اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صالحی به یورو نیوز: موسوی و کروبی آزاد هستند



 

 

صالحی به یورو نیوز: موسوی و کروبی آزاد هستند

 

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه اجلاس حقوق بشر در ژنو و در پاسخ به سوال خبرنگار یورونیوز که پرسید آیا ایران رهبران مخالفان را زندانی کرده است یا نه؟، گفت:چنین موضوعی صحت ندارد و آقایان موسوی و کروبی آزاد هستند.

در عین حال رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: "هیچ کشوری اجازه مداخله در امور داخلی کشور ما را ندارد و نخواهد داشت. مسائلی که مربوط به افراد مطرح می‌شود در چارچوب حقوقی و توسط مقامات قضایی رسیدگی خواهد شد..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
چرا موسوی و کروبی محاکمه نمی شوند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موسوی و کروبی آزاد شده اند و هر جا که خواستند می روند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

موسوی و کروبی آزاد شده اند و هر جا که خواستند می روند/ عسگراولادی یک سال وقت خواسته تا همه را از شرّ "سران فتنه" خلاص کند

عصر ایران- اظهارت اخیر حبیب الله عسگراولادی شرایط خاصی را در فضای اصولگرایی و مخصوصا موتلفه به وجود آورده است. اظهاراتی که پدر معنوی موتلفه درباره موسوی و کروبی اظهار کرده است، موجی از نارضایتی‌ها در میان جناح اصولگرا را موجب شده و هر کس به نوعی به این چهره برجسته جریان راست معترض است.

اما جعفر شجونی عضو مشترک موتلفه و جامعه روحانیت مبارز در این باره می گوید:«آقای عسگراولادی دنبال این رفته تا بتواند آن‌ها را راضی به توبه کند. به همین دلیل اظهارات اخیر را مطرح کرده است تا شاید فتح بابی شود.»گفت و گوی کوتاه عصرایران با شجونی را بخوانید:

*ظاهرا اصولگرایان از دست آقای عسگراولادی ناراحت هستند؟

ایشان یکی از بزرگان اصولگرایی و همچنین دلسوز نظام هستند، با توجه به شرایط پیش آمده حالا آقای عسگراولادی دنبال این رفته تا بتواند آن‌ها را راضی به توبه کند.به همین دلیل اظهارات اخیر را مطرح کرده است تا شاید فتح بابی شود. طبیعی است که ایشان برای رفع فتنه چنین کارهایی را انجام بدهد.

*برای رفع فتنه؟

بله. نکند شما به فتنه گریزی آقای عسگراولادی شک دارید که از حرف من تعجب می‌کنید! ایشان به عنوان یکی از ریش سفیدان اصولگرایی هدف مشخصی به نام آرامش کشور دارد که برای تحقق آن هر کاری که لازم باشد، انجام خواهد داد.

* پس چرا با هجمه‌ای از انتقاد و اعتراض اوصلگرایان مواجه شده است؟

چه اعتراضی؟ اینکه اشخاص نظر خود را درباره اظهارات کسی بگویند باید گفت اعتراض؟

*حتی خبر رسید که موتلفه در فکر جدا سازی ایشان است.

موتلفه تا به حال سکوت کرده است و به همین دلیل این حرفهایی که شما می‌زنید را من به حساب این می‌گذارم که دنبال حاشیه سازی برای موتلفه‌ای‌ها و آقای عسگراولادی هستید.

*اینکه اصولگرایان به اظهارات عسگراولادی در خصوص موسوی و کروبی اعتراض دارند، چه ارتباطی به حاشیه سازی دارد؟

حالا که نظام موسوی و کروبی را آزاد کرده است، این حرف‌ها بی‌مورد است. آن‌ها خیلی وقت است که آزاد شده‌اند و به هر جا که دوست دارند، می‌روند و رفت و آمد طبیعی خود را دارند و به طور دائم با خانواده‌هایشان دیدار می‌کنند و نظام چون نگران امنیتشان است، از آن‌ها به خوبی مراقبت می‌کند تا از هجوم مردمی که از دستشان عصبانی هستند در امان بمانند.

البته به نظر من رفتار با آن‌ها اشتباه بود و باید از اول محاکمه می‌شدند تا قانون جوابشان را بدهد. البته حکومت مصلحت دانسته آن‌ها را محاکمه نکند و در شرایط فعلی بمانند.البته باید گفت که تقصیر از خودشان است که بیانیه می‌دادند و سعی می‌کردند مردم را علیه نظام بشورانند.

*راست است که جوانان موتلفه خواستار جدایی عسگراولادی هستند و پا به سن گذشته‌ها ترجیح شان سکوت است؟

ما سکوت کردیم و منتظر این هستیم تا بتواند آقای عسگراولادی برنامه‌هایش را پیگیری کند.

*چه برنامه‌هایی؟

خودش اینطور گفته است یکسال زمان می‌خواهد تا کاری کند که همه از شرّ سران فتنه خلاص شوند. به همین دلیل سعی داریم تا با او مماشات کنیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

*البته آقای ترقی احتمال جدایی عسگراولادی از موتلفه را بعید ندانسته بود.

شما چرا اصرار دارید که موتلفه را به جان چهره معتبری چون عسگراولادی بیاندازید.

*من نقل قول کردم آقای شجونی!خودشان این طور حرف می زنند.

ببینید! مسالی مطرح می‌شود و هر کس به هر حال نظری دارد. مهم این است که موسوی و کروبی سران فتنه هستند و مقصر اصلی اتفاقات سال ۸۸ هستند.

*البته آقای عسگر اولادی آمریکا و اسراییل را سران فتنه خوانده بودند.

اگر بخواهیم با مطرح کردن آمریکا بگوییم که آن‌ها هیچ تقصیری ندارند، پس باید بگوییم که صدام هم در جنگ با ایران هیچ نقشی نداشت، چون همه دنیا می‌دانند که عراق با تحریک آمریکا و همپیمانان غربی‌اش تهاجم به جمهوری اسلامی را شروع کرد./عصرایران