اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صاحب نظر آمریکایی در گفتگو با پرس تی وی: اوباما افسرده شده باید کناره گیری کند



 

 

صاحب نظر آمریکایی در گفتگو با پرس تی وی: اوباما افسرده شده باید کناره گیری کند

 

صاحب نظر آمریکایی در گفتگو با پرس تی وی: اوباما افسرده شده باید کناره گیری کند

از درون کاخ سفید خبر می‌رسد، هنگامی که در دفتر کار خود است بسیار افسره است. او سرحال نیست و (ظاهرا) ریاست را دوست ندارد. او از تبلیغات و از جمعیتی که به دور او جمع می‌شوند خوشش می‌آید. و این مسئله، هنگامی که با نوعی بحران مواجه هستیم بسیار خطرناک به نظر می‌رسد".

یک صاحب نظر مخالف دولت آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان جمهوری اسلامی ایران " پرس تی وی "  از احتمال برکناری باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا پیش از اتمام دوره اول چهار ساله ریاست جمهوری اش خبر داد.

به گزارش عصر ایران " ادوارد اسپانوس" مدیر موسسه آمریکایی " بازنگری اطلاعات اجرایی" (Executive Intelligence Review ) در گفتگو با شبکه پرس تی وی با ادعای این موضوع گفت : " در حال حاضر در واشنگتن و در درون دولت بر سر اجرای ماده 25 قانون اساسی برای خلع ید اوباما بحث است. این ماده اجازه می‌دهد تا رییس جمهوری را که چه از نظر فیزیکی و چه از نظر فکری ناتوان باشد از قدرت به زیر بکشند و در این مورد، اوباما در اداره پست ریاست جمهوری، از نظر فکری از خود ناتوانی نشان داده است".

اسپانوس در پاسخ به سوالی درباره مقایسه بیل کلینتون و اوباما افزود : " این دو خیلی با یکدیگرفرق می‌کنند. بیل کلینتون رییس جمهور خوب و هوشمندی بود. اوباما هیچ یک از این دو ویژگی را ندارد. راهی وجود ندارد که بتواند ریاست جمهوری خود را از ورطه نجات دهد و این موضوع خیلی به این که چه کسی در انتخابات سنا برنده شود ربطی پیدا نمی‌کند".

وی افزود : "دوران اوباما به عنوان رییس جمهور دیگر به سر آمده است و بهترین چیز برای او و کشور این است که خود کنار بکشد".

مدیر مرکز بازنگری اطلاعات اجرایی در ادامه خاطر نشان کرد : " شاید متوجه شده باشید که اوباما تمام وقت خود را به سفر به گوشه و کنار امریکا و تبلیغات انتخاباتی سپری می‌کند و از درون کاخ سفید خبر می‌رسد، هنگامی که در دفتر کار خود است بسیار افسره است. او سرحال نیست و (ظاهرا) ریاست را دوست ندارد. او از تبلیغات و از جمعیتی که به دور او جمع می‌شوند خوشش می‌آید. و این مسئله، هنگامی که با نوعی بحران مواجه هستیم بسیار خطرناک به نظر می‌رسد".

اسپانوس در ادامه افزود : " مشکل این است که او برای ریاست جمهوری کفایت‌های لازم را ندارد. او را در آن جا گمارده‌اند زیرا، هم‌چون عروسک خیمه‌شب بازی عمل کرده و همه می‌دانند که بازیچه دست وال استریت و سرمایه‌داران لندن بوده است. این‌ها هیچ ارتباطی با پیشینه و نژاد او ندارد. حقیقت این است که اوباما شخصیت قوی ندارد. او دچار خودشیفته‌گی است؛ او نمی‌تواند مدیریت کند".

وی خاطر نشان کرد : " این مسئله برای آمریکا خیلی خطرناک است و این کشور در سال‌های اخیر چنین وضعیتی را به خود ندیده است. بهترین چیز برای او این است که خود از قدرت کنار بکشد یا از کار برکنارش کنند تا شاید بتوان از این ورطه هول‌ناک نجات پیدا کرد."

گفتنی است این مصاحبه به بهانه نظر سنجی های اخیر درآمریکا که حاکی از افت بی سابقه محبوبیت اوباما در افکار عمومی این کشوراست  ، انجام شده است...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
گفتگو با سردبیر ایران ورزشی درباره کناره گیری کی روش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما درباره برجام، لغو تحریم ها و آزادی ملوانان آمریکایی اظهار نظر کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه به میان خبرنگاران آمد و در مورد توافق هسته‌ای با ایران صحبت کرد.

اوباما گفت: «امروز روز خوبی است. چراکه بار دیگر دیدیم که دیپلماسی قدرتمند آمریکایی چه چیزهایی را ممکن می‌کند.»

وی افزود: «همانطور که در نطق سالیانه هم گفتم، تأمین امنیت ایالات متحده و امنیت مردم ما، نیازمند رویکردی هوشمندانه، صبورانه و منظم در قبال جهان است و این شامل دیپلماسی با جمهوری اسلامی ایران است.»

وی گفت: «اختلافات ما موجب شده بود تا ما برای چند دهه تقریبا با هم صحبتی نداشته باشیم، که این منافع ایالات متحده را پیش نبرد.»

اوباما افزود: «در طول سال‌ها ایران به داشتن توان ساخت یک تسلیحات هسته‌ای نزدیک و نزدیک‌تر شد،‌ اما از زمان رئیس‌جمهور فرانکلین روزولت تا جان اف کندی تا رونالد ریگان، ایالات متحده هرگز از پیگیری دیپلماسی در برابر رقبایش هراسان نبوده است. من هم به عنوان رئیس جمهور به این نتیجه رسیدم که یک آمریکای قدرتمند و با اعتماد به نقس، می‌تواند با دیپلماسی مستقیم با دولت ایران منافع خود را پیش ببرد.»

وی ادامه داد: «و حالا نتایج آن را مشاهده می‌کنیم. بر اساس توافقی که ما و شرکایمان سال گذشته با ایران رسیدیم، ایران به بمب دست نخواهد یافت. منطقه، ایالات متحده و جهان امن‌تر شده است.»

اوباما افزود: «همانطور که پیش از این هم بارها گفته‌ام توافق هسته‌ای هرگز قرار نبود که تمام اختلافات ما با ایران را حل کند، اما با این حال تعامل مستقیم با ایران آن برای اولین بار در چند دهه به صورتی مداوم، فرصتی منحصر به فرد فراهم کرده است. یک پنجره، برای تلاش جهت حل کردن موضوعات مهم. امروز می‌توانم از پیشرفت در جبهه‌های دیگر به شما گزارش دهم.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «اکنون ما تمام مسیرهایی که ایران می‌تواند از طریق آن‌ها به بمب برسد را مسدود کرده‌ایم.»

اوباما افزود: «ما توانستیم بدون توسل به جنگ در خاورمیانه، از طریق دیپلماسی به پیشرفتی تاریخی دست یابیم.»

وی با اشاره به محدودیت‌های اعمال‌شده بر برنامه هسته‌ای ایران، گفت برنامه جامع اقدام مشترک «دسترسی و نظارتی بی‌سابقه» ایجاد کرده است.

وی افزود: «همانطور که گفتم که توافق هسته‌ای درباره حل همه موضوعات و مسائل فی مابین ما نبوده است.»

او با این حال گفت توافق هسته‌ای مزایای جانبی‌ای هم داشته است از جمله این که بعد از بازداشت نظامیان آمریکایی در خلیج فارس «در حالی که برخی گفتند که این یک حادثه گروگان‌گیری تازه است، اما دیدیم که ما مستقیما با دولت ایران وارد گفت‌وگو شدیم و آن‌ها در کمتر از 24 ساعت آزاد شدند.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه به آزادی زندانیان آمریکایی در ایران هم اشاره کرد و گفت ماه‌ها بوده است که آزادی آن‌ها را پیگیری کرده است. وی گفت در گفت‌وگوی تلفنی‌ای که با حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران داشته هم این مسئله را یادآور شده است.

وی به اعمال تحریم‌های موشکی علیه ایران اشاره کرد و گفت واشنگتن برای تأمین امنیت خود و متحدانش به این اقدامات ادامه می‌دهد.

 


وی افزود: تا ملوانان آمریکایی دستگیر شدند، برخی در واشنگتن گفتند که این یک بحران جدید گروگان‌گیری است، ولی آمریکا توانست از طریق گفتگو با ایران تفنگداران دریایی خود را بدون نیاز به توسل به زور در کمتر از بیست و چهار ساعت آزاد کند. آزاد شدن اتباع آمریکایی از زندانهای ایران یک دستاورد بزرگ بود.

 

اخبار سیاست خارجی - فارس،ایران آنلاین