اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شیوع 2 برابری دیابت و...



 

 

 

۸۰ درصد مردم ورزش منظم در برنامه زندگی خود ندارند و این در حالی است كه ۹۰ درصد آنان معتقدند كه ورزش به نفع سلامتی آنهاست./حدود ۱۳ درصد افراد در شرف ابتلا به دیابت هستند/سه تا چهار درصد مردم به سكته‌های قلبی مبتلا هستند.

 

 

وزیر بهداشت گفت:‌ تا ۱۰ سال آینده شیوع بیماری‌های دیابت و قلبی عروقی دو برابر و بیماری سرطان در كشور سه برابر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه وحید دستجردی در مركز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشكی تهران که از بخش های مختلف آن بازدید کرده بود،گفت: با توجه به وضعیت كشور و اینكه بیماری‌های واگیر را پشت سر گذاشته‌ایم و وارد عرصه‌ دیگر بیماری‌های غیرواگیر شده‌ایم و با افزایش امید به زندگی مردم به سمت مسن شدن افراد پیش می‌رویم، ضرورت وجود چنین مراكزی بیش از پیش احساس می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۱ درصد مردم دیابت گرفته‌اند و حدود ۱۳ درصد دچار اختلالات قند و در شرف ابتلا به دیابت هستند. درصد فراوانی به بیماری لیپید و بیماری‌های قلبی دچارند، حدود سه تا چهار درصد افراد به سكته‌های قلبی مبتلا هستند و بیماری‌های عروق قلبی و كرونر به ۱۳ درصد می‌رسد. مسائل مربوط به سبك زندگی نیز در این سیر تغییر موثر است به طوری كه ۶۰ درصد مردم ما افزایش وزن دارند و درصد زیادی چاق هستند.

دستجردی ادامه داد: همچنین ۲۵ درصد مردم ایران دچار مشكلات قلبی هستند كه معمولا بالای ۳۰ سال هستند و ۸۰ درصد مردم ورزش منظم در برنامه زندگی خود ندارند و این در حالی است كه ۹۰ درصد آنان معتقدند كه ورزش به نفع سلامتی آنهاست.

وی با تاكید بر حمایت بیشتر از چنین مراكزی در زمینه پژوهش و خدمات رسانی ادامه داد: افراد بسیاری از دیابت نوع ۱ در كشور رنج می‌برند كه امیدواریم تا سال آینده به روش سلول درمانی در مركز غدد و متابولیسم دانشگاه تهران رنج آنان كاهش یابد.

دستجردی از تامین اعتباری و حمایت فكری و ایجاد تعرفه‌های لازم برای گسترش چنین مراكزی خبر داد و گفت:‌ مسائل تغذیه‌ای برای سلامت مردم بسیار مهم است و آزمایشگاه ویتامین D دراین مركز كه مقادیر زیادی از كلسیم را وارد شیر می‌كنند در این زمینه فعال است كه امیدواریم با همكاری وزارت صنایع در زمینه افزایش ریزمغزی‌ها در مواد خوراكی از چنین آزمایشاتی بهره‌مند شویم.

وزیر بهداشت و درمان گفت:‌ متاسفانه مراكز آموزشی و تحقیقاتی ما به صورت جزایر پراكنده فعالیت می‌كنند و دستاورد تحقیقاتی آن هم از نوع كاربردی ندارند در حالی كه اگر مراكز تازه تاسیس زیر نظر مدیریت واحد درآید می‌تواند ارتباط بین علوم پایه بالینی و علوم آزمایشگاهی را افزایش دهد.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
بنیاد دیابت برگزار کرد: کارگاه چراخطر دیابت جدی است ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیوع 5 برابری ام اس در اصفهان



اخبار,اخبار اجتماعی ,ام اس در اصفهان

 

اخبار اجتماعی - شیوع 5 برابری ام اس در اصفهان

ترابی همزمان با برپایی یازدهمین کنگره بین‌المللی ام اس لحظاتی پیش از گسترش و شیوع ام اس در استان اصفهان اظهار نگرانی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ حمید ترابی دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین‌المللی ام اس در حاشیه  این کنگره با بیان اینکه طی 20 سال اخیر میزان ام اس در کشور و علی‌الخصوص در استان اصفهان به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است، تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر از هر صد هزار نفر در اصفهان 110 نفر به ام اس مبتلا می‌شوند و این پیشروی تا جایی رسیده است که میزان ابتلا به ام اس در این استان 5 برابر شده است و هم اکنون نیز بالغ بر 6 هزار نفر مبتلا به ام اس در استان اصفهان هستند.

وی با بیان اینکه موقعیت استان اصفهان در 32 درجه شمالی قرار گرفته است، اظهار داشت: متاسفانه هنوز علت قطعی و دقیقی برای بروز این بیماری مشخص نشده اما تحقیقات از افزایش  میزان ابتلا به ام اس در میان افراد  نزدیک و درجه یک تا درجه سه آن هم بیش از آمارهای جهانی حکایت می‌کند و در حال حاضر تاکید می‌شود جوانان به مدیریت استرس‌شان توجه ویژه‌ای کنند.
اخبار اجتماعی - باشگاه خبرنگاران