اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدور گذرنامه و ویزا در مرزها نداریم



اخبار,اخباراجتماعی,سردارحسن کرمی

فرمانده قرارگاه ظفر با بیان این مطلب که در مرزها صدور گذرنامه و ویزا نداریم، گفت: بنابر اطلاع‌رسانی قبلی، از مبدأ گذرنامه و ویزای زائران کنترل شده و زائرانی که این مدارک را به همراه نداشته باشند برای تهیه این مدارک هدایت می‌شوند.

سردار حسن کرمی فرمانده قرارگاه ظفر و یگان ویژه ناجا در مورد آ‌خرین وضعیت تردد زائران در مرزهای منتهی به کشور عراق اظهار داشت: در حال حاضر تردد زائران به صورت روان در حال انجام است.

فرمانده قرارگاه ظفر با بیان این مطلب که همراه داشتن گذرنامه و ویزا از مبدأ چک می‌شود، تصریح کرد: زائران اربعین حسینی باید با گذرنامه و ویزا به سمت مرزهای خروجی حرکت کنند چرا که طبق اطلاع‌رسانی قبلی داشتن گذرنامه و ویزا از مبدأ توسط پلیس راه کنترل خواهد شد.

این مقام ارشد یگان ویژه ادامه داد: افرادی که دارای گذرنامه یا ویزا نباشند نمی‌توانند ادامه مسیر دهند و برای دریافت گذرنامه یا ویزا هدایت می‌شوند.

سردار کرمی با بیان این مطلب که در مرزها گذرنامه و ویزا صادر نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در پلیس + 10 ایلام مراکزی برای صدور گذرنامه وجود دارد اما به زائران پیشنهاد می‌کنیم که قبل از حرکت به سوی مرزهای خروجی کشور حتماً گذرنامه و ویزای معتبر را به همراه داشته باشند تا خادمانشان در قرارگاه ظفر بتوانند خدمت‌رسانی بیشتری به آنها داشته باشند.

وی گفت: با توجه به زیرساخت‌های بهتر مرزهای شلمچه و چزابه به زائران پیشنهاد می‌کنیم برای تردد این مرزها را انتخاب کنند.

 

اخباراجتماعی - فارس


ویدیو مرتبط :
صدور گذرنامه برای زائرین کربلای معلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان صدور ویزا برای زائران را متوقف کرد



سازمان حج و زیارت اعلام کرد: در یک اقدام پیش بینی نشده از سوی مؤسسه ارائه خدمات عمره عربستان از مورخ 31خرداد ماه سیستم صدور ویزا را برای برخی از کشورهای اسلامی از جمله ایران متوقف کرد.

روابط عمومی سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای گفت: به اطلاع هم میهنان می رساند در یک اقدام پیش بینی نشده مؤسسه ارائه خدمات عمره عربستان از روز چهارشنبه مورخ 31 خرداد سیستم صدور ویزا و ارسال اطلاعات افراد برای اخذ ویزا را برای برخی از کشورهای اسلامی ازجمله جمهوری اسلامی ایران متوقف کرد.

لذا امکان صدور ویزا از آن تاریخ تاکنون میسرنگردیده است. شایان ذکراست که مقدمات اخذ ویزا، ارسال اطلاعات زائران از طریق مؤسسه مذکور است که به دلیل توقف صدور ویزا از تاریخ فوق الذکر امکان ارسال اطلاعات از سازمان حج و زیارت گرفته شده است.

در این اطلاعیه آمده است، اما کماکان برای آن دسته از افرادی که ویزا اخذ شده به صورت روزانه 4500نفر عملیات اعزام ،انجام می شود لکن ممکن است تاریخ اعزام با تغییراتی روبرو شود.

دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان درحال پیگیری موضوع است، و امیدواریم قبل از اتمام ویزاهای اخذ شده مشکل برطرف شود.../فارس