اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«صادق خان» جواب ترامپ را داد


صادق خان، شهردار مسلمان لندن می گوید: نمی‌پذیرم که ترامپ "جاهل" مرا مستثنی کند.

خبرگزاری ایسنا: صادق خان، شهردار مسلمان لندن می گوید: نمی‌پذیرم که ترامپ "جاهل" مرا مستثنی کند.

پس از آن که دونالد ترامپ گفت، برای شهردار جدید لندن که یک مسلمان است برای ورود به آمریکا استثنا قائل می‌شود، این شهردار حرف‌های ترامپ را درباره مستثنی کردنش برای ورود به آمریکا بی‌اهمیت دانست و او را متهم به داشتن "دیدگاهی جاهلانه" درباره اسلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری احتمالی حزب جمهوری‌خواه آمریکا به دنبال انتخاب شدن صادق خان، به عنوان اولین شهردار مسلمان در شهر لندن به نیویورک تایمز گفت، از این که وی به عنوان شهردار لندن انتخاب شده خوشحال است و این یک اتفاق بسیار بسیار خوب است.

با این حال شهردار جدید لندن در پاسخ به این حرف‌های ترامپ او را مورد انتقاد قرار داده و نسبت به آنچه که "دیدگاه جاهلانه" ترامپ درباره اسلام خواند و این که دیدگاه‌های وی می‌تواند هم امنیت انگلیس و هم امنیت آمریکا را به خطر بیندازد، هشدار داد.

صادق خان گفت: مساله تنها مربوط به من نیست بلکه به دوستان، خانواده‌ام و هر کسی که دارای پیشینه‌ای مشابه من در هر جای جهان است هم مربوط می‌شود. من این استثنا از سوی فردی که جاهل به اسلام است نمی‌پذیرم.

ترامپ در مصاحبه خود با نیویورک تایمز در پاسخ به این که با توجه به طرح جنجالی وی برای ممنوع کردن ورود مسلمانان به اروپا وضعیت صادق خان چگونه خواهد بود، گفته بود: همواره استثناهایی نیز وجود دارد.

ترامپ به رغم دیدگاه‌های جنجالی‌اش در مخالفت با مسلمانان گفت که از انتخاب صادق خان به عنوان اولین شهردار مسلمان لندن خوشحال است.

با این حال صادق خان در واکنش به حرف‌های ترامپ گفت: دیدگاه جاهلانه دونالد ترامپ درباره اسلام می‌تواند امنیت کشور ما و هم کشور آنها را به خطر بیندازد. این دیدگاه‌ها می‌توانند باعث منزجر کردن مسلمانان در سراسر جهان شده و بهانه دست افراطگران دهند.

وی افزود: دونالد ترامپ و اطرافیان او فکر می‌کنند که ارزش‌های لیبرال غربی با جریان اصلی اسلام ناسازگار است در حالی که شهر لندن خلاف این تفکر را ثابت کرده است.


ویدیو مرتبط :
جواب اوباما به دونالد ترامپ که او را یک مسلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دونالد ترامپ: صادق خان، بی ادب است


نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی درباره «احمقانه» خواندن مواضعش از سوی نخست‌وزیر انگلیس گفت که به حرف‌های دیوید کامرون اهمیتی نمی‌دهد.

خبرگزاری فارس: دونالد ترامپ در واکنش به اظهارنظر اخیر نخست‌وزیر انگلیس درباره این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که اهمیتی به اظهارات دیوید کامرون نمی‌دهد.

روز انتخابات شهرداری‌ها و شوراها در انگلیس، از دیوید کامرون درباره اظهارنظر قبلی او در خصوص موضع دونالد ترامپ نسبت به مسلمانان سوال شد.

نخست‌وزیر انگلیس که پیشتر ایده ترامپ برای ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را «احمقانه» و «اشتباه» خوانده بود، تاکید کرد که تغییری در نظرش ایجاد نشده و قصدی برای عذرخواهی بابت این اظهارنظر ندارد.

حالا دونالد ترامپ در مصاحبه با «آی تی وی نیوز» در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر نخست‌وزیر انگلیس گفت که من به حرف‌های دیوید کامرون اهمیتی نمی‌دهم.

نامزد پیشتاز جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا همچنین تاکید کرد که «به نظر می‌رسد که ما رابطه خیلی خوبی نخواهیم داشت».

از دونالد ترامپ درباره اظهارنظرهای اخیر «صادق خان» شهردار جدید پایتخت انگلیس و مخالفت او با مواضع نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا هم سوال شد.

شهردار لندن ضمن مخالفت شدید با مواضع ترامپ به ویژه اظهارنظرش برای ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا گفت که چینن نظراتی آمریکا و همچنین کشورهایی مانند انگلیس را به خطر می‌افکند.

صادق خان همچنین اظهارنظر ترامپ که گفته بود شهردار لندن می‌تواند از شمول ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا مستثنی شود، را رد کرد.

حالا ترامپ با بیان آنکه اظهارات صادق خان را فراموش نخواهد کرد،‌افزود شهردار جدید لندن «خیلی بی ادب» است.