اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صنعت چرم در آستانه تعطیلی



 

 

 

صنعت چرم در آستانه تعطیلی

 

فارس: مدیر عامل شركت تعاونی چرم سازان رضوی از وضعیت صنعت چرم در خراسان رضوی ابراز نگرانی كرد.

 

هادی ایزدپرست مدیر عامل شركت تعاونی چرم سازان رضوی با اشاره به قاچاق پوست در فصول مختلف سال از شرق به پاكستان و از غرب به تركیه اظهار داشت: هر ساله 22 میلیون راس دام در كشور كشتار می‌شود كه اگر پوست این حیوانات قاچاق نشود مطمئنا ارز آوری بیشتری را در زمینه تولید و صادرات چرم خواهیم داشت.

 

وی با تاكید بر اینكه قاچاق چرم و تعرفه اندك واردات منسوجات چرمی منجر به تعطیلی این صنعت در كشور می‌شود، ‌گفت: مشهد قطب چرم سبك كشور و تبریز وتهران نیز قطب چرم سنگین كشور است.

 

وی می‌افزاید: سال گذشته 20 میلیون دلار منسوجات چرمی از مشهد و 8 میلیون دلار نیز از تبریز و تهران به خارج از كشور صادر شده است.

 

وی همچنین با بیان اینكه واقعی نبودن نرخ ارز، تولید را برای تولیدكننده مقرون به صرفه نمی‌كند، افزود: توجه به این نكته ضروری است كه نرخ ارز سال پیش 750 تومان و امسال یك‌هزار تومان است كه این موضوع نشان دهنده رشد 25 درصدی آن است. با این شرایط و با این قیمت، تولید كننده‌ قادر نیست تولید كند پس مجبور می‌شود كه یك سری از كالاهایی كه در پروسه تولید است را ارزان نگه دارد كه به ضرر كشور است تا بتواند در مقابل تورم سود كند و تولیدش مقرون به صرفه شود.

 

مدیر عامل شركت تعاونی چرم سازان رضوی با اشاره به نقش دولت در حمایت از تولیدكننده داخلی، اضافه كرد: نرخ ارز واقعی بالای 2 هزار تومان است كه با ثابت و مصنوعی نگه‌داشتن نرخ ارز باعث شده كه تولید كننده كم‌كم از صحنه رقابت محو شود، به عبارتی با شرایط موجود بهشتی برای واردكننده كالای وارداتی و جهنمی برای صادركننده ایجاد شده است.

 

ایزدپرست افزود: بیگانه بودن با مد روز و به روز نكردن تولیدات با ذائقه مردم نیز دیگر مشكل سد راه تولیدكنند‌گان چرم است.

 

وی همچنین از راه‌اندازی رشته چرم در تنكابن خبر داده و گفت: با توجه به جایگاه مشهد در تولید چرم، نهادینه كردن این رشته تحصیلی را در این شهرستان خواستاریم..../ تحلیل عصر ایران


ویدیو مرتبط :
مراکز معاینه فنی در آستانه تعطیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرکت های بزرگ خودروسازی ایران در آستانه تعطیلی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

شرکت های بزرگ خودروسازی ایران در آستانه تعطیلی

به گفته این منبع آگاه 85 درصد قیمت یک خودرو مربوط به مواد اولیه و قطعات به کار رفته در تولید آن است که طبق آمارهای رسمی قیمت مواد اولیه مورد استفاده برای تولید این قطعات مانند فولاد، مس و محصولات پتروشیمی و ارز مورد نیاز افزایش میانگین 2.5 تا 3 برابری داشته است.

یک منبع آگاه از تعطیلی تمام خطوط شرکت های خودروسازی کشور با ادامه روند موجود در صنعت خودروسازی به زودی خبر داد.

این منبع آگاه در گفتگو با بازار خبر با اشاره به روند عدم حمایت از صنعت خودروسازی کشور و عدم امکان تولید خودرو  و قفل شدن فروش خودرو با روند موجود در کشور از تعطیلی خطوط تولید بزرگترین شرکت های خودروسازی های کشور بزودی خبر داد.

این منبع آگاه ادامه داد: در سال آینده بدلیل مسائلی همچون افزایش ارزش افزوده، حق بیمه شخص ثالث،  اضافه کردن هزینه های نصب ایربگ برای خودروهای فاقد آن در سال جاری، ارتقا استاندارد خودرو هایی که ملزم به ارتقا استاندارد یورو 4 شدند قیمت خودروهای تولید داخل حداقل با 1 میلیون و 400 هزار تا 2 میلیون تومان افزایش مواجه خواهد شد و این درحالی است که علاوه بر آن افزایش دستمزدهای کارگری، اثرات تورم بر نهاده های تولیدی ودیگر هزینه های پیش بینی شده و نشده تاثیر افزایشی خود را بر قیمت تمام شده خودروها خواهند گذاشت.

به گفته این منبع آگاه 85 درصد قیمت یک خودرو مربوط به مواد اولیه و قطعات به کار رفته در تولید آن است که طبق آمارهای رسمی قیمت مواد اولیه مورد استفاده برای تولید این قطعات مانند فولاد، مس و محصولات پتروشیمی و ارز مورد نیاز افزایش میانگین 2.5 تا 3 برابری داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین در این شرایط به جای دستکاری غیر کارشناسی قیمت‌ها باید جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، شورای رقابت، خودروسازان و قطعه‌سازان برگزار شده و  چنانچه طبق بررسی‌های بعدی قیمت فعلی خودروها بالا بود، قیمت‌ها کاهش یابد و اگر قیمت‌ها پایین بود، راهکار ترمیم و یا افزایش آن اعلام شود./عصرایران