اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدای ساز و آواز در شهر طنین انداز شد


بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با اجرای 19 گروه موسیقی در 10 سالن تهران از امشب رسما آغاز می شود.

مهر: بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با اجرای 19 گروه موسیقی در 10 سالن تهران از امشب رسما آغاز می شود.

گروه های کر نامیرا در ساعت 18:30 و ارکستر سمفونیک رودکی درساعت 21 در تالار وحدت و گروه های کر آوای ماهان و کر فرهنگسرای سرو از ساعت 18:30 و کر دفتر موسیقی در ساعت 21 در سالن رودکی به اجرای برنامه می پردازند.

ارکستر مجلسی چنگ در نخستین شب جشنواره، در فرهنگسرای ارسباران اجرای برنامه دارد و بعد از آن در ساعت 21  شب تار با اجرای پویان بیگلر برگزارمی شود و در سالن اندیشه نیز گروه موسیقی پارس نظر به اجرای برنامه می پردازد.

گروه های بازار بلو و رونین (از سوئد و سوئیس) که از گروه های خارجی جشنواره امسال هستند در نخستین اجرای خود در تالار ایوان شمس و در ساعت 18:30 و ساعت 21 کنسرت برگزار می کنند.

گروه خنیا در بخش موسیقی بانوان در فرهنگسرای نیاوران و از ساعت 16 اجرای برنامه خواهد داشت و سپس گیتار نوازی کلاسیک دانشجویان و تکنوازی گیتار به ترتیب در ساعت 18:30 و 21 در این فرهنگسرا اجرا می شود.

گروه موسیقی میراث در تئاتر شهر وگروه های چکاوک گرگان و عرفان کهن در پژوهشکده فرهنگ و هنر و چهار فصل اهواز و آنسامبل مارتینو در سالن سوره برنامه دارند.

و اما نخستین اجرای بخش جنبی موسیقی پاپ در نخستین شب جشنواره که با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شده به طوری که در دو نوبت 18:15 و 21:45 و در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود به کنسرت احسان خواجه امیری اختصاص دارد.

اولین برنامه بخش پژوهشی جشنواره نیز امروز صبح با موضوع بررسی سازهای چگور و جرره در خانه هنرمندان برگزار شد.


ویدیو مرتبط :
شعار مرگ بر آمریکا در شهر گیوی طنین انداز شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طنین صدای شوالیه آواز ایران بر سر مزار مولانا


شوالیه آواز ایران در آستانه سفر به قونیه گفت: این كنسرت‌، هدیه‌ی كوچكی برای شیفتگان مولانا است.

شوالیه آواز ایران در آستانه سفر به قونیه گفت: این كنسرت‌، هدیه‌ی كوچكی برای شیفتگان مولانا است.

شهرام ناظری درباره‌ی اجرایی كه 22 و 24 آذرماه ( 13 و 15 دسامبر) در شهر قونیه دارد . توضیح داد: این كنسرت هدیه كوچكی برای شیفتگان و عاشقان حضرت مولانا است و به طور كاملا رایگان برگزار می‌شود.



این خواننده ادامه داد: قطعاتی كه در این كنسرت اجرا می‌شوند همگی از اشعار مولانا هستند و یك قطعه نیز با كلامی از حافظ خوانده می‌شود تا از اشعار این هنرمند نیز یادی كنیم.

 حسین پرنیا(سنتور)،‌فرید الهامی(شورانگیز)، صابرنظرگاهی(تار)، سعیدنایب محمدی(عود)، فرهاد صفری(دف و زروان)،‌یونس پاك نژاد(كمانچه) و شهرام مهدی(دف) شهرام ناظری را در این كنسرت همراهی‌ می‌كنند.

منبع: ایسنا