اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شیوه عزل آقای متکی را نه اخلاقی می دانم نه اسلامی



 

 شیوه عزل آقای متکی را نه اخلاقی می دانم نه اسلامی

 

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی می گوید: شیوه عزل آقای متکی را نه اخلاقی می دانم نه اسلامی.

روح الله حسینیان در حاشیه جلسه علنی مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص دیدگاهش درباره عزل متکی گفت:این اقدام را را نه اخلاقی می دانم نه اسلامی و نه سیاسی.

وی افزود:ما باید با کارگزارن جمهوری اسلامی که مدتی خدمت کردند با احترام و حفظ آبرو و شخصیت افراد مواجه شویم.... / خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
سخنرانی آقای متکی با میکروفن شیپوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش وزیر خارجه سنگال به عزل متکی: اقدامی غیردوستانه در برابر ما بود



 

 

 

واکنش وزیر خارجه سنگال به عزل متکی: اقدامی غیردوستانه در برابر ما بود

 

وزیر خارجه سنگال عزل منوچهر متکی از  پست وزیر خارجه ایران را در هنگام حضور در این کشور، اقدامی غیردوستانه توصیف کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از شبکه الجزیره ، "مادیکا انیانگ " اضافه کرد: ایران دارای حاکمیت مستقل است. محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران حق دارد هر که را بخواهد نصب یا عزل کند اما قاعده  و پیش فرض این بود که عزل متکی پس از پایان ماموریت خارجی وی صورت می گرفت.

وی افزود: برکناری متکی از مسئولیت وزیر خارجه در هنگام ماموریت رسمی و پیچیده در سنگال، اقدام غیردوستانه ای (در برابر سنگال) است.

وزیر خارجه سنگال در عین حال تهران را تهدید کرد در صورتی که توضیحات کافی را درباره کشف محموله غیرقانونی سلاح از مبداء بندرعباس در نیجریه ارائه نکند سنگال اقدامات بیشتری را علیه ایران در پیش خواهد گرفت.

سنگال در همین زمینه روز سه شنبه گذشته سفیر خود را از تهران فراخواند و سطح روابط را با ایران کاهش داد.

انیانگ در کنفرانس مطبوعاتی در داکار اضافه کرد: سنگال تلاش می کرد تا از افزایش تنش دیپلماتیک با تهران خودداری کند لذا به مقامات ایرانی زمان کافی را  داد تا درباره مسئله کشف محموله  غیرقانونی سلاح از ایران در نیجریه توضیح دهند.

وزیر خارجه سنگال تاکید کرد کشورش برای منع نیجریه از گزارش محموله سلاح کشف شده، میانجیگری کرده بود.

وی در ابتدای کنفرانس مطبوعاتی خود نیز با اشاره به روابط تاریخی میان سنگال و ایران گفت: اسلام و عضویت در سازمان کنفرانس اسلامی میان دو کشور ارتباطات و اشتراکات زیادی برقرار کرده است و این روابط در زمینه اقتصادی با پیشرفت های زیادی همراه بود.

در ماه اکتبر گذشته نیجریه از کشف محموله غیرقانونی سلاح از مبدا بندر عباس خبر داد و پس از آن نیز این موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل متحد گزارش داد.

مقامات ایرانی عامل ارسال این محموله غیرقانونی سلاح را یک شرکت خصوصی و مقصد نهایی آن را کشور گامبیا اعلام کردند. با این حال دو نفر از بازرگانان مسئول این محموله به سفارت ایران در نیجریه پناهنده شدند.

به دنبال این اظهارات، گامبیا نیز روابط دیپلماتیک خود را به طور کامل با ایران قطع کرد.

متکی روز دوشنبه گذشته و در هنگام حضور در سنگال برای رایزنی با مقامات این کشور ، با حکم احمدی نژاد برکنار شد...../تحلیل:عصرایران