اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صرفه جویی در مصرف انرژی؛‌از باز کردن کراوات ها در شیلی تا پوشیدن لباس گرم در کره جنوبی



 

 

صرفه جویی در مصرف انرژی؛‌از باز کردن کراوات ها در شیلی تا پوشیدن لباس گرم در کره جنوبی

 

دولت شیلی برای صرفه جویی در مصرف انرژی به مبارزه با كراوات زدن مردان روی آورده است.

مقام های شیلیایی معتقدند كه در صورت كم شدن استفاده از كراوات از سوی مردان تاثیرات ناشی از كاهش مصرف انرژی میلیون ها دلار از هزینه های مصرف انرژی را می كاهد .

بر این اساس " رودریگو آلوارز " وزیر انرژی شیلی سرپرستی كمپینی را بر عهده گرفته است كه با تولید تیزرهای تبلیغاتی در شبكه های تلویزیونی و انواع دیگری از تبلیغات كوشش می كند تا مردان شیلیایی را به نزدن كراوات در اماكن در بسته ترغیب كند.

وزیر انرژی شیلی در توجیه كارزار تبلیغاتی ضد كراوات می گوید: راحت لباس پوشیدن و نزدن كراوات می تواند به کاهش مصرف دستگاههای تهویه مطبوع بینجامد  که این امر به کاهش مصرف برق و انرژی کمک خواهد كرد .

وی افزوده است كه بر اساس مطالعات صورت گرفته افزایش 1 تا 3 درجه ای دمای خانه ها و ساختمان های دولتی می تواند به كاهش 3 درصدی در مصرف انرژی بینجامد كه میزان این صرفه جویی 3 درصدی بیش از 10 میلیون دلار خواهد بود.

كراوات ، صرفه جویی ، مصرف انرژی

در این راستا دولت شیلی اقدام به تهیه تبلیغات تلویزیونی كرده است كه در این تبلیغات وزرا و مقام های دولتی شیلی در حال باز کردن کراوات های خود دیده می شوند . این مقام های دولتی شیلی در تیلیغات تلویزیونی ، مردم و کارمندان خود را هم تشویق به بازکردن کراوات می کنند.

گفتنی است پیش از این نیز در اسپانیا و ژاپن برای صرفه جویی در مصرف انرژی تشویق مردان به عدم استفاده از كراوات به عنوان یكی از راهكارها مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین امسال لی میون باك رییس جمهوری كره جنوبی نیز همزمان با آغاز فصل سرد در كشورش اعلام كرد كه دستگاه های حرارتی اتاق كارش در كاخ ریاست جمهوری در سئول را خاموش می كند و به جای آن با پوشیدن لباس های گرم تر در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد كرد .

هم اكنون در شیلی كه در نیمكره جنوبی قرار دارد فصل تابستان است و پیش بینی شده است دمای هوا در این فصل بالای 30 درجه باشد . شیلی از جمله كشورهایی در آمریكای جنوبی است كه تقریبا 100 درصد از نیازهای سوخت فسیلی خود را از خارج وارد می كند.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
صرفه جویی در انرژی با لباس شویی بدون برق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صرفه جویی در مصرف باتری موبایل



 

صرفه جویی در مصرف باتری موبایل

 

یکی از مشکلات تلفنهای همراه تمام شدن زود به زود باتری آنهاست. هم اکنون برای رفع این مشکل قصد داریم به شما چند ترفند فوق العاده را آموزش بدهیم که با رعایت آنها در مصرف باتری گوشی شما صرفه جویی شده و علاوه بر آن بر عمر باتری نیز افزوده می شود.

 

مواردی که با رعایت آنها در مصرف باتری گوشی صرفه جویی و عمر آن زیاد می شود:
1- تا وقتی باتری گوشی تخلیه کامل نشده -یعنی از نشانگر آن فقط 1 خط باقی مانده بود- آن را شارژ نکنید. همچنین در هنگام شارژ، آن را قطع نکنید و صبر کنید کاملأ شارژ شود. این مهمترین نکته در افزایش طول عمر باتری های قابل شارژ است.


2- اگر از بلوتوث استفاده نمی کنید آنرا خاموش کنید و تنها در مواقع مورد نیاز آن را روشن نمایید.


3- اگر در جاهایی مثل کوهستان هستید که گوشی تان آنتن نمی دهد، آن را خاموش کنید. چرا که گوشی برای یافتن اپراتور توان زیادی مصرف می کند.


4- مواردی مانند کمتر استفاده کردن از دوربین موبایل، ویبره، اینفرارد و امکانات مالتی مدیا نیز میتواند در کاهش مصرف باتری موثر باشد.