اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صالحی: خبرنگاران پادشاهان بی‌تاج و تخت دنیای جدید هستند



اخبار,اخباراجتماعی ,سازمان انرژی اتمی

رئیس سازمان انرژی اتمی خطاب به خبرنگاران گفت: شما خبرنگاران پادشاهان بی‌تاج و تخت دنیای جدید و پیش قراولان حرکت در مسیر آزادی مشروع هستید. شمایید که می‌توانید جلوی نشر فساد را بگیرید.

به گزارش ایسنا  علی اکبر صالحی در نخستین نشست روزنامه نگاران نیازهای حرفه‌ای و مسائل اجتماعی که شب گذشته برگزار شد ضمن ارج نهادن مقام شهدای رسانه اظهار کرد: ما در سرزمین شهدا زندگی می‌کنیم و اگر ایثار شهدا نبود نمی‌توانستیم اینچنین در عرصه بین الملل عرض اندام کنیم.

وی افزود: به این موضوع که خبرنگاری از کجا شروع شده فکر می‌کردم و به آیه شریفه «نون و القلم» رسیدم. خداوند به قلم و آنچه نوشته می‌شود قسم یاد می‌کند. می‌گویند معلمی شغل انبیاست و شاید بتوان گفت پیام‌رسانی هم شغل انبیاست و رسول به معنی پیام‌رسان است. اولین پیام‌رسانی از آسمان به زمین بود و گویی خبررسانی همزاد انسان است و انسان بدون تبادل پیام گویی معنا و مفهوم ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اولین پیامی که بشر از آسمان دریافت کرد مفهوم زندگی را برای او تبیین کرد گفت: پس از آن پیام‌رسانی میان آحاد جامعه شروع شد و ما پیام‌رسانی را نیز شغل انبیا می‌دانیم. در طول تاریخ پادشاهان، فاتحان و حاکمان برای تبلیغ جایگاه خود کتیبه‌ها و فتح نامه‌ها نوشتند.

صالحی با تاکید بر اینکه یک خبرنگار و یک متولی رسانه باید دارای ابعاد گوناگون باشد گفت: یک خبرنگار باید یک روانشناس، یک جامعه شناس، یک تاریخدان و یک ادیب باشد تا بتوان به او عنوان یک خبرنگار و متولی موفق رسانه را اطلاق کرد.

وی افزود: خبرنگاری یک امر حرفه‌ای جدی است. ما باید به این جنبه حرفه‌ای بودن خبرنگاری توجه کنیم علاوه بر این باید گفت که خبرنگاری پیش از آنکه یک حرفه اکتسابی باشد باید یک حرفه ذاتی باشد؛ همانند مشاغلی چون نقاشی، سیاست مداری و جراحی.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه امروز با پیشرفت محیر العقول وسایل ارتباط جمعی که انفجار اطلاعات را رقم زده است روبرو هستیم گفت: جمع کردن این اطلاعات هم خود یک امر مشکل است. قدرت رسانه همانند قدرت نظامی است. کشوری که قدرت نظامی قابل قبولی داشته باشد قطعا کشورهای دیگر حواسشان را جمع می‌کنند. رسانه هم اینگونه است و آنچنان قدرتی دارد که می‌تواند انسجام داخلی و مصون سازی خارجی را تضمین کند.

صالحی ادامه داد: شما خبرنگاران پادشاهان بی تاج و تخت دنیای جدید و پیش قراولان حرکت در مسیر آزادی مشروع هستید. شمایید که می‌توانید جلوی نشر فساد را بگیرید. همواره کسانی هستند که نمی‌خواهند یک کشور انسجام لازم را داشته باشد و شایعاتی را جاری و ساری می‌کنند. شما می‌توانید جلوی این شایعات مخرب را بگیرید. اساس شایسته سالاری را جاری و از فعالیت شیادان، چاپلوسان و دغلکاران جلوگیری کرده و با مراجعه به سوابقشان آنها را به جامعه معرفی کنید.

وی با بیان اینکه بسیاری هستند که با شیادی و دغلکاری بالا می‌آیند گفت: معمولا درخت پربار افتاده است اما آن کس که می‌گوید بنده چنین و چنانم و خودستایی می‌کند را باید مراقبت کرد. شما باید سریع به دنبال سوابق این فرد بروید و در نهایت متوجه خواهید شد که ریگی به کفش دارد. شما هستید که می‌توانید اخلاق جامعه را در بستر صحیح هدایت کنید.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود:‌ اگر فساد و تباهی را مانند برف در نظر بگیریم گردش آزاد اطلاعات به مثابه تابش آفتاب تابستانی خواهد بود. باید به دنبال گردش آزاد اطلاعات در چارچوب قوانین باشیم. یقینا شما یکی از عناصر شایسته، مقتدر و توانمند در حراست از منافع ملی و حاکمیتی هستید.

 اخبار سیاسی - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
بازی تاج و تخت در دنیای فوتبال !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاج تخت‌های شیک و منحصر به فرد



 

شما با تغییر تاج تختان می‌توانید براحتی هم تغییر دکوراسیون دراتاق خوابتان دهید و هم جلوه‌ای منحصر به فرد و شخصی در اتاقتان ایجاد کنید. این تاج تخت‌ها بسیار ارزان قیمت و شیک می باشند و از انتخاب آنها پشیمان نخواهید شد.


1. روستایی و شیک:

 

تاج تخت‌های شیک و منحصر به فرد

 

آیا تا بحال به این فکر کرده‌اید که 2 قاب پنجره برای تاج تخت شما می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد؟ برای دست یافتن به این ظاهر زیبا باید به دنبال قاب پنجره‌ای باشید که تقریبا به اندازه پهنای تشکتان می‌باشد. پس از تهیه قاب‌ها شیشه‌های آن را خارج کرده و به اندازه آنها تخته سه لایی نازک یا تخته فیبر تهیه کنید. پارچه‌های با طرح و رنگ دلخواهتان را بیابید و به اندازه تخته‌ها ببرید درانتها پارچه‌ها را به تخته بچسبانید و درجای شیشه‌ها نصب کنید.(در مباحث بعدی دکوراسیون این اتاق به صورت کامل شرح داده خواهد شد.)

 

2. طرحی ساده و جالب:


تاج تخت‌های شیک و منحصر به فرد

 


اگر سطح تاج تختان صاف و یکدست و بدون طرح است، می‌توانید اندکی تغییر در آن ایجاد کنید. به این ترتیب که همانند شکل، روی سطح چوبی تاج تخت، نقوش جالب را چنان که باد آنها را به حرکت در آورده، روی تاج تخت بچسبانید. دراین تاج تخت موتیف های برگ شکل رنگارنگ از سمت راست تاج تا روی دیوار کشیده شده است. برای به کار بردن برچسب های ظریف توجه به چند نکته ضروری است. باید توجه کنید که شما می‌توانید یک بار تنها جای برچسب را انتخاب کنید. پوست پشتی برچسب را به آرامی جدا کرده و سپس آن را توسط یک کارت اعتباری به آرامی روی محل موردنظرتان بچسبانید.

 

3. صفحه نمایش ستاره‌ای:


تاج تخت‌های شیک و منحصر به فرد

 


توسط یک صفحه فلزی خوش ترکیب و زیبا می‌توانید یک تاج تخت شیک تهیه کنید. به این ترتیب که ابتدا جای تخت را مشخص کرده؛ سپس به اندازه صفحه فلزیتان یک رنگ ساده و یکدست روی دیوار نقاشی کنید. سپس صفحه فلزی با نقوش گردان را روی آن نصب کنید. این کار باعث می‌شود که صفحه فلزی زیباتر به نظر رسد.

 

4. قاب های پارچه‌ای:


تاج تخت‌های شیک و منحصر به فرد

 


شما می توانید با چند دستمال گلدوزی شده زیبا، یک تاج زیبا و منحصر به فرد برای تختتان ایجاد کنید. ابتدا دستمال‌های دست‌دوز با طرح مطلوبتان را انتخاب کنید و سپس آنها را با یک قاب نازک قاب کنید. در این تصویر از 8 قاب پارچه‌ای استفاده شده است، شما می‌توانید تعداد بیشتری را انتخاب کنید. یک رنگ عالی برای دیوار اتاقتان انتخاب کنید تا به عنوان یک قاب بزرگ برای تاج تختتان عمل کند.

 

5. بالشتکی بزرگ:


تاج تخت‌های شیک و منحصر به فرد

 


برای داشتن یک تاج تخت روکش شده، که برای تکیه دادن به آن و مطالعه کردن بسیار مناسب است، می‌توانید از یک تشک نیمکت استفاده کنید. این تشک بزرگ توسط چند ربان به یک آرک بالای در، که به بالای تخت نصب شده است و دارای چندین قلاب می‌باشد گره زده شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ربانها را به بالای تشک بدوزید و به قلاب محکم گره کنید. برای جلوه بهتر از تشک‌های دکمه‌دار استفاده کنید.

 

6. یک تاج تخت بسیار بلند:


تاج تخت‌های شیک و منحصر به فرد

 


توسط یک چهارچوب و یک پارچه کرباسی طرح دار ارزان قیمت یک تاج تخت زیبا برای تختتان تهیه کنید. پارچه طرح‌دار را روی چهار چوب محکم بکشید، برای ثابت شدن آن از منگنه تفنگی کمک بگیرید و در پشت کار آن را محکم کنید. این بوم ساده طرح‌دار زیبا می تواند با تغییر روتختی و یا دکوراسیون اتاق به راحتی جای خود را به یک پارچه کرباسی هماهنگ با فضا عوض کند.

 

7. توهمی زیبا:


تاج تخت‌های شیک و منحصر به فرد

 


تنها می‌توانید با استفاده از خلاقیت و هنرتان بدون اینکه خرجی کنید یک تاج تخت زیبا برای تختتان ایجاد کنید. دراین تصویر با پیروی از نقش یک تاج تخت آهنی منقوش، طرح آن روی دیوار کشیده شده است. شما این تاج تخت را دارید بدون اینکه به شما آسیبی برساند. می‌توانید از شابلون ها هم برای نقاشی روی دیوار استفاده کنید.

 

8. ساده و شیک:


تاج تخت‌های شیک و منحصر به فرد

 


برای تغییر تاج تخت شکل‌دار ساده‌تان می‌توانید این کار را انجام دهید. یک تخته چوبی را مانند شکل اصلی تاج تخت اما کوچکتر ببرید. روی آن را توسط یک پارچه کتانی پوشش دهید و درپشت تخته محکم کنید، سپس روی تاج تختتان نصب کنید.

 

منبع : dekore20.mihanblog