اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شوک گرانی مسکن در بازار اجاره/ اجاره بهای آپارتمان‌های زیر 50 متر



شوک گرانی مسکن,گرانی مسکن در بازار اجاره

شوک گرانی مسکن در بازار اجاره/ اجاره بهای آپارتمان‌های زیر 50 متر

در سالهای گذشته، اجاره بها با یک روند تقریبا ثابت هر ساله افزایش پیدا می کرد اما گرانی مسکن در سال گذشته، بازار اجاره بها با شوک بزرگی مواجه کرد و حتی موجب گرانی نرخ اجاره در محله های متوسط و ضعیف تهران شد.

به گزارش  مهر، با گذشت از نیمه خرداد ماه، بازار اجاره بها روزهای داغ تری را سپری می کند و تعداد مراجعان به بنگاه های املاک بیشتر شده اما گرانی اجاره بها موجب شده است که مستاجران برای یافتن خانه مناسب با مشکل مواجه شوند.

از آنجایی که افزایش قیمت مسکن در این مدت، قدرت خرید را به شدت کاهش داده است، تعداد زیادی از مستاجران که قصد خرید خانه را داشتند از بازار حذف شدند؛ بنابراین امسال تعداد بیشتری از مستاجران در بازار حضور دارند که زمینه سوء استفاده برخی از مالکان را فراهم کرده است.

یکی از مستاجران در این باره به خبرنگار مهر، گفت: وضعیت اجاره بها و گرانی در این بازار، به شدت توان مستاجران را کاهش داده و ما باید بخش زیادی از درآمدمان را صرف پرداخت اجاره کنیم.

وی افزود: در گذشته صاحبخانه ها بیشتر با مستاجران همراهی می کردند اما الان حاضر به کاهش قیمتها نیستند و می گویند اگر قادر به پرداخت این مبلغ نیستید، خانه را به مستاجر دیگری تحویل می دهم.

در واقع در سالهای پیش از این، اجاره بها با یک روند ثابت هر ساله افزایش پیدا می کرد اما با توجه به گرانی مسکن در سال گذشته، بازار اجاره بها با شوک بزرگی مواجه شده و حتی نرخها در محله های متوسط تهران هم بسیار گران است.

بنابراین در حالی که توان پرداخت مستاجران هر ساله کاهش می یابد اجاره بها با افزایش چند برابری مواجه می شود که به گفته مشاوران املاک، تعیین برخی از قیمت ها هم بنا بر عرف بازار است؛ مگر اینکه صاحبخانه بخواهد پایین تر از عرف بازار، خانه خود را اجاره دهد که چنین موضوعی هم کمتر اتفاق می افتد.

اجاره بهای آپارتمان‌های کمتر از 50 متر

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، واحدی 45 متری در پیروزی، پرستار جنوبی 4 طبقه تک واحدی، طبقه اول 30 میلیون تومان رهن داده می شود و برای واحدی 45 متری در نواب - قزوین با انباری، 20 میلیون تومان رهن کامل دریافت می شود.

در خیابان خوش - هاشمی هم برای واحدی با متراژ 45 مترمربع، 10 میلیون تومان رهن و 430 هزار تومان اجاره تعیین شده است و یک واحد 45 متری و تکواحدی با پارکینگ و آسانسور در سبلان شمالی 30 میلیون تومان رهن داده می شود.

در مجیدیه جنوبی آپارتمانی 50 متری و یکخوابه بدون پارکینگ و انباری با قیمت 25 میلیون تومان رهن و 320 هزار تومان اجاره داده می شود و برای واحدی 50 متری در اقدسیه - لنگری، زیرهمکف، بدون پارکینگ و انباری 20 میلیون تومان رهن با ماهیانه یک میلیون تومان اجاره تعیین شده است.

همچنین برای یک آپارتمان 45 متری در نواب بریانک با پارکینگ و انباری 15 میلیون تومان رهن و 300 هزار تومان اجاره دریافت می شود و آپارتمان 50 متری در انتهای جیحون کمیل، با عمر 12 ساله با 18 میلیون تومن رهن و 300 هزار تومان، اجاره داده می شود. همچنین برای آپارتمانی 45 متری در مجیدیه، بدون پارکینگ، 45 میلیون تومان رهن تعیین شده است./مهر

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اجاره بهای خانه - نکات حقوقی و آموزشی اجاره خانه و آپارتمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجاره بهای آپارتمان‌های 50 متر در تهران



اخبار,اخبار اقتصادی , بازار مسکن

 

اخبار اقتصادی - اجاره بهای آپارتمان‌های 50 متر در تهران

آپارتمانی 50 متری در سید خندان - خیابان دبستان یک خوابه، 62 میلیون تومان رهن داده می‌شود و در زعفرانیه برای آپارتمانی با همین متراژ و نوساز با 30 میلیون تومان رهن و 3 میلیون تومان اجاره ماهانه، تعیین شده است.

با سپری شدن فصل تابستان و آغاز مهرماه که کاهش مراجعه به بنگاه‌های املاک را به دنبال داشت، تب اجاره بها نسبت به ما‌ه‌های اخیر فروکش کرد.
 
به گزارش مهر، با شروع فصل مدارس متقاضیان بازار اجاره به شدت کاهش یافته و تعداد مراجعه به بنگاه‌های املاک برای اجاره آپارتمان‌ها کمتر می‌شود که این موضوع تا پایان فصل پاییز ادامه دارد و متقاضی کمتری در بازار حضور دارد.
 
این روند تا شب عید ادامه دارد اما در آن زمان بازهم تعدادی از مستاجران که هرساله در نزدیکی‌های عید، مسکن خود را تغییر می‌دهند وارد بازار اجاره شده و به دنبال مسکن می گردند که همین امر هم موجب رونق بازار اجاره در شب عید می‌شود.
 
براین اساس، بازار مسکن که در تابستان امسال رکود را تجربه می‌کرد بازهم شاهد کمی افزایش در بخش اجاره بها بود بطوریکه نرخ‌ها در این بازار با کمی تغییر نسبت به مدت مشابه سال قبل تعیین می‌شدند که البته ناشی از تورم هرساله در اقتصاد است.
 
از سوی دیگر، اجاره بها در آغاز فصل پاییز نسبت به اوایل تابستان کاهش قیمتی را تجربه می‌کند که این هم به دلیل نبود متقاضی در بازار است بطوریکه صاحبخانه‌ها سعی دارند تا با کاهش اجاره بها، آپارتمان خود را با سرعت بیشتری اجاره دهند.
 
در حال حاضر به نظر می‌رسد که اجاره بها در فصل پاییز تغییر قیمتی خاصی نداشته باشد و حتی در برخی از آپارتمان‌ها با کاهش قیمت مواجه باشیم بنابراین تعدادی از مستاجران که همیشه این فصل را برای جابجایی انتخاب می‌کنند، قیمت‌های کمتری را می‌پردازند.
 
اجاره بهای آپارتمان های 50 متری در تهران
آپارتمانی 50 متری در سید خندان - خیابان دبستان یک خوابه، 62 میلیون تومان رهن داده می‌شود و در زعفرانیه برای آپارتمانی با همین متراژ و نوساز با 30 میلیون تومان رهن و 3 میلیون تومان اجاره ماهانه، تعیین شده است.
 
در  شریعتی - کلیم کاشانی آپارتمانی 50 متری و یکخوابه بدون پارکینگ و انباری 37 میلیون تومان رهن داده می شود و در جیحون - تیموری برای واحدی با همین مساحت، بازسازی شده کامل، 23 میلیون تومان رهن کامل تعیین شده است.
 
همچنین در پیروزی - درودیان برای واحدی با متراژ 50 متر، طبقه پنجم با آسانسور و بدون پارکینگ و انباری 28 میلیون تومان رهن و ماهیانه 100 هزار تومان اجاره دریافت می شود و در کاشانی - شقایق واحدی دیگر با عمر 7 ساله با پارکینگ، انباری و آسانسور 15 میلیون تومان رهن و 820 هزار تومان اجاره تعیین شده است.
 
در خیابان جیحون - گلستانی واحد 50 متری دیگری با یکخواب طبقه3 با پارکینگ و انباری وعمر چند ساله، 25 میلیون تومان رهن داده می شود و در اجاره دار 10متری ارامنه برای آپارتمانی با همین مساحت 2 خوابه و با عمر 5 ساله با پارکینگ، آسانسور و انباری 20 میلیون تومان رهن و 550 هزار تومان اجاره دریافت می‌شود.
 
این گزارش می افزاید که برای آپارتمانی 50 متری در فرجام - بلواراردیبهشت با پارکینگ 10 میلیون تومان رهن و 650 هزار تومان اجاره تعیین شده است و در سعادت آباد سوئیتی با مساحت 50 متر زیرهمکف بدون پارکینگ 55 میلیون تومان رهن داده می‌شود.

اخبار اقتصادی - مهر