اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شکست والیبال نشسته ایران و طلای از دست رفته


تیم ملی والیبال نشسته ایران که در هفت دوره حضورش در فینال رقابت‌های پارالمپیک به پنج عنوان قهرمانی دست یافته بود و در آستانه کسب ششمین طلا قرار داشت، در دیداری پراشتباه برابر تیم ملی بوسنی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

خبر گزاری مهر: تیم ملی والیبال نشسته ایران که در هفت دوره حضورش در فینال رقابت‌های پارالمپیک به پنج عنوان قهرمانی دست یافته بود و در آستانه کسب ششمین طلا قرار داشت، در دیداری پراشتباه برابر تیم ملی بوسنی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لندن، دیدار فینال رقابت‌های والیبال نشسته چهاردهمین دوره بازی های پارالمپیک شامگاه شنبه در سالن والیبال مجموعه ورزشی اکسل بین تیم های ایران و بوسنی دو رقیب سنتی سالیان اخیر والیبال نشسته جهان برگزار شد که در نهایت تیم ملی بوسنی با برتری برابر ایران به مدال طلا دست پیدا کرد.

در این رقابت دو تیم گیم اول را پایاپای آغاز کردند اما در پایان این گیم ملی پوشان ایران موفق شدند با نتیجه 25 بر 19 حریف خود را شکست دهند. در گیم دوم هم بازی نزدیکی را هر دو تیم ارائه کردند اما بوسنی با عملکردی بهتر موفق شد گیم دوم را با نتیجه 25 بر 21 تیم کشورمان را شکست دهد.

در گیم سوم و در حالی که انتظار می رفت ملی پوشان ایران به خود بیایند و عملکرد بهتری داشته باشند اما بازهم این بوسنی بود که 25 بر 22 نتیجه را از آن خود کرد و در گیم چهارم هم اوضاع برای ایران بهتر نشد و بوسنی با ارائه نمایشی بهتر در نهایت با پیروزی 25 بر 15 این گیم را برد تا در نهایت 3 بر یک ایران را شکست دهد. این پیروزی در حالی رقم خورد که ایران در مرحله مقدماتی  3 بر یک بوسنی را شکست داده بود.

این دومین شکست تلخ تیم ملی والیبال نشسته ایران برابر بوسنی در بازی های پارالمپیک بود. تیم ایران در رقابت های المپیک 2004 آتن نیز در دیدار فینال برابر بوسنی شکست خورد و به مدال نقره دست پیدا کرد. این بیست و دومین مدال ایران در این دوره از بازی ها بود.

به گزارش خبرنگار مهر، کاروان ورزش ایران که با نام دلوار در چهاردهمین دوره بازی‎های پارالمپیک شرکت کرده تاکنون موفق به کسب 22 مدال شده است. مدال‌آوران ورزش ایران و رنگ مدال‎های آنها به شرح زیر است:

مدال طلا:
جلیل باقری (پرتاب وزنه)، پیمان نصیری (دوی 1500 متر)، زهرا نعمتی (تیروکمان)، محسن کائیدی (پرتاب نیزه)، سیامند رحمان، نادر مرادی، علی حسینی و مجید فرزین (وزنه برداری)، جواد حردانی(پرتاب دیسک)

مدال نقره:
مهرداد کرم‌زاده (پرتاب دیسک)، کامران شکری (پرتاب نیزه)، محسن کائیدی (پرتاب وزنه)، سجاد نیک پرست (پرتاب نیزه)، روح الله رستمی (وزنه برداری) و عبدالرضا جوکار (پرتاب نیزه)، تیم ملی والیبال نشسته

مدال برنز:
ساره جوانمردی (تفنگ بادی 10 متر)، علی صادق‌زاده (وزنه برداری) و جواد حردانی (پرتاب وزنه)، فرزاد سپه‌وند (پرتاب دیسک)، علی محمدیاری (پرتاب دیسک) و ریکرو تیمی بانوان

چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از 8 تا 18 شهریورماه به میزبانی لندن برگزار می‌شود. کاروان ورزش ایران با 79 ورزشکار جانباز و معلول در 13 رشته ورزشى (10 رشته جانبازان و معلولان و 3 رشته نابینایان و کم‌بینایان) با شعار "توکل، تلاش، میثاق با شهدا" در این دوره از بازی‌ها شرکت کرده است.


ویدیو مرتبط :
پیروزی والیبال نشسته ایران مقابل بوسنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکست تلخ تیم والیبال نشسته ایران در فینال





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تیم والیبال نشسته ایران نایب‌قهرمان شد

خبرگزاری فارس: تیم ملی والیبال نشسته ایران با شکست مقابل بوسنی مدال نقره رقابت‌های پارالمپیک 2012 لندن را از آن خود کرد.

دیدار تیم‌های والیبال ایران و بوسنی در چارچوب فینال رقابت‌های پارالمپیک 2012 لندن به دلیل بازی تیم‌‌های والیبال آلمان و روسیه در دیدار رده‌بندی، با تاخیر 45 دقیقه‌ای و از ساعت 22:15 به وقت ایران آغاز شد و با برتری 3 بر یک بوسنی خاتمه یافت.

والیبالیست‌های ایران در حالی که در بازی مرحله مقدماتی بوسنی را شکست داده بودند، در گیم نخست این بازی بسیار خوب کار کردند و موفق شدند با حساب 25 بر 19 حریف قدرتمند خود را شکست دهند، اما در گیم دوم این بازیکنان بوسنی بودند که بازی را بهتر شروع کردند و توانستند با نتیجه 25 بر 21 از سد ایران عبور کنند.

در گیم سوم بازی پایاپایی پیش رفت تا اینکه سرانجام بازیکنان بوسنی در امتیازهای پایانی از ایران پیش گرفتند و این گیم را با حساب 25 بر 22 به سود خود رقم زدند تا بازی به گیم چهارم کشیده شود.

گیم چهارم را هم بازیکنان بوسنی بهتر آغاز کردند  و در پایان هم 25 بر 15 پیروز شدند تا در مجموع با حساب 3 بر یک از سد ایران عبور کنند و مدال طلای والیبال پارالمپیک را به خود اختصاص دهند.

والیبالیست‌های ایران با این شکست به مدال نقره دست پیدا کردند./فارس