اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ضوابط ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی و اخراجی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ضوابط ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی و اخراجی

دانشجویان در طول مدت تحصیل از دیپلم تا دكترای تخصصی، تنها یكبار مجاز به انصراف و شروع مجدد به تحصیل هستند.

سرهنگ محمدرضا اكبر حلوایی معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا در این باره گفت: دانشجویان در طول مدت تحصیل، از دیپلم تا دكترای تخصصی، فقط یكبار مجاز به انصراف و شروع به تحصیل مجدد در دانشگاه و رشته دیگر هستند.

وی درخصوص شرایط دانشجویان انصرافی گفت: این دسته از دانشجویان چنانچه تمایل به ادامه تحصیل داشته باشند، باید حداكثر تا یكسال بعد از تاریخ انصراف، در دانشگاه و مقطع جدید شروع به تحصیل كنند كه در این صورت مدت تحصیل قبلی آنان، در سنوات مقطع جدید لحاظ نخواهد شد.

طبق اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا، معاون مشمولان و امور معافیت‌های این سازمان اعلام كرد: قبولی این دسته از افراد در مقطع پائین‌تر از مقطع قبلی نیز بلامانع است.

حلوایی درباره شرایط بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی به دانشگاه و رشته قبلی آنان، گفت: افراد مذكور در صورتی كه در مهلت یكساله پس از انصراف، به خدمت اعزام نشده باشند با موافقت دانشگاه مربوطه مبنی بر بازگشت به تحصیل، از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه افزود: وقفه ایجاد شده برای دانشجویان انصرافی كه با بازگشت به تحصیل آنان در رشته و دانشگاه قبلی موافقت شده، جزء سنوات تحصیلی آنان محاسبه نخواهد شد و دیگر این افراد مجاز به انصراف مجدد نیستند.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص شرایط دانشجویان اخراجی گفت: دانشجویان اخراجی، تنها در صورت دریافت كارت پایان‌خدمت دوره ضرورت یا معافیت از خدمت، مجاز به بازگشت به تحصیل هستند.

وی در ادامه گفت: در مواردی كه اخراج دانشجویان از تحصیل به اشتباه صورت گرفته یا بنا به دلایل موجه دانشگاه اخراج را منتفی اعلام كنند، با تائید كمیسیون موارد خاص دانشگاه و اعلام كتبی آن، در صورتی كه بیش از یكسال از اخراج دانشجو نیز سپری نشده باشد، بازگشت به تحصیل دانشجوی اخراجی بلامانع است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
شوخی کردم(ادامه تحصیل)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی


معتقدیم اگر دانشجویی بنا به مشکلاتی از تحصیل انصراف داده است، باید شرایطی برای او فراهم شود تا ادامه تحصیل دهد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشجویان انصرافی نوید داد شرایط ادامه تحصیل برای آنها فراهم می‌ شود. كامران دانشجو گفت: معتقدیم اگر دانشجویی بنا به مشکلاتی از تحصیل انصراف داده است، باید شرایطی برای او فراهم شود تا ادامه تحصیل دهد .



وی تصریح كرد: با توجه به ظرفیت خالی که اکنون در دانشگاه‌ها داریم، برنامه هایی برای ورود دوباره دانشجویان انصرافی و ادامه تحصیل آنها در نظر گرفته ایم. وزیر علوم افزود: شیوه اجرای این کار به زودی اعلام می‌شود و در حال چارچوب‌بندی هستیم تا از اعمال سلیقه پرهیز شود.

منبع : ایلنا