اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صندوق امانت بانک های ایرانی چگونه اند؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,صندوق امانت بانک های ایرانی

 

اخبار اقتصادی - صندوق امانت بانک های ایرانی چگونه اند؟

صندوق امانات محلی مطمئن برای حفظ اسناد و اشیائ گران قیمت و مجهز به سیستم های ایمنی ضد حریق و ضد سرقت، که مشتریان می توانند برای نگهداری از اشیاء قیمتی و یا اوراق مهم خود آنها را از بانک اجاره نمایند.

محور اصلی بسیاری از  فیلم های حادثه ای و اکشن یک صندوق امانات است خیلی ها برای بدست آوردن رمزش و ورود به بانک تلاش می کنند و کلی اتفاقات هیجان انگیز در این خصوص انجام می پذیرد.

به گزارش بانکی دات آی آر، اما حقیقت این است که در ایران کمتر کسی می داند بانک ها چنین امکاناتی را در اختیار مشتریانشان قرار داده اند شاید خیلی ها ترجیح می دهند در منزل گاوصندوق داشته باشند و شاید هم عموم مردم آنقدر اموال گران بها ندارند که نیازی به صندوق امانات باشد.

آنچه اهمیت دارد این است که بدانید موقع سفر، خروج های طولانی از منزل و یا زمانی که نگران  اموال گران بهای شما که شاید تنها ارزش معنوی برای شما دارند هستید می توانید با صرف هزینه اندک خیال خودتان را راحت کنید و اموالتان را به امن ترین مکان ممکن یعنی بانک بسپارید.البته این نکته را از یاد نبرید که حد اقل زمان اجاره صندوق یکساله است.

صندوق امانات محلی مطمئن برای حفظ اسناد و اشیائ گران قیمت و مجهز به سیستم های ایمنی ضد حریق و ضد سرقت، که مشتریان می توانند برای نگهداری از اشیاء قیمتی و یا اوراق مهم خود آنها را از بانک اجاره نمایند.

پیشتر فقط بانک های دولتی این امکان را در اختیار مشتریانشان می گذاشتند درحالی که الان اغلب بانک ها و حتی بانک های خصوصی نیز چنین فضایی را در اختیار متقاضیان گذاشته اند.

برخی بانک ها که در شعب منتخب چنین فضایی را برای مشتریان فراهم آورده اند عبارت اند از ملت، کارآفرین، کارگشایی،اقتصاد نوین،تجارت،صادرات، سامان و بانک ملی .

هریک از بانک ها برای در اختیار گذاشتن صندوق به متقاضیان شرایط خاص خودشان را دارند اما برخی از شرایط برای همه یکسان است در زیر به برخی از مدارک مورد نیاز و شرایط عمومی و ویژه اشاره می کنیم:

1. تکمیل فرم درخواست

2. پرداخت اجاره بهای یکساله

3.ارائه عکس از فردو وکیل احتمالی اش

4.دارابودن حداقل 18 سال سن

*برخی بانک ها افتتاح یک حساب قرض الحسنه نزد بانک را هم از ملزومات ارائه صندوق قرار داده اند در حالی که این شرط برای همه بانک ها وجود ندارد.

* برخی بانک ها آورده اند مشتریانی كه به استفاده از صندوق امانات تمایل دارند می‌توانند درخواست مورد نظر را به شعبه خود ارائه نمایند. چنانچه خواسته مشتری با شرایط در نظر گرفته شده برای واگذاری صندوق مورد تائید شعبه قرار گیرد، اقدامات لازم انجام و نسبت به واگذاری صندوق به متقاضی اقدام می‌شود.

صندوق امانات در سایز های مختلف بعضا (کوچک، متوسط و بزرگ ) عرضه شده و قیمت های آنها نیز متفاوت است.

افراد با توجه به نیازشان و همچنین بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اند صندوق مورد نیازشان را تهیه کنند.

اشخاص حقوقی هم می توانند با ارائه مدارک لازم برای خودشان صندوق اجاره نمایند.

مشتری فقط در ساعات اداری مجاز به استفاده از صندوق امانات بوده و امتیاز استفاده از آن غیر قابل انتقال است

بانک هیچگونه مسئولیتی نسبت به تغییرات احتمالی محتویات صندوق امانات نخواهد داشت .

حداقل مدت اجاره صندوق یکسال می باشد و اجاره بهای مذکور قبلا دریافت می شود و مدت آن به شرط موافقت بانک قابل تمدید می باشد. 

اخبار اقتصادی - بانکی دات آی آر

 


ویدیو مرتبط :
گلایه صندوق توسعه ملی از بانک مرکزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلیه اموال بانک ایرانی در نروژ توقیف شد



 

 

 

نروژ در بین کشورهای اروپایی همیشه  روابط خصمانه ای با ایران داشته است و پس ازقعطنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد،  اموال و سرمایه های بانک سپه ایران را در این کشور به صورت غیرقانونی توقیف کرده است.

به گزارش بولتن نیوز، در تاریخ 30 مارس 2007 توسط سفارت امریکا در اسلو پایتخت نروژ پیامی منتشر شده که نشان می دهد  تشکیلات "ام-اف-ای" مسئولیت توقیف اموال و دارائی های شرکت ها و کمپانی های خارجی واقع در نروژو همچنین رسیدگی به تخلفات آنها را در اختیار دارد و براین اساس، کلیه اموال و دارائی های بانک سپه  نیز در این کشور توقیف شده است.

براساس این گزارش، به خاطر بی اطلاعی حقوقی و قانونی دست اندرکاران بانک سپه ازوضعیت توقیف دارائی ها و سرمایه های خود در کشور نروژ، مقامات نروژی پا را از حوزه قانون فراتر گذاشته و اقدامات حقوقی و قضایی خود را برای قانونی جلوه دادن این اقدامات انجام داده اند.

در همین رابطه، مقامات دولتی نروژ قصد دارند که اگر بانک سپه،  در بانک مرکزی نروژ "نوردیا" دارای حساب بانکی است هرچه سریعتر برای جلوگیری ازخروج دارائی ها و سرمایه های بانک سپه،  این حساب توقیف شود و در حقیقت کلیه حساب های این بانک در بانک مرکزی نروژ نیزمسدود شود...../تحلیل:عصرایران