اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شیوع بالای سرطان معده در کشور



اخبار,اخبار اجتماعی ,مصرف نمک

عضو هیأت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف بیش‌ از اندازه نمک در وعده‌ها غذایی، احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد.

 احمد عامری گفت: یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در بین مردان ایرانی سرطان معده است که عوامل ژنتیکی، مصرف زیاد غذاهای نمک‌دار، مصرف زیاد سیگار و رژیم‌های غذایی کم فیبر و چاقی از عوامل ابتلا به این بیماری است. همچنین مصرف نکردن موادی که حاوی آنتی‌اکسیدان است؛ مثل سبزی‌های تازه و همچنین افزایش مصرف فست‌فودها و مواد حاوی نیترات درصد ابتلا به  این سرطان را افزایش می‌دهد.

دبیر انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران گفت: ناراحتی گوارشی مبهم یا درد خفیف شکم، تهوع مختصر ولی دائم یا سوزش سر دل است که مدت طولانی همراه فرد است و همچنین علائم دیگر مثل وجود خون در مدفوع، استفراغ، خستگی و ضعف شدید یا کاهش وزن شدید ممکن است از عوامل ابتلا به این سرطان باشد و باید توسط پزشک متخصص معاینه و بررسی شود.

عامری در خصوص رده سنی ابتلا به این بیماری در کشور گفت: توجه به آمارها و مشاهدات انجام‌شده روی مبتلایان به سرطان معده نشان می‌دهد که افراد مبتلا بین 40 تا 45 سال قرار دارند. همچنین شیوع این بیماری در نواحی شمالی کشور و استان خراسان شمالی بیشتر مشاهده می‌شود.

این متخصص آنکولوژی در خصوص هزینه‌های درمان سرطان معده گفت: با اجرای طرح تحول سلامت هزینه‌های درمان این بیماری کاهش چشمگیری داشته است؛ عمده‌ترین بخش هزینه‌های درمان سرطان معده مربوط به آزمایش‌ها و رادیوتراپی است که این آزمایش‌ها در بیمارستان‌های دولتی به‌صورت رایگان انجام می‌شوند.

اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
عوامل شیوع سرطان (بخش اول) دکتر جاوید ثمودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیوع سرطان‌های سر و گردن در کشور



اخبار,اخباراجتماعی , بیماری  سرطان

رئیس بخش گوش، حلق و بینی بیمارستان لقمان درباره عوامل موثر در شیوع سرطان‌های سر و گردن، گفت: افزایش سن، آلودگی هوا، تابش نورآفتاب، عادات تغذیه‌ای نادرست و همچنین ضعف سیستم ایمنی بدن از جمله عوامل دخیل در بروز و رشد سرطان‌های سر و گردن هستند.

به گزارش آنا، دکتر مهدی خواجوی ضمن ارائه توضیحات کاملی در خصوص نخستین سمینار دو روزه تومورهای سر و گردن که اول مرداد ماه در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار می‌شود، گفت: از امسال سلسله سمینارهایی با موضوع تومورهای سر و گردن کلید می‌خورد.

وی افزود: تشریح علل و عوامل ابتلا به تومورهای ناحیه سر و گردن، نحوه تشخیص و معرفی راهکارهای درمان اعم از روش‌های جراحی و غیر جراحی در این گفتمان‌های علمی مدنظر هستند.

رئیس نخستین سمینار تومورهای سر و گردن با بیان اینکه قصد داریم در هر سمینار، دو تومور اصلی را مورد توجه قرار دهیم، گفت: امسال سرطان‌های «غدد بزاقی» و «تیروئید» محورهای اصلی سمینار هستند. به همین ترتیب در سال‌های آتی سرطان‌های دیگر دنبال می‌شوند.

خواجوی ادامه داد: تومورهای سر و گردن انواع مختلف بسیاری دارند که از سرطان پوست، چشم، حفره دهان، زبان و غدد لنفاوی گرفته تا سرطان غده تیروئید، حلق و حنجره را شامل می‌شود. به طور کلی هر بافتی در سر و گردن می‌تواند درگیر تومورهای سرطانی شود.

وی درباره شیوع سرطان‌های سر و گردن در کشور، اظهار کرد: این موضوع به عوامل مختلفی باز می‌گردد که افزایش سن یکی از آنهاست. جامعه ما به سمت سالمند شدن حرکت می‌کند و به هر میزان که سن بالاتر می‌رود، بیماری‌های بیشتری در فرد بروز پیدا می‌کند.

رئیس بخش گوش، حلق و بینی بیمارستان لقمان افزود: آلودگی هوا و محیط زیست، تابش نور آفتاب و بروز سرطان‌های پوستی، عادات تغذیه‌ای نادرست و همچنین ضعف سیستم ایمنی بدن از جمله دیگر عوامل دخیل در بروز و رشد سرطان‌های سر و گردن هستند.

خواجوی با بیان اینکه سیستم ایمنی نقش مهمی در سرکوب سلول‌های سرطانی دارد گفت: استرس‌ها، اضطراب‌ها و نگرانی‌ها می‌توانند سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و از قدرت دفاعی بدن بکاهند.

وی درمان سرطان‌ها را تا حد زیادی به میزان پیشرفت بیماری مرتبط دانست و گفت: هرچه سرطان ابتدایی‌تر بوده و هنوز گسترش پیدا نکرده باشد شانس درمان کامل بالاتر می‌رود.


 اخبار  اجتماعی  - آنا