اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شکستن دیوار صوتی بر فراز تظاهرات صنعا


در حالی که روز جمعه دهها هزار نفر از مردم یمن در اعتراض به حملات هوایی عربستان سعودی و همپیمانانش به کشورشان و تخریب تأسیسات زیربنایی و کشتار شهروندان یمن، با برگزاری تظاهراتی در صنعا گردهم آمده بودند، جنگنده های عربستانی اقدام به شکستن دیوار صوتی بر فراز تظاهرات مذکور کردند.

العالم: در حالی که روز جمعه دهها هزار نفر از مردم یمن در اعتراض به حملات هوایی عربستان سعودی و همپیمانانش به کشورشان و تخریب تأسیسات زیربنایی و کشتار شهروندان یمن، با برگزاری تظاهراتی در صنعا گردهم آمده بودند، جنگنده های عربستانی اقدام به شکستن دیوار صوتی بر فراز تظاهرات مذکور کردند.

این تظاهرات با دعوت و حضور شمار زیادی از احزاب و گروههای مستقل یمنی برگزار شد و تظاهرکنندگان خواستار توقف حملات ظالمانه و غیرانسانی عربستان و همپیمانانش به این کشور شدند.

تظاهرکنندگان از نهادهای بین المللی خواستند با تحت فشار گذاشتن ائتلاف امریکایی عربی، مانع از ادامه ویرانی و کشتار در یمن شوند.

از سوی دیگر، جنگنده های عربستانی در هنگام برگزاری تظاهرات ضد جنگ مردم یمن، دیوار صوتی را برفراز شهر صنعا شکستند.

عربستان سعودی به همراه چند کشور عربی دیگر بامداد ششم فروردین ماه جاری در تهاجمی آشکار با نقض حاکمیت یمن، به خاک این کشور حمله کردند که در نتیجه آن تاکنون بیش از هزار شهروند یمنی کشته و بخش زیادی از تأسیسات این کشور تخریب شده است.


ویدیو مرتبط :
شکستن دیوار صوتی توسط اف/ای-۱۸ بر فراز ناو هواپیمابر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکستن دیوار صوتی در سال 1962 +عکس


در سال ۱۹۶۲ میلادی و در نخستین پرواز آزمایشی برای شکستن دیوار صوتی، یک خرس از هواپیما به بیرون پرتاب شد اما در کمال تعجب بدون هیچ جراحتی زنده ماند.

گجت نیوز: در سال ۱۹۶۲ میلادی و در نخستین پرواز آزمایشی برای شکستن دیوار صوتی، یک خرس از هواپیما به بیرون پرتاب شد اما در کمال تعجب بدون هیچ جراحتی زنده ماند.

در سال ۱۹۶۲ میلادی و در نخستین پرواز آزمایشی برای شکستن دیوار صوتی، کپسول محتوی یک ماده خرس سیاه از داخل یک هواپیمای که بالاتر از سرعت صوت و در ارتفاع ۳۵ هزار پایی از سطح زمین (حدود ۱۱هزار متری) در حال پرواز بود به بیرون پرتاب شد. در این آزمایش منحصربه‌فرد حدود هشت دقیقه طول کشید تا کپسول محتوی این خرس سیاه دو ساله بدون کوچکترین جراحتی و در کمال صحت و سلامت به زمین برسد.

در آزمایش‌های ابتدایی پرش انسان از داخل هواپیمای مافوق صوت«B-58 Hustler»گروهی از انسان‌ها جان خود را از دست دادند در حالی که در همین آزمایش خرس‌ها نسبت به انسان مقاومت بسیار بهتری داشته و هیچ تلفاتی در آن‌ها مشاهده نشد. از آنجا که نخستین آزمایشات انسانی منجر به تلفات شد، لذا خرس‌های هیمالیایی و خرس‌های سیاه آمریکایی به‌ دلیل داشتن جثه شبیه انسان برای آزمایش پرش از هواپیماهای در حال پرواز با سرعت مافوق صوت انتخاب شدند.

آزمایش موفق شکستن دیوار صوتی در سال ۱۹۶۲ میلادی
آماده سازی هواپیمای «B-58 Hustler» در آشیانه برای آزمایش شکستن دیوار صوتی

آزمایش موفق شکستن دیوار صوتی در سال ۱۹۶۲ میلادی
نمونه ای از «B-58 Hustler»

آزمایش موفق شکستن دیوار صوتی در سال ۱۹۶۲ میلادی
تست و آماده سازی و پرواز هواپیمای «B-58 Hustler» قبل از آزمایش شکستن دیوار صوتی

آزمایش موفق شکستن دیوار صوتی در سال ۱۹۶۲ میلادی
کپسول مخصوص اجکت و نگهداری خرس قهوه ای در آن آزمایش که هم اکنون در موزه نگهداری می شود

آزمایش موفق شکستن دیوار صوتی در سال ۱۹۶۲ میلادی
تصویری از خرس قهوه ای آمریکایی و لحظه خروجش از کابین هواپیما به هنگام آزمایش شکستن دیوار صوتی در سال ۱۹۶۲ میلادی

آزمایش موفق شکستن دیوار صوتی در سال ۱۹۶۲ میلادی
بقایایی از هواپیمای «B-58 Hustler»

آزمایش موفق شکستن دیوار صوتی در سال ۱۹۶۲ میلادی
تست های مشابه اجکت کپسول قبل از آزمایش