اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شگفت انگیزترین پله دنیا +تصاویر



شگفت انگیزترین پله دنیا +تصاویر

پله وسیله ای برای بالا رفتن از سراشیبی ها یا ارتباط برقرار کردن میان طبقات خانه است و معمولا جذابیت خاصی در پله های نهفته نیست که بتوانیم از آن لذت ببریم اما هنر همیشه ساکت نیست و میتواند پله را نیز متحول کند.

جنگ ها همیشه تخریب های بسیاری بار می آورند و زندگی را برای انسان ها سخت می کنند اما گاهی برای یک جنگ چیزی ساخته می شود که شاید به نظر هیچ انسانی هم نرسد و یکی از آن ها پله های شگفت انگیز در هاوایی است.

پله های "به سوی بهشت" یا پله های شگفت انگیزی که در جزیره هاوایی قرار دارد برای اولین بار در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد و هدف از ساخت آن ایجاد مسیری برای رسیدن آتن های ارتباطی به بالای کوه ها بود.

 

شگفت انگیزترین پله دنیا,جزیره هاوایی

 
این روزها این پله ها به عنوان یکی از زیباترین نقاط دنیا شناخته می شوند و شاید نزدیک به 4000 پله روی آن وجود داشته باشد ولی هیچگاه از دیدن مناظر آن خسته نخواهید شد و بدون توجه به گذر زمان یا خستگی به انتهای مسیر خواهید رسید.

این پله ها ابتدا از دره های "هایکو" آغاز می شود و تا ارتفاعی بیش از 3000 هزار متر بالا می رود. در بیشتر مناطق این پله ها شیبی 30 درجه ای دارند و تمام آن ها از چوب های استفاده شده در کشتی ساخته شده است. این روزها این پله ها میزبان گردشگرانی از تمام دنیا هستند.

 

شگفت انگیزترین پله دنیا,جزیره هاوایی

 

شگفت انگیزترین پله دنیا,جزیره هاوایی

 

شگفت انگیزترین پله دنیا,جزیره هاوایی

 

شگفت انگیزترین پله دنیا,جزیره هاوایی

 

شگفت انگیزترین پله دنیا,جزیره هاوایی

باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
شگفت انگیزترین تصاویر از زیبایی های خواب نوزادان!....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شگفت‌انگیزترین روبات خانه‌دار دنیا + تصاویر



اخبار علمی - شگفت‌انگیزترین روبات خانه‌دار دنیا + تصاویر

دانشمندان یک روبات شگفت‌انگیز تولید کرده‌اند که به بهترین نحو می‌تواند خانه و محل کار را پاکیزه نماید.

محققان حوزه روباتیک به تازگی یک روبات هشت پا به شکل یک اختاپوس ساخته‌اند که دارای 4 بازو می‌باشد و می‌تواند از پرده‌ها، مبلمان و یا سایر لوازم منزل بالا رفته گردو غبار را از سطح آنها پاک نماید.

گفتنی است، هر بازوی این روبات دارای 22 نازل خروجی بخار و 29 نازل خلا برای مکش گردوغبار است.

  اخبار,اخبار علمی,شگفت‌انگیزترین روبات خانه‌دار دنیا

 بررسی‌ها نشان می‌دهند، در بدنه‌ این روبات استثنایی یک مخزن برای آب و یک مخزن برای نگهداری گردو‌غبار وجود دارد.

این وسیله منحصر به فرد به نام Today توسط یک دانشجوی 21 ساله اهل کشور ترکیه ساخته شده است و می‌تواند به هر سطحی بچسبد مانند صندلی‌ها، پرده‌ها و حتی پنجره‌ها و آنها را پاک و تمیز نماید.

 اخبار,اخبار علمی,شگفت‌انگیزترین روبات خانه‌دار دنیا

  معرفی این روبات در جریان مسابقات انتخاب برترین اختراعات سال 2014 که جایزه‌ای معادل 5 هزار یورو دارد صورت گرفته است.

طراح این وسیله هدف از ساخت آن را آسان نمودن کار افرد برای تمیز نگه داشتن خانه و محل کار خود و همینطور جلوگیری از بروز سوانح حین کار معرفی نموده است.

 

اخبار علمی -باشگاه خبرنگاران