اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ضرب‌المثل نابجای یک نماینده مجلس



نمایندگان مشغول بررسی مواد مربوط به وضعیت صندوق‎های بازنشستگی و رفاهی در لایحه برنامه پنجم بودند که طی ان الیاس نادران، مثل عجیبی را مطرح کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، بیشتر مباحث حول مدیریت دولتی این صندوق‌ها، غیر شفاف بودن عملکرد آنها، نارضایتی عمومی برخلاف درآمدهای کلان این صندوق‎ها و مباحثی از این دست بود که احمد توکلی، غلامرضا مصباحی مقدم و الیاس نادران در آن بیشترین اظهارنظرها را داشتند.

در این میان نادران با تاکید بر اینکه باید اصل مشکل در این صندوق‎ها را رفع کرد، مهمترین مشکل آنها را مدیریت دولتی ناکارآمد بر آنها خواند و گفت: چرا به جای حل این مشکل، می‎خواهید نحوه استفاده مردم از این صندوقها را محدود کنید؟

نماینده تهران در ادامه گفت: این کار شما مثل رویکرد خانمی در مقابل نامحرم است که دامنش را کشید بر سرش تا حجابش حفظ شود!.../خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
ضرب المثل ترکی خراسان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ضرب و شتم نماینده مجلس در مکه



 ضرب و شتم نماینده مجلس در عربستان

نماینده مردم قزوین در عربستان مورد ضرب و شتم قرار گرفت

حجت ‌الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در مکه معظمه مورد ضرب و شتم عده‌ای ناشناس قرار گرفت و مجروح شد.

حسن حمزه زاده  در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره اظهارداشت: این حادثه روز شنبه 15 تیرماه و یک روز مانده به پایان سفر زیارتی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، روی داد.

وی افزود: حمله به حجت ‌الاسلام حسینی در هنگام بازگشت وی از نماز عبادت سحرگاهی، در حوالی ساعت هفت صبح اتفاق افتاد و گفته می شود در آن روز، وی هنگامی که به تنهایی از حیاط باب عمره می‌گذشت تا به هتل محل اقامت خود برود، از سوی دو ناشناس که سر و صورت خود را پوشانده بودند مورد هجوم قرار گرفت.

 

حمزه زاده تصریح کرد: آنان پس از وارد کردن ضرباتی به سر و کمر حجت ‌الاسلام حسینی، وی را به زمین انداختند که موجب آسیب ‌دیدگی و شکستگی دست وی شد که پس از این اتفاق، تعدادی از زوار مصری به کمک حجت ‌الاسلام حسینی آمدند و وی به هتل بازگشت تا همراه با رئیس کاروان به بیمارستان منتقل شود.

 

رئیس دفتر مجلس حجت الاسلام حسینی افزود: این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پس از آسیب ‌دیدگی به ایران بازگشت و هم اکنون دوران درمان دست خود را طی می‌کند و اکنون این پرسش مطرح است که مامورانی که همواره تمام حرکات زائران را به شدت تحت کنترل دارند، چگونه متوجه حمله به یک روحانی نشده‌اند یا بی‌اعتنا از کنار آن گذشته‌اند.

 

حمزه زاده یادآورشد: با توجه به اینکه پیش از این هم در چندین مورد، روحانیون در مکه و مدینه مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته‌اند می توان گفت این اتفاق نیز بی‌ارتباط با شکست وهابیت از شیعیان در سوریه و کشورهای دیگر نمی‌داند.

 

وی بیان کرد: اتفاقی که برای حجت‌ الاسلام حسینی در خانه خدا روی داد، جلوه‌ای دیگر از مظلومیت شیعیان در کشور عربستان را نیز به نمایش می‌گذارد که نه تنها امکان برگزاری عزاداری‌‌های دسته‌جمعی و دعا و نیایش و حضور در قبرستان بقیع را ندارند، بلکه اینگونه هم مورد هجوم قرار می‌گیرند و آسیب می‌بینند.

 

حمزه زاده تصریح کرد: در این گونه حوادث نقش وزارت امور خارجه و بعثه مقام معظم رهبری، پررنگ‌ تر و حیاتی‌تر جلوه می کند تا ضمن دفاع از حقوق تمام زائران ایرانی، در مقابل چنین هتاکی‌ها و آزارهایی به روحانیت، موضعی رسمی و جدی بگیرند و خواهان دستگیری و مجازات هتاکان و ضاربان باشند.

 

رئیس دفتر نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: باید امنیت همه زائرانی که به مدینه منوره و مکه معظمه مشرّف می‌شوند، کاملا تامین شود و اگر این گونه نباشد، فلسفه اعزام حجاج و زائران، به زیر سئوال می‌رود.

 

آسیب رساندن به این روحانی در سرزمین وحی و مامن مومنان، زنگ خطر و هشداری جدی را به صدا در آورده است و نیازمند اهتمام و هشیاری همه مسئولان و دیندارانی است که نگران حرمت و حریم روحانیون و زانران خانه خدا هستند./مهر