اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شیرجه مرگ جوان مسافر به حوضچه آبشار



جسد پسر 19 ساله‌ای از عمق 10 متری حوضچه آبشار لوه گالیکش پس از دو روز تلاش غواصان هلال‌احمر استان گلستان بیرون کشیده شد.

به گزارش ایران، خانواده اسماعیل برای گردش به کنار آبشار 75 متری لوه گالیکش رفته بودند اسماعیل که شنا بلد نبود جان خود را پای دیوار سنگی آبشار گذاشت. خانواده او پس از دو روز با جسد پسرشان بازگشتند. درست در نقطه‌ای که این آبشار فرو می‌ریزد عمق آب بیش از 10 متر است و اسماعیل بدون ترس از اینکه شنا بلد نیست به بالای صخره‌ها رفت و با یک تصمیم اشتباه به پایین شیرجه زد. چند لحظه بعد فریاد اطرافیان اسماعیل همه کسانی را که در آبگیر مشغول شنا بودند ساکت کرد. او بالا نیامد و تلاش حاضران برای نجات اسماعیل جواب نداد.

مجتبی اکبری مدیرعامل هلال‌احمر استان گلستان  توضیح داد: پس از این سانحه که ساعت 5/4 بعدازظهر جمعه اتفاق افتاد گروه امداد و نجات هلال‌احمر اعزام شدند اما با تاریکی هوا و سرد شدن آب، غواصان هلال‌احمر که از شهرهای اطراف به محل رفته بودند نتوانستد برای بیرون کشیدن جسد به عمق آب بزنند تا اینکه سرانجام ساعت 9 صبح روز بعد پس از یک ساعت جست‌جو جسد از عمق 10 متری آب به بیرون کشیده شد و عملیات پس از 17 ساعت به پایان رسید.

 آبشار لوه ازجمله آبشارهای معروف شرق گلستان است که از 10 آبشار تشکیل شده و غرق شدن در آن کمتر اتفاق افتاده است اما  حوضچه برخی از آنها عمق زیاد دارد و نصب تابلوهای هشدار ضروری به نظر می‌رسد.


  اخبار حوادث - ایران  


ویدیو مرتبط :
شیرجه از بالای آبشار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ عجیب کوهنورد جوان در سقوط از آبشار



بازپرس جنایی پایتخت در حال تحقیق درباره مرگ کوهنوردی است که به شکلی عجیب از آبشاری سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

ساعت 15 روز جمعه به بازپرس جنایی پایتخت خبر رسید جوانی در ارتفاعات دربند از آبشار سوتك به داخل حوضچه‌ای سقوط كرده و جان باخته است. متوفی جوانی 31ساله بود كه شواهد نشان می‌داد به‌دلیل خفگی جان خود را از دست داده است. ماجرا از این قرار بود كه جوان كوهنورد از بالای آبشار به حوضچه آن پریده بود اما طنابی كه به‌خودش بسته بود به سنگی گیر كرده و این حادثه را رقم زده بود.

یكی از همراهان این كوهنورد در این‌باره گفت: من و همسرم از 2 سال قبل با كوهنورد جوان آشنا شدیم. او كوهنوردی حرفه‌ای بود و ما بارها همراه او به قله‌های زیادی صعود كردیم. امروز - روز حادثه- هم 3 نفری به دربند آمدیم. بعد از طی مسیری به آبشار سوتك رسیدیم. او از آبشار بالا رفت و گفت می‌خواهد داخل حوضچه بپرد.

او این كار را كرد اما وقتی داخل حوضچه افتاد دیگر بالا نیامد. من با عجله خودم را به او رساندم اما گویا طنابی كه به او بسته شده بود به دورش پیچیده و از طرفی به سنگی زیر آب گیر كرده بود و همین موضوع جان او را گرفت.

 

از سویی پدر متوفی نیز در شكوائیه‌ای اعلام كرد تا روشن شدن دلیل اصلی مرگ پسرش از زوج جوان شكایت دارد. براساس این گزارش هم‌اكنون این پرونده از سوی محسن مدیرروستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی در دست بررسی است.

 

اخبار حوادث - همشهری