اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شیخ الازهر: نمی‌توانم داعش را کافر بخوانم


شیخ الازهر در اظهاراتی مضحک مدعی شد که تروریست‌های داعش را تکفیری قلمداد نمی‌کند!

خبرگزاری ایسنا: شیخ الازهر در اظهاراتی مضحک مدعی شد که تروریست‌های داعش را تکفیری قلمداد نمی‌کند!

احمد الطیب، شیخ الازهر در جریان سخنرانی خود با حضور دانشجویان دانشگاه قاهره اظهار کرد: برای این که شخصی را کافر بخوانیم لازم است از ایمان خود خارج شده و ایمان به فرشتگان و کتب الهی از جمله تورات، انجیل و قرآن را منکر شود.

وی گفت: شما از من راجع به تروریسم،‌ داعش و مانند آن سوال می‌کنید اما گمان نمی‌کنم شما راجع به حقیقت این گروه‌های تروریستی ناآگاه باشید و این که این گروه‌ها چطور بازیچه دست افراد سازنده آن شده‌اند و به دلیل عدم شناخت صحیح از امور دینی مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند.

وی با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم مدعی شد: نمی‌توان به کسی حکم کافر بودن را داد تا زمانی که به خدا و آخرت ایمان دارد حتی در صورتی که تمام زشتی‌ها را مرتکب شود.

شیخ الازهر ادعا کرد: من نمی‌توانم داعش را کافر بخوانم اما حکم من بر آن‌ها این است که آن‌ها از مفسدان فی‌الارض به شمار می‌روند. داعش می‌گوید مرتکب گناه، کافر است پس خونش حرام است. پس اگر من آن‌ها را کافر بدانم، به آنچه که علیه آنها سرزنش می‌کنم، دچار شده‌ام.

وی افزود: قطع ارتباط متعمدانه میان نسل گذشته و حاضر موجب به وجود آمدن نسل‌های نوظهوری شده است که به تغییرات زمان و مکان برمی‌گردد.

وی از جوانان خواست تا حدفاصل میان عقل منور به نور وحی الهی و متون صحیح آن و عقل سرکشی که هر چیزی را در مسیرش ویران می‌کند، بشناسند.


ویدیو مرتبط :
سخنان مهم شیخ الازهر درباره داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیخ الازهر: داعشی ها کافر نیستند!


شیخ الازهر مدعی شد که داعشی ها کافر نیستند زیرا به خدا ایمان دارند.

خبرگزاری تسنیم: «احمد الطیب» شیخ الازهر مدعی شد که نمی توان داعش را تکفیر کرد؛ زیرا عناصر داعش به خداوند ایمان دارند.

وی که در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه القاهره حضور یافته بود ادعا کرد : الازهر حکم به کافر بودن کسی نمی‌دهد حتی اگر این شخص همه جنایات دنیا را انجام داده باشد.

الطیب در ادامه این اظهارات عجیب خود گفت: داعش ایمان دارد اما همه جنایات را انجام داده است بنابراین ما داعش را به فسق و فجور محکوم می‌کنیم اما حکمی نداریم که به آنها کفر بگوییم.

گروه تروریستی داعش که عناصر آن نه تنها به دین بلکه به اصول انسانی نیز پایبند نیستند تاکنون هزاران انسان بیگناه را در سراسر جهان به قتل رسانده است.