اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شکنجه دختر افغان به دلیل ازدواج نکردن با یک پیرمرد!



 

 

شکنجه دختر افغان به دلیل ازدواج نکردن با یک پیرمرد!

 

طالبان مسلح یک دختر جوان را در ولایت بادغیس در غرب افغانستان به دلیل آنکه نمی خواست با یک پیرمرد ازدواج کند در ملاء عام مجازات کردند.

بنا به گفته شاهدان عینی این رویداد در شهرستان بالامرغاب صورت گرفته که تصویر ویدیویی این حادثه در اختیار یک تلویزیون خصوصی دراین کشور قرار گرفته است.

گفته می شود این دختر جوان به دستور یک فرمانده محلی طالبان مجازات شده است.

"مولوی خداداد صالح" رئیس شورای علمای حوزه غرب افغانستان این عمل طالبان را دور از اخلاق انسانیت عنوان کرد و گفت: هدف فقط بدنام کردن اسلام در جهان کفر است.

این دختر جوان اهل روستای "منگان" زمانی که مخالفت خود را با ازدواج با یک پیر مرد اعلام کرد مجازات شده است.

در تصویر ویدیویی دیده می شود که طالبان این دخترجوان را در برابر چشمان مردم شلاق می زنند.

گفته می شود تا کنون عاملان این رویداد شناسایی نشده اند.

سخنگوی والی بادغیس ازاین رویداد ابراز بی خبری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، چنین رویدادهایی در افغانستان تازگی ندارد و هر از گاهی طالبان در مناطق خود دادگاه های محلی راه اندازی می کنند..... /خبرگزارى مهر 


ویدیو مرتبط :
‫دلیل ازدواج نکردن شاخای اینستا‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ازدواج دختر ۱۴ ساله مصری با پیرمرد ۷۳ ساله



 

 

ازدواج دختر ۱۴ ساله مصری با پیرمرد ۷۳ ساله

 

ازدواج یك پیرمرد ۷۳ ساله با یك دختر ۱۴ ساله مصری جنجال آفرین شد.این پیرمرد ۷۳ ساله مصری برای ازدواج با دختر ۱۴ساله، ۱۰ هزار جنیه به پدر و مادر دختر و ۴ هزار جنیه به وكیل و واسطه این ازدواج پرداخت كرد، اما این ازدواج جنجال آفرین شد و واكنش های سازمان های دفاع از حقوق زنان و مفتیان مصری را در پی داشت.

 

یك مفتی مصری درباره این گونه ازدواج ها در كشورش هشدار داد و گفت: پدر دختری كه او را به عقد مردی در بیاورد كه همسن پدر بزرگش باشد فاسق است و لیاقت سرپرستی فرزندانش را ندارد.

 

در پی صدور این فتوا پدر و مادر، وكیل و واسطه ازدواج این دختر ۱۴ ساله با پیرمرد ۷۳ ساله دستگیر شدند.

 

ازدواج مردان ثروتمند و بزرگسال عرب با دختران خردسال به مشكلی بزرگ تبدیل شده است.

 

وضع بد اقتصادی، آموزش پایین و كثرت فرزندان از دلایل ازدواج دختران كم سن و سال مصری با مردانی است كه ده ها سال از آنها بزرگ ترند.

 

سازمان های دفاع از حقوق زنان در مصر در آغاز سال جاری میلادی تظاهراتی با عنوان زن برای خرید و فروش نیست به منظور مبارزه با ازدواج دختران كم سن و سال با ثروتمندان عرب برگزار كردند و از دولت كشورشان خواستند قوانینی جدید برای جلوگیری از این پدیده وضع كنند.