اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ضرب و شتم شهروند انگلیسی توسط «گشت ارشاد» عربستان: دخالت دیپلماتیک سفارت بریتانیا در حادثه



اخبار,اخباربین الملل,گشت ارشاد  عربستان


 اخبار بین الملل - ضرب و شتم شهروند انگلیسی توسط «گشت ارشاد» عربستان: دخالت دیپلماتیک سفارت بریتانیا در حادثه

یک نیروی "گشت ارشاد"عربستان یک شهروند انگلیسی را مورد حمله شدید فیزیکی قرار داده است و حالا این مسیله دارد کم کم به یک معضل دیپلماتیک برای ریاض بدل میشود.

به گزارش «تیک»، در ویدئویی که در این زمینه در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، در پارکینگ یک مرکز خرید در عربستان سعودی گرفته شده است. در این ویدئو دیده میشود که "گشت ارشاد"عربستانی به پیتر هوارت حمله میکند و همسر عربستانی او خود را بین او و همسرش قرار میدهد تا مانع کتک خوردن او شود که مرد انگلیسی نیز در ادامه میگوید این همسر من است تو چه طور جرات میکنی؟ به گفته شاهدان عینی، پلیس مذهبی عربستان سعی داشته است مرد انگلیسی را از صفی که مخصوص زن ها بوده خارج کند که با مقاومت شهروند بریتانیایی مواجه میشود.

این دست برخوردهای خشن پلیس مذهبی عربستان بسیار مسبوق به سابقه است و هر از چند گاهی ویدئو و یا تصویری از برخوردهای خشن این گروه ها که به "امر به معروف و نهی از منکر"مردم در خیابان میپردازند منتشر میشود.

واکنش ها به این برخورد خشن مامور عربستانی کار را به جایی رساند که مقامات عربستانی در واکنش عنوان کرده اند مامور خاطی را از بخش ماموریت خیابانی به بخش اداری منتقل کرده اند و در این زمینه تحقیقات بیشتری صورت خواهند داد.


 اخبار بین الملل - تیک


ویدیو مرتبط :
ضرب و شتم شهروند آلمانی توسط پلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امارات کاسه داغ تر از آش شد / احضار سفیر ایران بابت حادثه حمله به سفارت عربستان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

میزان: وزارت امور خارجه امارات امروز یکشنبه محمد رضا فیاض سفیر ایران را احضار و یادداشت اعتراض آمیز دولت این کشور را تقدیم وی کرد.

وزارت امور خارجه امارات مدعی دخالت تهران در امور حاکمیتی عربستان و تعرض به سفارتخانه و کنسولگری سعودی در شهرهای تهران و مشهد شده است.

وزارت کشور عربستان سعودی روز گذشته با صدور بیانیه ای از اعدام 47 نفر در این کشور از جمله آیت الله شیخ نمر النمر خبر داده بود.

این اقدام عربستان محکومیت های جهانی را به همراه داشت.

از جمله عفو بین الملل و اتحادیه اروپا و دبیرکل سازمان ملل نسبت به اعدام شیخ نمر واکنش نشان دادند و از این اقدام ابراز نگرانی کردند.

 

اخبار سیاست خارجی - میزان