اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ضاربان علی مطهری، آمران را لو دادند



اخبار,اخبارسیاسی,علی مطهری

علی مطهری خبر داده است که عوامل حادثه حمله به وی در شیراز، آمرانی داشته‌اند و خود این افراد هم در اعترافاتشان اسم آنها را آورده‌اند.

 مطهری که هفته گذشته در آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به عوامل حادثه شیراز حضور یافته بود، دیروز درباره ابعاد این پرونده و آنچه در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفت، گفت: «اینکه عوامل حادثه شیراز، آمرانی هم داشته‌اند قطعی است. اینها در اعترافاتشان اسم افراد را آورده‌اند و حرف ما هم همین است که باید به اتهامات دستور‌دهندگان رسیدگی شود».

مطهری با بیان اینکه «فعلا دادگاه فقط برای افراد میدانی برگزار شده»، افزود: «ولی اینها ابزار دست بوده‌اند و مهم کسانی هستند که دستور‌دهنده بوده‌اند. ما هم درخواست کرده‌ایم که برای آنها پرونده تشکیل و این موضوع اعلام شود».

او در پاسخ به این پرسش که "آیا انتساب احتمالی برخی از آمران به نهادهای رسمی کشور، مانعی بر سر راه رسیدگی به اتهامات آنها نیست؟" گفت: «من معتقدم اتفاقاً باید اسم آن نهاد و سازمانی که اینها عضوش هستند نیز اعلام شود و این به نفع انقلاب است؛ چون ما می‌خواهیم اعلام کنیم که درون فلان نهاد انقلابی، برخی از افراد دست به چنین اقداماتی زده‌اند و مردم بدانند که نظام تبعیضی بین مردم عادی و مقامات و افراد منتسب به نهادهای انقلابی قائل نیست. ما این را به نفع نظام می‌دانیم ولی اینکه این کار را انجام بدهند یا نه، مشخص نیست».

نماینده مردم تهران در مجلس، همچنین با تأیید اینکه «ریشه این حادثه و حوادثی نظیر حمله به رئیس مجلس در راهپیمایی 22 بهمن قم، مشابه هم هستند»، تصریح کرد: «البته به ریشه‌ها و عوامل آن ماجرا هم آن‌طور که باید رسیدگی نشد. ولی اینکه ماجرای شیراز تا همین‌جا هم پیگیری شده یک گام مثبت است».

مطهری درباره واکنش خود به درخواست رضایت عاملان حمله شیراز، توضیح داد: «اینها از ما درخواست رضایت دارند و هدف ما هم بیشتر رسیدگی به اتهامات دستور‌دهندگان است. اینها نیروهای رسمی یک نهاد انقلابی بودند که در دادگاه گفته‌اند برای ما دستور صادر شده بوده و گفته‌اند که این دستورات از کجا صادر شده بود. هدف بنده نیز برخورد با آمران بود، نه عواملی که ابزار دست آنها واقع شده بودند».

روز بیستم اسفند سال گذشته، عده‌ای موتورسوار بعد از خروج مطهری از فرودگاه و حرکت به سوی دانشگاه شیراز برای سخنرانی، این نماینده مجلس را با پاشیدن گاز فلفل و پرتاب اشیای مختلف مورد حمله قرار دادند و شیشه‌های تاکسی حامل او را با سنگ و چوب شکستند. مهاجمان، بعد از ورود خودروی حامل مطهری به کلانتری، به مدت سه ساعت این کلانتری را محاصره کردند که نهایتاً به لغو سخنرانی او و بازگشتش به تهران انجامید.

علی مطهری در واکنش به این اتفاقات گفته بود که برخی مقام‌های دولتی و انتظامی تلاش داشتند که سخنرانی او انجام نشود. او همچنین گفته بود: «به رئیس‌جمهور محترم عرض می‌کنم که فکری به حال استان فارس بکنند و البته نتیجه بده‌وبستان در معرفی وزیر کشور به مجلس بهتر از این نمی‌شود و این حوادث نتیجه آن تصمیم غلط است».


 اخبار سیاسی -  شرق


ویدیو مرتبط :
جوانی علی مطهری و صحبت هایش در مورد شهید مطهری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی مطهری: ضاربان، نام آمران را آورده اند


علی مطهری که هفته گذشته در آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به عوامل حادثه شیراز، حضور یافته بود، روز گذشته و در حاشیه جلسه علنی مجلس درباره ابعاد این پرونده و آنچه در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفت، گفت: «اینکه عوامل حادثه شیراز، آمرانی هم داشته‌اند قطعی است.

روزنامه شرق: علی مطهری که هفته گذشته در آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به عوامل حادثه شیراز، حضور یافته بود، روز گذشته و در حاشیه جلسه علنی مجلس درباره ابعاد این پرونده و آنچه در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفت، گفت: «اینکه عوامل حادثه شیراز، آمرانی هم داشته‌اند قطعی است. اینها در اعترافاتشان اسم افراد را آورده‌اند و حرف ما هم همین است که باید به اتهامات دستور‌دهندگان رسیدگی شود».

مطهری با بیان اینکه «فعلا دادگاه فقط برای افراد میدانی برگزار شده»، افزود: «ولی اینها ابزار دست بوده‌اند و مهم کسانی هستند که دستور‌دهنده بوده‌اند. ما هم درخواست کرده‌ایم که برای آنها پرونده تشکیل و این موضوع اعلام شود». او در پاسخ به این سؤال که آیا انتساب احتمالی برخی از آمران به نهادهای رسمی کشور، مانعی بر سر راه رسیدگی به اتهامات آنها نیست، گفت: «من معتقدم اتفاقا باید اسم آن نهاد و سازمانی که اینها عضوش هستند نیز اعلام شود و این به نفع انقلاب است. چون ما می‌خواهیم اعلام کنیم که درون فلان نهاد انقلابی، برخی از افراد دست به چنین اقداماتی زده‌اند و مردم بدانند که نظام تبعیضی بین مردم عادی و مقامات و افراد منتسب به نهادهای انقلابی قائل نیست. ما این را به نفع نظام می‌دانیم ولی اینکه این کار را انجام بدهند یا نه، مشخص نیست».

نماینده مردم تهران در مجلس، همچنین با تأیید اینکه «ریشه این حادثه و حوادثی نظیر حمله به رئیس مجلس در راهپیمایی ٢٢ بهمن قم، مشابه هم هستند»، تصریح کرد: «البته به ریشه‌ها و عوامل آن ماجرا هم آن‌طور که باید رسیدگی نشد. ولی اینکه ماجرای شیراز تا همین‌جا هم پیگیری شده یک گام مثبت است». مطهری درباره واکنش خود به درخواست رضایت عاملان حمله شیراز، توضیح داد: «اینها از ما درخواست رضایت دارند و هدف ما هم بیشتر رسیدگی به اتهامات دستور‌دهندگان است. اینها نیروهای رسمی یک نهاد انقلابی بودند که در دادگاه گفته‌اند برای ما دستور صادر شده بوده و گفته‌اند که این دستورات از کجا صادر شده بود. هدف بنده نیز برخورد با آمران بود نه عواملی که ابزار دست آنها واقع شده بودند».

روز بیستم اسفند سال گذشته، عده‌ای موتورسوار بعد از خروج مطهری از فرودگاه و حرکت به سوی دانشگاه شیراز برای سخنرانی، این نماینده مجلس را با پاشیدن گاز فلفل و پرتاب اشیای مختلف موردحمله قرار دادند و شیشه‌های تاکسی حامل او را با سنگ و چوب شکستند. مهاجمان، بعد از ورود خودروی حامل مطهری به کلانتری، به مدت سه ساعت این کلانتری را محاصره کردند که نهایتا، به لغو سخنرانی او و بازگشتش به تهران انجامید. علی مطهری در واکنش به این اتفاقات گفته بود که برخی مقام‌های دولتی و انتظامی تلاش داشتند که سخنرانی او انجام نشود. او همچنین گفته بود: «به رئیس‌جمهور محترم عرض می‌کنم که فکری به حال استان فارس بکنند و البته نتیجه بده‌وبستان در معرفی وزیر کشور به مجلس بهتر از این نمی‌شود و این حوادث نتیجه آن تصمیم غلط است».