اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ضرر 8 میلیارد دلاری قطر از سرنگونی مرسی



سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهوری مصر,صدمه دیدن قطربابرکناری مرسی

ضرر 8 میلیارد دلاری قطر از سرنگونی مرسی

روزنامه فایننشال تایمز تاکید کرد که سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهوری مصر ضربه سنگینی به قطر بود.

به گزارش فارس، روزنامه فایننشال تایمز در مقاله ای به تشریح تاثیر سرنگونی محمد مرسی بر سیاست خارجی قطر پرداخت و خلع مرسی از ریاست جمهوری مصر را ضربه ای دردناک برای قطر دانست که به گروه اخوان المسلمین دل بسته بودند.

نویسنده این مقاله تصریح کرد: قطر در لیبی و سوریه اشتباه کرد و میلیاردها دلاری که برای دولت محمد مرسی هزینه کرد، از دست داد.

 

این نویسنده یادآور شد: ناظران نگران امیر جدید 33 ساله قطر به خاطر تحولات و دگرگونی های منطقه بودند اما پیش بینی نمی کردند که این امر یک هفته (از تصدی قدرت توسط وی) نگذشته اتفاق بیفتد و دولت تحت رهبری گروه اخوان المسلمین در مصر سرنگون شود.

 

وی افزود: قطر کمک هایی به ارزش هشت میلیارد دلار به مصر بعد از سرنگونی مبارک کرد و ناگزیر اعتبارش با رفتن محمد مرسی و دولتش تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

این نویسنده افزود: امیرجدید قطر به طور تلویحی از تمایل خود به میانه روی در سیاست خارجی خبر داد اما تحلیلگران معتقدند که هرگونه تغییر در سیاست خارجی قطر باید تدریجی باشد.

این نویسنده به نقل از یک کارشناس اقتصادی نوشت: قطر در برخورد با اوضاع لیبی و سوریه اشتباه کرد و امروز میلیاردها دلار هزینه کرده برای دولت مرسی را برباد داد.

 

بر پایه این گزارش، برخلاف قطر، کشورهای دیگر عرب حوزه خلیج فارس مثل امارات و عربستان از به قدرت رسیدن گروه اخوان المسلمین در مصر خرسند نبودند و اکنون آماده هستند که پول های خود را برای کمک به قدرت جایگزین در این کشور اختصاص دهند.

 

کشور قطر درپی روی کار آمدن گروه اخوان المسلمین در مصر از این گروه حمایت و پشتیبانی کرده است و در این راستا شبکه های اقماری تلویزیونی الجزیره قطر بازوی رسانه ای مسئولان این کشور بوده اند./فارس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
ضرر 135 میلیارد دلاری عربستان برای ضربه به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ضرر «۹/۹ میلیارد دلاری» اپل پس از...



 

 

 

ضرر 9/9 میلیارد دلاری

 

 

به گزارش فارنت و به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف شرکت اپل پس از انتشار گزارش های فراوان در نشریات مختلف در خصوص نقص فنی آخرین تلفن همراه این شرکت، ۶٫۵ میلیارد پوند از ارزش اقتصادی خود را از دست داده است.

در کنار تمامی گزارشاتی که تاکنون در برخی نشریات تخصصی و عمومی جهان در خصوص نقص فنی تلفن همراه آیفون ۴ شرکت اپل منتشر شده است، نشریه "گزارشات مصرف کننده" (Consumer Reports) که یک نشریه تاثیرگذار در ایالات متحده به حساب می آید با انتشار گزارشی نقص فنی در تلفن همراه آیفون ۴ را مورد تایید قرار داد.

این نشریه در گزارش خود تاکید کرده است که تلفن همراه آیفون ۴ هنگامی که به طور عادی در دست گرفته می شود قدرت دریافت امواج خود را به مقدار زیادی از دست می دهد.

گزارش نشریه "گزارشات مصرف کننده" ضربه مهمی به شرکت اپل به حساب می آید که توانسته بود تنها در سه روز اول عرضه تلفن همراه آیفون ۴، یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه از آن را به فروش برساند.

گمانه زنی ها شب گذشته تا آنجا بالاگرفت که برخی ادعا کردند که شرکت اپل بالاجبار تن به فراخوان محصولات خود خواهد داد، سناریویی که تابحال در خصوص این شرکت بزرگ فناوری شنیده نشده و غریب به نظر می آید.

با وجود اینکه برخی وبلا گ ها و وب سایت ها اصل گزارش نشریه گزارشات مصرف کننده را مورد تردید قرار دادند اما اوضاع اپل در بازار سهام این کشور نشان از آن دارد که سرمایه گذاران تحث تاثیر قرار گرفته و وجود نقص در محصول جدید اپل را باور دارند.

نرخ مشارکت اپل در بازار سهام ایالات متحده به اندازه ۴٫۲ واحد جاری این بازار پایین آمده که می توان ارزش کاهشی بالغ بر ۹٫۹ میلیارد دلار و یا ۶٫۶ میلیارد پوند برای آن، تازه آن هم در مرحله ابتدایی، درنظر گرفت.

در گزارش نشریه گزارشات مصرف کنندگان آمده است که هنگامی که دست و یا انگشتان شما گوشه سمت چپ پایین دستگاه را لمس می کند..سیگنال آنتن دستگاه به حدی پایین می آید که باعث می شود شما حتی تماس خود را از دست دهید.. با وجود این نقص فنی ما نمی توانیم آیفون ۴ را توصیه کنیم.

شرکت اپل به این گزارش واکنشی نشان نداده اما اعلام کرده که هر تلفن همراهی با گرفتن در وضعیت های مختلف از مشکل از دست دادن سیگنال آنتن رنج می برد...../تحلیل:آفتاب