اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صادرات نفت ونزوئلا به چین ۶۰ درصد افزایش یافت



صادرات نفت ونزوئلا به چین ۶۰ درصد افزایش یافت

فارس: وزیر نفت و انرژی ونزوئلا اعلام کرد میزان صادرات نفت این کشور به بازار چین از ابتدای 2012 تاکنون بیش از 60 درصد رشد داشته و به 640 هزار بشکه در روز رسیده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی فرانس پرس، رافائل رامیرز تاکید کرد، میزان صادرات نفت این کشور به بازار چین از ابتدای امسال تا کنون بیش از 60 درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش ، افزایش صادرات نفت ونزوئلا به چین بخشی از تلاش این کشور برای کاهش وابستگی به بازار نفت آمریکا به شمار می رود . بر این اساس ، رامیرز تصریح کرد میزان صادرات نفت خام ونزوئلا به چین از ابتدای امسال تا کنون به بیش از 640 هزار بشکه در روز رسیده است . هفته گذشته هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا از سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری بانک توسعه چین در پروژه های زیر ساختی ونزوئلا خبر داده بود . مهمترین بخش این سرمایه گذاری در پروژه های انرژی، ساخت مسکن و پروژه های صنعتی هزینه خواهد شد .

ونزوئلا قصد دارد میزان صادرات نفت خود به چین را به بیش از یک میلیون بشکه در روز برساند . این رقم معادل صادرات کنونی نفت ونزوئلا به آمریکا است . رامیرز افزود افزایش تولید نفت ونزوئلا در میدان نفتی اورینوکو موجب شده تا ظرفیت صادرات نفت این کشور به بازارهای بین المللی افزایش یابد .

بر اساس آمارهای رسمی وزارت نفت ونزوئلا میزان تولید نفت این کشور به حدود 3 میلیون بشکه در روز می رسد . این رقم از سوی اوپک 2.3 میلیون بشکه در روز اعلام شده است . اوپک در گزارش سال 2011 میلادی خود اعلام کرد میزان ذخایر نفت خام ونزوئلا به بیش از 296.5 میلیارد بشکه رسیده و این کشور با پیشی گرفتن بر عربستان بزرگترین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد ./فارس

 


ویدیو مرتبط :
افزایش صادرات نفت ایران به چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صادرات نفت ایران به چین 24 درصد افزایش یافت



صادرات نفت ایران به چین , صادرات نفت

صادرات نفت ایران به چین 24 درصد افزایش یافت

صادرات نفت ایران به چین در ماه سپتامبر نسبت به دوره مشابه سال قبل 24 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، آمار رسمی گمرک چین امروز دوشنبه نشان داد: صادرات نفت ایران به چین در ماه سپتامبر با 24 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل به 475 هزار و 521 بشکه در روز رسید.

صادرات نفت ایران به چین در ماه سپتامبر همچنین نسبت به ماه اوت که 436 هزار و 300 بشکه در روز بود 9 درصد افزایش یافته و متوسط واردات چین از ایران در سال جاری تاکنون بالاتر از رقم هدفگذاری غیررسمی برای سال 2013 قرار گرفت.

چین و دیگر وارد‌کنندگان آسیایی نفت ایران برای معافیت از تحریمهای مالی آمریکا باید به صورت دائم واردات خود از ایران را کاهش دهند.

معافیت شش ماهه چین، هند و کره جنوبی از تحریم‌های مالی آمریکا در اوایل دسامبر تمدید خواهد شد، اگرچه مشخص نیست که بهبود احتمالی روابط ایران و آمریکا روی تمدید این معافیت‌ها چه تاثیری خواهد داشت. ژاپن در اوایل سپتامبر برای شش ماه دیگر از این تحریم‌ها معاف شد.

چین به عنوان بزرگ‌ترین مشتری نفت ایران در 9 ماه اول امسال 16 میلیون و 10 هزار تن(428 هزار و 160 بشکه در روز) نفت از ایران وارد کرده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 1.4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

این رقم بالاتر از سقف حداکثری غیررسمی 416 هزار و 400 بشکه در روز برای سال 2013 است.

مقامات چینی اواخر سال گذشته تخمین زدند که پالایشگاه‌های این کشور واردات نفت از ایران را در سال جاری پنج تا 10 درصد کاهش خواهند داد. متوسط واردات نفت چین از ایران در سال 2012، 438 هزار و 450 بشکه در روز بود.

براین اساس، متوسط واردات نفت چین از ایران برای سال 2013 باید بین محدوده‌ 394 هزار و 600 تا 416 هزار و 400 بشکه در روز باشد تا این هدف‌گذاری محقق شود.

دولت اوباما اعلام کرده به رقم امیدواری‌ها برای روابط بهتر بین تهران و واشنگتن مدتی زمان می‌برد تا هرگونه کاهش تحریم‌ها علیه صادرات نفتی و نظام بانکی ایران صورت بگیرد.

ایران در ماه سپتامبر در مجموع 7.6 درصد نفت مورد نیاز چین را که به رکورد جدید شش میلیون و 250 هزار بشکه در روز رسید، تامین کرده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که چین با پیشی‌ گرفتن از آمریکا لقب بزرگ‌ترین وارد‌کننده نفت جهان را به خود اختصاص داده است.

واردات نفت چین از ایران در سال 2011 با 30 درصد افزایش نسبت به سال ماقبل به 555 هزار و 200 بشکه در روز رسید که 11 درصد نفت وارداتی این کشور را تشکیل داد.

با توجه به اینکه قرار است چین واردات نفت از منابع جایگزین نظیر عراق و روسیه را افزایش دهد، انتظار می‌رود که واردات این کشور از ایران کاهش بیشتری پیدا کند.

چین در ماه سپتامبر روزانه 553 هزار و 400 بشکه نفت از عراق وارد کرد که نسبت به سال قبل 179 درصد افزایش نشان می‌دهد.

واردات این کشور از عراق در 9 ماهه‌ اول امسال نسبت به 9 ماه اول سال گذشته 58 درصد افزایش یافته است.

عراق چند روز پیش اعلام کرد که چین به دنبال افزایش واردات نفت از این کشور برای سال 2014 و رساندن آن به 850 هزار بشکه در روز است که عراق را به رقیب جدی برای عربستان تبدیل می‌کند./ایسنا