اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدقه 41 میلیاردی مردم در سال 94


معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران گفت: بیش از ۴۱۶ میلیارد ریال صدقه در سال ۹۴ توسط کمیته امداد استان تهران جمع آوری شده است.

خبرگزاری مهر: معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران گفت: بیش از ۴۱۶ میلیارد ریال صدقه در سال ۹۴ توسط کمیته امداد استان تهران جمع آوری شده است.

محمدهادی سیف با بیان این مطلب افزود: در مجموع سال گذشته ۴۱۶ میلیارد و ۹۹۳ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۲۳۹ ریال صدقه در استان تهران جمع آوری شده است، گفت: از این رقم، مبلغ ۱۴۵ میلیارد و ۵۹۶ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۹۸۰ریال از محل صندوق های کوچک و مابقی از محل صندوق های متوسط و بزرگ است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه ۶۶۹ هزار و ۲۷۱ صندوق در قالب صندوق های بزرگ، کوچک و متوسط در سطح استان تهران فعال است، گفت: سال گذشته نسبت به نصب و توزیع صندوق های صدقات نیز اقداماتی شده است، که در این مدت ۱۰۹ هزار و ۷۶۶ فقره مشترک برای صندوق های خانگی منازل جذب شده است.

وی در مورد مناطقی که بیشترین کمک های مردمی را در قالب جمع آوری صدقات داشته اند، بیان کرد: در سطح شهرستان ها به ترتیب ری، اسلامشهر ،شهریار و در سطح شهرستان تهران نیز کمیته امداد شمال شرق تهران بیشترین حجم کمک های مردمی از طریق پرداخت صدقه به صندوق های این نهاد را در سال ۹۴ داشتند.

سیف به هزینه کرد این صدقات اشاره کرد و گفت: این مبالغ صرف حل مشکلات مددجویان برای امور فرهنگی آموزشی، مسکن، تأمین جهیزیه، اشتغال، ایتام و محسنین، بهداشت و درمان پرداخت می شود.

وی همچنین به برنامه های این معاونت در سال ۹۵ اشاره و عنوان کرد: سامانه صدقه پیامکی با شماره #۸۸۷۷* برای تمامی مشترکان همراه اول و ایرانسل و رایتل راه‌اندازی شده است و شهروندان می‌توانند با تعیین کد شهرستان مورد در استان تهران، میزان صدقه خود را مشخص و به نیازمندان اهداء کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در سال ۹۵ صندوق های صدقات، الکترونیکی خواهند شد، افزود: متاسفانه به دلیل فرسودگی صندوق های صدقات در سطح شهر هر روز شاهد آسیب های جدی از جمله دستبرد به آنان هستیم که در این راستا به منظور بهینه سازی و افزایش بهره وری برنامه الکترونیکی کردن آنها را در دست اقدام داریم.


ویدیو مرتبط :
میخوای خدا صدقه تو قبول کنه؟!زرنگ باش!اینجوری صدقه بده!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم های میلیاردی سینمای ایران در سال 94


اگرچه در 6 ‌ماه اول سال، 10 فیلم فروش میلیاردی را در سینمای كشور تجربه كردند اما این رقم نسبت به سال گذشته كمی كاهش داشته است.