اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صحبت های جالب ناطق نوری درباره غیبت


غیبت نکنید که فلانی خورد و برد و بعد که سوال می‌‎شود از کجا می‌دانی، پاسخ داده ‌شود که «من هم شنیده‌ام؛ برو تحقیق کن.» مراقب باشید که نمی‌توان حق‌الناس را جبران کرد.

علی اكبر ناطق نوری در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی افزود: تدبر و تامل در قرآن، انسان را تكان می‌دهد. در عین این تامل و تدبر، باید به احکام قرآن عمل کرد؛ چراکه حضرت علی(ع) هشدار می‌دهد که مبادا دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند.

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با بیان اینكه با خواندن قرآن، به وعده‌های خدا امیدوار شوید و به احکام آن عمل کنید، توصیه كرد: غیبت نکنید که فلانی خورد و برد و بعد که سوال می‌‎شود از کجا می‌دانی، پاسخ داده ‌شود که «من هم شنیده‌ام؛ برو تحقیق کن.» مراقب باشید که نمی‌توان حق‌الناس را جبران کرد.

علی اكبر ناطق نوری در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی افزود: تدبر و تامل در قرآن، انسان را تكان می‌دهد. در عین این تامل و تدبر، باید به احکام قرآن عمل کرد؛ چراکه حضرت علی(ع) هشدار می‌دهد که مبادا دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند.

وی تصریح کرد: به بركت انقلاب اسلامی مفاهیم پربار قرآنی مانند قرائت، حفظ، فهم و تدبر این كتاب آسمانی در سطح كشور گسترش یافته است و نقش مقام معظم رهبری در تحقق این امر مهم بسیار موثر و كارساز بوده است. وی ادامه داد:‌ رهبر معظم انقلاب در قرائت، حفظ، فهم و تدبر در قرآن در مشهد نقش خاصی داشتند.

منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
صحبت های شنیدنی ناطق نوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلایل غیبت ناطق نوری


مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس، دلایل غیبت حجت‌الاسلام ناطق نوری در اجلاس بین‌المجالس اسلامی را اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس، دلایل غیبت حجت‌الاسلام ناطق نوری در اجلاس بین‌المجالس اسلامی را اعلام کرد.

روزنامه خراسان نوشت: حسین شیخ‌الاسلام شامگاه گذشته در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در این‌باره اظهار کرد: حجت‌الاسلام ناطق نوری به عنوان یکی از پایه‌گذاران کنفرانس بین‌المجالس اسلامی همواره به این کنفرانس دعوت می‌شد.

وی افزود: اما سخنرانی ایشان در اجلاس اندونزی دچار چالش جدی شد و تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به آن عکس‌العمل شدیدی نشان دادند.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: در همان اجلاس و پس از اعتراض این کشورها تصویب شد که از آن به بعد نام سخنرانان باید به تایید برسد و در همان اجلاس تصویب شد که آقای ناطق نوری در فهرست سخنرانی نباشد.

وی افزود: در نهمین کنفرانس قبل از شروع اجلاس برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به طور صریح و یا پنهانی به آقای لاریجانی این پیام را رساندند که اگر آقای ناطق نوری در اجلاس حضور داشته باشد جلسه را ترک خواهند کرد.

 بر این اساس برنامه‌ریزی شد تا در ضیافت شامی که از سوی لاریجانی ترتیب داده می‌شود از پایه‌گذاران این کنفرانس تقدیر شود و در آنجا آقای ناطق نوری سخنرانی کند اما ایشان علاوه بر غیبت در اجلاس افتتاحیه در مراسم شام نیز حاضر نشدند.