اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صالحی در مورد بتون ریزی در رآکتور اراک: چاله رآکتور سالم می ماند



اخبار,اخبار سیاسی,بتون ریزی در رآکتور

صالحی با تاکید بر اینکه در مخزنی که در می آوریم نه در چاله رآکتور اراک بتن ریخته می شود، تصریح کرد: گنبد و قلب که اصل رآکتور است، در چاله قرار دارد. رییس سازمان انرژی اتمی ایران با رد شایعاتی مبنی بر این که مقرر شده بر اساس مفاد برجام داخل چاله رآکتور اراک بتون ریزی شود، گفت: چاله رآکتور به نوعی قلب آن محسوب شده و به هیچ وجه صدمه ای نخواهد دید و سالم می ماند بلکه مخزن فولادی داخل ان خارج و ان مخزن بتون ریزی می شود.

علی اکبر صالحی در گفتگو با خانه ملت با بیان اینکه جان کری به اشتباه در مورد رآکتور اراک گفته بود که در جایی که رآکتور برداشته می شود بتن ریخته می شود، گفت: اگر در رآکتور بتن ریخته شود دیگر رآکتوری باقی نمی ماند.

وی با تاکید بر اینکه مخزن فولادی که از داخل چاله در می آوریم جای دیگری می گذاریم، افزود: چند کار می توان روی این مخزن فولادی انجام داد از جمله یا  آن را ببریم یا داخل آن سیمان بریزیم که آنها مطمئن شوند که دیگر نمی خواهیم آن را باز گردانیم.

صالحی با تاکید بر اینکه در مخزنی که در می آوریم نه در چاله رآکتور اراک بتن ریخته می شود، تصریح کرد: گنبد و قلب که اصل رآکتور است، در چاله قرار دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با رد شایعاتی مبنی بر این که مقرر شده بر اساس مفاد برجام داخل چاله رآکتور اراک بتون ریزی شود، گفت: چاله رآکتور به نوعی قلب آن محسوب شده و به هیچ وجه صدمه ای نخواهد دید و سالم می ماند بلکه مخزن فولادی داخل ان خارج و ان مخزن بتون ریزی می شود.

اخبار سیاسی - خانه ملت


ویدیو مرتبط :
سرانجام رآکتور آب سنگین اراک در برجام!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صالحی: چاله رآکتور اراک سالم می‌ماند


رییس سازمان انرژی اتمی ایران با رد شایعاتی مبنی بر این که مقرر شده بر اساس مفاد برجام داخل چاله رآکتور اراک بتون ریزی شود، گفت: چاله رآکتور به نوعی قلب آن محسوب شده و به هیچ وجه صدمه‌ای نخواهد دید و سالم می‌ماند، مخزن فولادی داخل آن خارج و آن مخزن بتون ریزی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان انرژی اتمی ایران با رد شایعاتی مبنی بر این که مقرر شده بر اساس مفاد برجام داخل چاله رآکتور اراک بتون ریزی شود، گفت: چاله رآکتور به نوعی قلب آن محسوب شده و به هیچ وجه صدمه‌ای نخواهد دید و سالم می‌ماند، مخزن فولادی داخل آن خارج و آن مخزن بتون ریزی می‌شود.

علی اکبر صالحی با بیان اینکه جان کری به اشتباه در مورد رآکتور اراک گفته بود که در جایی که رآکتور برداشته می‌شود بتن ریخته می شود، گفت: اگر در رآکتور بتن ریخته شود دیگر رآکتوری باقی نمی ماند.

وی با تاکید بر اینکه مخزن فولادی که از داخل چاله در می‌آوریم جای دیگری می‌گذاریم، افزود: چند کار می‌توان روی این مخزن فولادی انجام داد از جمله یا آن را ببریم یا داخل آن سیمان بریزیم که آنها مطمئن شوند که دیگر نمی خواهیم آن را باز گردانیم.

صالحی با تاکید بر اینکه در مخزنی که در می‌آوریم نه در چاله رآکتور اراک بتن ریخته می‌شود، تصریح کرد: گنبد و قلب که اصل رآکتور است، در چاله قرار دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با خانه ملت ضمن رد شایعاتی مبنی بر این که مقرر شده بر اساس مفاد برجام داخل چاله رآکتور اراک بتون ریزی شود، گفت: چاله رآکتور به نوعی قلب آن محسوب شده و به هیچ وجه صدمه‌ای نخواهد دید و سالم می‌ماند. مخزن فولادی داخل آن خارج و آن مخزن بتون ریزی می‌شود.