مسکن ۴۵ روزه در دی ماه همان سال محقق خواهد شد که این وعده به هیچ وجه در آن سال عملی نشد.

 


شنیده‌ها حاکی از آن است که وزیر مسکن و شهرسازی طی دیداری با رییس مرکز تحقیقات مسکن شرط تدوام حضور فاطمی عقدا در این مرکز را اجرای پروژه مسکن دوماهه دانسته است و همین امر باعث شده تا مرکز تحقیقات مسکن در این زمینه تعجیل کند. همزمان با افتتاح مسکن ۴۵ روزه با تاخیر یک ساله، وزیر مسکن و شهرسازی در مراسم افتتاح این پروژه در گفت‌وگوی اختصاصی با «دنیای اقتصاد» گفت: همچنان که ۴۵ روز پیش وعده داده بودیم و اذعان داشتیم که ساختمان دو طبقه‌ای با فن‌آوری نو و با استفاده از مصالح جدید طی بازه زمانی ۴۵ روزه خواهیم ساخت، با گذشت ۴۴ روز این ساختمان امروز افتتاح شد. این سازه کلیه مصادیق فن‌آوری‌های نوین شامل ارزان‌سازی، کیفی‌سازی، سریع‌سازی و مقاومت در برابر زلزله را دارا است. نیکزاد خاطرنشان ساخت: با توجه به انطباق این سازه با آیین‌نامه ۲۸۰۰ مقررات ملی ساختمان، وزارت مسکن نیز به مرکز تحقیقات ساختمان مجوز ساخت این سازه را داد و این سازه تا سقف ۳ واحد نیز اجازه ساخت گرفته است.به گفته نیکزاد، قرار است از این نوع سازه طی یک بازه زمانی ۶ ماهه بالغ‌بر ۱۰۰۰ واحد مسکونی با قیمت مقطوع ساخته شود.

 


وی تاکید کرد: این اولین سازه‌ای است که فن‌آوری آن ۱۰۰ درصد بومی و با اقلیم‌های مختلف قابل‌تطبیق است.به گفته وزیر مسکن و شهرسازی آموزش منابع انسانی از جمله اولویت‌های لازم به منظور نهادینه کردن این سازه به صورت سراسری است.وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری دوجانبه وزارت مسکن و سازمان فنی و حرفه‌ای تمهیدات لازم به منظور آموزش نیروهای انسانی فراهم شود.وزیر مسکن و شهرسازی این سازه را برای اسکان دائم مردم مناسب دانست و گفت: نباید تصور شود که این سازه جنبه آزمایشگاهی دارد. وی در مورد قیمت تمام شده این سازه گفت: قیمت این سازه با توجه به کلیه امکانات جانبی نظیر شیشه دوجداره، پکیج، کف سرامیک و .. متر مربعی۳۰۰ هزار تومان است و قیمت تمام شده بقیه واحدها در تیراژ انبوه قطعا از این رقم هم کمتر خواهد شد. وزیر مسکن اظهار داشت: با توجه به اینکه حداقل متراژ این واحدها ۷۵ متر مربع است و با توجه به اینکه وام صنعتی‌سازی ۲۰ میلیون تومان است در نتیجه مردم با ۶ میلیون تومان سهم آورده می‌توانند صاحب مسکن شوند.نیکزاد افزود: استفاده از سازه مسکن ۴۵ روزه علاوه بر مسکن مهر قابلیت استفاده در سطح شهر را دارد؛ چرا که این سازه بومی و بر مبنای مقررات ملی ساختمان است.

 

 


● پاشنه آشیل «۴۵ روزه» به روایت وزیر

 


وی گفت :تنها پاشنه آشیل بهره‌گیری از این سازه جدید کمبود منابع انسانی آموزش دیده در این زمینه است که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای قطعا این مشکل مرتفع خواهدشد.

 


وی گفت: در صورتی که تیم حرفه‌ای لازم از منابع انسانی آموزش دیده در این زمینه آماده شود در هر گوشه از کشور امکان ساخت این سازه فراهم خواهد شد.وی در پاسخ به سوال «دنیای اقتصاد» مبنی بر اینکه با توجه به اینکه بنا به اذعان مهندس مشاور این سازه، امکان ساخت این نوع مسکن فقط در شهر هشتگرد آزمایش شده است و تجویز ساخت این سازه در کل کشور بر مبنای چه منطقی است، گفت: مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن تطبیق این سازه را بر اقلیم‌های مختلف طراحی کرده است و اگر منابع انسانی آموزش‌های لازم را ببیند، امکان ساخت آن در سراسر کشور وجود خواهد داشت.

 


از دیگر سو دکتر محمود فاطمی عقدا، رییس مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان نیز در گفت‌وگوی اختصاصی با «دنیای اقتصاد» گفت: این سازه با تولید فن‌آوری‌های جدید بومی ساخته شده است و عمر سازه در حدود ۶۰ سال است که برای مناطق بادخیز و لرزه خیز بسیار مناسب است.وی گفت: این ساختمان از نظر معماری، سازه و تاسیسات کاملا آزمایش شده است. به طوری که دیوارهای داخلی آن گچ برگ هستند و برخلاف ظاهر که نازک به نظر می‌آیند اما بسیار مقاومند که البته به منظور رفع این مشکل در آینده قرار است با قرار دادن لایه فوم در دیوارهای آن از میزان نازک بودن این سازه بکاهیم. فاطمی عقدا افزود: این ساخت‌وساز اولین ساخت‌وساز ۱۰۰ در صد صنعتی در کشور است که هزینه تمام شده آن مترمربعی ۳۰۰ هزار تومان است.وی اظهار امیدواری کرد که با اشاعه ساخت‌وساز‌های صنعتی از میزان ساخت‌وسازهای سنتی نادرست کاسته شود.

 


از دیگر سو مهندس محمد بابائیان، پیمانکار پروژه مسکن ۴۵ روزه نیز به «دنیای اقتصاد» گفت: در همه جای دنیا استفاده از خانه‌های پیش ساخته از دیرباز رواج داشته است. بر این اساس در قاره آسیا از ۵۰ سال پیش استفاده از این سازه‌ها رواج داشته است و در ایران نیز بهره‌گیری از صنعتی‌سازی در ساخت‌وسازهای ما حرکت رو به جلویی در پیش گرفته است.وی گفت: مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان پیشنهاد داده تا این سازه براساس اقلیم‌های مختلف کشور شامل خشک و مرطوب و ... طراحی و آزمایش شود که در آینده‌ای نزدیک قطعا این پیشنهادها اجرایی خواهد شد و به دنبال آن شاهد استفاده از این سازه در کل کشور خواهیم بود.وی گفت: تاکنون در هیچ کجای دنیا و کشور ساخت مسکن به این روش سابقه نداشته است و امیدواریم که با ساخت این نوع مسکن شاهد تحول عظیم در امر صنعتی‌سازی باشیم.