اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شکار پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سپاه در منطقه خلیج فارس



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دریادار فدوی خبر داد:

شکار پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سپاه در منطقه خلیج فارس

فرمانده نیروی دریایی سپاه از شکار یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در حال گشت زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان های پدافندی و سامانه های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد.

در این خصوص فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام اینکه این پهپاد از نوع اسکن ایگل (ScanEagle) بوده است، گفت: این گونه پرنده ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می آیند. 

دریادار علی فدوی همچنین با اشاره به آمادگی های نیروی دریایی سپاه در اجرای مأموریت های محوله و اشراف اطلاعاتی همه جانبه بر تحرکات بیگانگان در منطقه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز تصریح کرد: دشمنان ما از اول فروردین ماه سال 1366 حضور نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و آنچه در 5/1 سال آخر جنگ بین ما و آنها اتفاق افتاد را دیده اند. این حضور از آن زمان تا به امروز وجود دارد و مسلما وضعیت امروز ما با آن زمان قابل قیاس نیست.

وی تأکید کرد: شرایط ما عالی است و آمادگی های نیروی دریایی سپاه در بهترین حالت قرار داد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ جنگنده های ایرانی به تجاوز پهپاد آمریکایی در خلیج فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای العربیه: ایران یکی کشتی باری آمریکایی را در خلیج فارس ربود / واکنش پنتاگون و سپاه پاسداران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ادعای العربیه: ایران یکی کشتی باری آمریکایی را در خلیج فارس ربود / پنتاگون: کشتی متعلق به جزایر مارشال است نه آمریکا / سپاه: کشتی توقیف شده آمریکایی بود اما با پرچم جزایر مارشال بود

شبکه تلویزیونی العربیه مدعی توقیف یک فروند کشتی آمریکائی با 34 خدمه آمریکائی توسط نیروهای ایرانی و هدایت آن به سمت بندر عباس شد.

شبکه تلویزیونی العربیه مدعی توقیف یک فروند کشتی آمریکائی با 34 خدمه آمریکائی توسط نیروهای ایرانی و هدایت آن به سمت بندر عباس شد.

العربیه در خبری خود از واژه «ربودن» استفاده کرد و مدعی شد ایران این کشتی را ربوده است.

در همین حال، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرده است کشتی باری مایرسک تیگرس در حال عبور از تنگه هرمز بوده است که نیروی دریائی ایران آن را مجبور کرده است به سمت ایران برود.

پرس تی وی نیز در این باره گزارش داد: کشتی حامل پرچم جزایر مارشال به دلیل مسائل حقوقی توقیف شده است.

یک منبع آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این رابطه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: یک فروند کشتی تجاری آمریکا که با پرچم جزایر مارشال در خلیج فارس درحال تردد بود توسط یگان های دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف و به سمت بندرعباس هدایت شد.

این منبع آگاه اعلام کرد که این کشتی تجاری با اداره بنادر ایران اختلاف دارد.

وی افزود: اداره بنادر ایران درخصوص این موضوع به دادگاه مراجعه می کند و دادگاه حکم توقیف کشتی را می دهد؛ سپاه پاسداران نیز به درخواست اداره بنادر، کار توقیف این کشتی را انجام می دهد.

این منبع آگاه همچنین افزود: 34 سرنشین این کشتی اکثرا اروپایی هستند و احتمال اینکه برخی از این افراد آمریکایی باشند نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد که این موضوع هیچ ارتباطی به مباحث سیاسی و نظامی ندارد بلکه یک بحث حقوقی است.

اخبار سیاست خارجی  - انتخاب